Phishing tegen gaan
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken
Ga naar pagina Vorige  1, 2  Laat alle berichten zien
Rechtenforum.nl -> Informatie en technologie

#16:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: ma 11 feb 2008 23:11
    —
Inderdaad een flauwe reactie, want ik geef toch ook onder meer aan dat het idee ook technisch niet zal gaan opleveren wat je ermee beoogt. Ik ben overigens niet alleen jurist, ik ben ook technisch meer dan voldoende onderlegd.

En juridisch is het probleem niet dat het volgens de huidige wetgeving niet mag, maar dat het in strijd zou zijn met bijv. het internationale recht. Het zit gewoon dicht tegen oorlogshandelingen aan als de staat actief of passief dergelijke sabotagetechnieken zou laten plaatsvinden.

Het is gewoon technisch EN juridisch een slecht idee! Blijkbaar accepteer je dat niet als antwoord, maar een ander antwoord zal ik je niet geven.

Dat je iets op WILT lossen wil niet zeggen dat je het op KUNT lossen. Overigens moet je DE oplossing m.i. in educatie zoeken. Ik ben persoonlijk immuun voor phishing. Over een aantal generaties heeft niemand er nog last van. Natuurlijk worden er tegen die tijd weer nieuwe mogelijkheden bedacht om mensen op te lichten; oplichting is van alle tijden.

En op kortere termijn zou internationale samenwerking kunnen werken, zoals Arnoud opmerkt. Misschien is er in VN-verband iets voor elkaar te krijgen.

#17:  Auteur: Michèle BerichtGeplaatst: ma 11 feb 2008 23:47
    —
Arnoud Engelfriet schreef:
Michèle schreef:
Fox schreef:
Daar heb je absoluut gelijk in Arnoud, ik ontken ook zeker niet dat er hele grote haken en ogen aan zitten. Aan de andere kant heeft men vanuit de praktijk te maken met zeer ernstige schade die in theorie met weinig geld en moeite beperkt kan worden.

Dan is het aan politie/justitie om die maatregelen te nemen.

Die maatregelen komen neer op een precisiebombardement op de Russische site die de phishing zou ondernemen. Heet zoiets niet een oorlogsdaad?

Arnoud


Laughing Lmao!
Tsja, zo kan je het ook zien. Maar ongetwijfeld kan zoiets ook via de gebaande diplomatieke wegen in goed overleg? Er bestaat ook nog zoiets als internationale samenwerking.
Je hebt zelf mooi omschreven wat ik ook bedoelde maar niet de woorden voor kon vinden:

Quote:
Ik ben niet tegen omdat het in de wet verboden is, ik ben tegen vanwege de onzekerheid en het gebrek aan controle en toezicht. Je hoort niet als bank zelf te besluiten "die gasten phishen ons, platbombarderen die hap". Of het nou een DDoS of een bombrief is maakt voor mij niet uit. Er vallen onschuldige slachtoffers en daarom is het moreel onjuist om dit te doen.


Vandaar, braaf via de weg van de wet en de strafvervolging en niet via de eigenrichting. Ook al is dat een typisch juristenantwoord. Smile



Rechtenforum.nl -> Informatie en technologie

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Ga naar pagina Vorige  1, 2  Laat alle berichten zien
Pagina 2 van 2

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl