Voorbereidingsliteratuur EUR
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Boeken & zo

#1: Voorbereidingsliteratuur EUR Auteur: Debby BerichtGeplaatst: ma 03 dec 2007 20:03
    —
Hallo allemaal,

Ik zou graag van studenten willen weten welke literatuur je het beste als voorbereiding kan lezen als je naar de EUR wil. Zou graag al het een en het ander willen lezen.

Heb op de site gekeken maar kan zo snel niks vinden.

#2:  Auteur: RemcoJansen BerichtGeplaatst: ma 03 dec 2007 21:43
    —
Voor een eerste kennismaking met het recht, kan ik je volgend boek aanraden:

http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start?BOL_OWNER_ID=1001004005487662&Section=BOOK

#3:  Auteur: Debby BerichtGeplaatst: di 04 dec 2007 21:36
    —
Mijn eerse kennsmaking met het recht is alee paar jaar geleden geweest. Ik doel nu op eventuele leesboeken, bundels of misschien wel arresten die op deze universiteit gelezen moeten worden.

#4:  Auteur: Liss BerichtGeplaatst: di 04 dec 2007 23:50
    —
Zelf studeer ik aan de EUR, dus heb ik alle boeken in de kast staan. Wil je wel een paar algemene titels noemen, maar bij welke vakken ligt je interesse? En heb je vrijstelling voor bepaalde vakken? (omdat je zegt al een eerste kennismaking met het recht gehad te hebben dus dat niet nodig is).

#5:  Auteur: RemcoJansen BerichtGeplaatst: wo 05 dec 2007 1:03
    —
http://frg.sin-online.nl/studiegids/index.html

#6:  Auteur: Michèle BerichtGeplaatst: wo 05 dec 2007 10:10
    —
Debby schreef:
Mijn eerse kennsmaking met het recht is alee paar jaar geleden geweest. Ik doel nu op eventuele leesboeken, bundels of misschien wel arresten die op deze universiteit gelezen moeten worden.


Heb je dan nog geen literatuurlijst, ofwel boekenlijst van voorgeschreven literatuur? Dat lijkt me je eerste aanknopingspunt.

#7:  Auteur: Duch BerichtGeplaatst: wo 05 dec 2007 10:20
    —
Heeft de EUR sowieso niet een algemene database met vakinformatie? Of moet je student zijn om daarin te kunnen?

#8:  Auteur: Debby BerichtGeplaatst: wo 05 dec 2007 22:48
    —
Dank je wel Remco. Heb waarschijnlijk niet goed gezocht. Hier heb ik erg veel aan Very Happy

#9:  Auteur: RemcoJansen BerichtGeplaatst: do 06 dec 2007 0:52
    —
No thanx! Ik dacht al dat je gewoon op zoek was naar de vakinformatie. Veel suc6!!

#10:  Auteur: felice BerichtGeplaatst: wo 12 dec 2007 0:19
    —
EUR zegt mij niet veel maar

de hollende kleurling
dit is een boek over strafrecht, voornamelijk voor het eerste jaar.
er worden belangrijke onderwerpen in besproken en ook arresten kort toegelicht maar het leest weg als een roman.

zeug geel 113
een beetje net als de hollende kleurling maar dan voor privaatrecht en echt toegespitst op arresten.

allebei ook erg fijn om even voor het tentamen de relevante arresten nog eens op te frissen.

verder erg fijn is de boombasics lijn. voor bijna ieder vakgebied een overzicht in vogelvlucht.
maar voor die boekjes moet je wel een beetje verstand van het vak of taalgebruik hebben wil je ze echt goed kunnen lezen.

allemaal via selexys, bol enz te verkrijgen.



Rechtenforum.nl -> Boeken & zo

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl