Gelukkig heb ik een rechtsbijstandverzekering en heb het toch bij de kantonrechter voorgelegd wat vandaag voor kwam.
Mijn advocaat was van mening dat door het dienstrooster wat mij in augustus is overhandigd en door de werkgeversverklaring af te geven voor het verkrijgen van een hypotheek, bij mij de indruk was gewekt dat ik een vast contract zou krijgen.
Het verweer was dat een dienstrooster geen baan-garantie is en de werkgeversverklaring niet relevant was omdat deze aan de hypotheekverstrekker was gericht en niet aan mij.
Daarbij voerden ze aan dat het uitrijken van een werkgeversverklaring voor een hypotheek alleen maar in het belang is van een werknemer om zodoende een hypotheek te kunnen afsluiten.
Mijn advocaat voerde aan dat dit juist niet in het belang is van de werknemer omdat ik hierdoor juist in financiele problemen kon komen, zeker omdat bij de werkgever al duidelijk was dat ik niet in dienst zou blijven.
Hoewel ik juridisch niet kon bewijzen dat mij de (mondelinge) toezegging was gedaan dat ik in vaste dienst zou komen had ik wel het idee dat de rechter naar mijn hand stond en stuurde ons de gang op om eventueel tot een overeenkomst te komen.
Uiteindelijk is het dan toch tot een schikking gekomen.
De werkgever was bereid tot het betalen van een schadevergoeding voordat dat de rechter zijn uitspraak deed.
Voorwaarde was wel dat ik een geheimhoudingsplicht heb met betrekking tot het bedrag wat mij is toegekend.
Zonder rechtsbijstand was ik deze zaak nooit begonnen en ik adviseer daarom ook iedereen om voor een paar tientjes per jaar een rechtbijstandsverzekering te nemen want het verdient zich dubbel en dwars terug.....
|