Nieuw bestuur VVE sommeert tot verwijdering erfafscheidingen
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken
Ga naar pagina Vorige  1, 2  Laat alle berichten zien
Rechtenforum.nl -> Burgerlijk recht

#16:  Auteur: rvdeursen BerichtGeplaatst: di 16 sep 2008 10:04
    —
Mijn situatie is gelijk aan die van korhoen:
Recreatiepark, kettingbeding,vereniging(geen vve) en jawel de erfafscheiding moet weg…..
De nieuwe secretaris wil alles in de staat van 15 geleden terugbrengen. De vereniging weet dat dit op gronde van het huidige huisreglement niet goed mogelijk is. Nu wordt geprobeerd via de alv verregaande regelgeving en macht voor het bestuur door te voeren. Vooruitlopend op al dit lekkers loopt de secretaris nu al als een dictator over het park en jaagt mensen (vooral degene die niet goed voor zichzelf kunnen opkomen) de stuipen op het lijf: hekken weg, huisdieren weg, auto’s die hij niet mooi vindt weg, was weg. (leugens en chantage worden niet uit de weg gegaan)
Momenteel zijn we bezig een oppositie te vormen die uiteindelijk met een meerderheid in de alv een einde gaat maken aan deze situatie. We zullen de vereniging dan voorgoed onschadelijk maken. (geen machtspelletjes meer in de toekomst!)
Als wij geen meerderheid kunnen vormen overwegen wij uit de vereniging te stappen.
Op grond van het recht op vrije vereniging zou dat moeten lukken.
Hiervoor moeten we echter eerst de erfdienstbaarheden inzien. We zouden anders geďsoleerd kunnen raken.(geen recht op weg en nuts voorzieningen)
Mijn vraag is nu welke vorm een lidmaatschapsovereenkomst kan hebben. Wij hebben nooit expliciet een overeenkomst met de vereniging getekend. In het koopcontract staat alleen (kettingbeding) dat wij lid moeten worden en dat moeten blijven zolang we eigenaar zijn van de recreatiewoning. verder staat er dat wij ons moeten houden aan de statuten,huisreglement en aanwijzingen van het bestuur.
(boete 150000 guldens). We hebben het vastgoed al meer als een jaar in bezit en betalen alle kosten die de vereniging ons in rekening brengt.
Verder vraag ik mij af hoever de macht van het bestuur reikt. Ik neem aan dat ze niet kunnen bepalen (via alv) dat ik paars ondergoed moet dragen…..

Rechtenforum.nl -> Burgerlijk recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Ga naar pagina Vorige  1, 2  Laat alle berichten zien
Pagina 2 van 2

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl