Contract ontbinding Telfort; retour gesponsorde LDC TV?
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Informatie en technologie

#1: Contract ontbinding Telfort; retour gesponsorde LDC TV? Auteur: Pim BerichtGeplaatst: wo 20 jun 2007 17:16
    —
Begin van dit jaar heb ik via een site een (privé) abonnement bij Telfort afgesloten. Voor bijbetaling van ongeveer 100 euro kreeg ik toen een LCD TV. Telfort is inmiddels op het KPN netwerk overgestapt en hierdoor is mijn ontvangst zeer slecht geworden. Telfort beaamde de slechte dekking en ik kon (door Telfort bevestigd) mijn abonnement (kosteloos) opzeggen. Heel mooi.

Echter betaalde ik 100 euro bij voor de LCD TV. Telfort wil nu dat ik deze TV naar hen opstuur, maar wil de gemaakte kosten niet crediteren. Mijn vraag is concreet of het fair is van Telfort om de TV naar hen te moeten opsturen, maar de gemaakte kosten hiervoor niet te willen crediteren? Dit vooral gezien het feit dat zij hebben besloten over te stappen op het netwerk van KPN. Bovendien vraag ik me af of de TV onlosmakelijk met het abonnement is verbonden.

#2:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: vr 22 jun 2007 0:40
    —
Als Telfort de TV weer terug wil, mogen ze onder deze omstandigheden m.i. wel de verzendkosten voor hun rekening nemen (en de 100 euro retourneren).

Ik denk wel dat de TV onlosmakelijk met het abonnement is verbonden. Als jij het abonnement niet had genomen, zou je die TV niet voor 100 euro van Telfort hebben kunnen kopen.

#3:  Auteur: StevenK BerichtGeplaatst: vr 22 jun 2007 7:41
    —
bona fides schreef:
Als Telfort de TV weer terug wil, mogen ze onder deze omstandigheden m.i. wel de verzendkosten voor hun rekening nemen (en de 100 euro retourneren).

Ik denk wel dat de TV onlosmakelijk met het abonnement is verbonden. Als jij het abonnement niet had genomen, zou je die TV niet voor 100 euro van Telfort hebben kunnen kopen.

Telfort heeft de TV gebruikt als lokkertje voor het abonnement. Daarna heeft Telfort wijzigingen aangebracht in het netwerk, waarmee beëindiging c.q. gedeeltelijke ontbinding van de overeenkomst, voor zover deze nog zou duren, gerechtvaardigd is.

Dit heeft imho echter niet tot gevolg dat ook het lokkertje teruggegeven moet worden.



Rechtenforum.nl -> Informatie en technologie

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl