Welkomstpakketje ontvangen van Naturpost
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende  Laat alle berichten zien
Rechtenforum.nl -> Civiel recht

#16:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: zo 20 mei 2007 0:40
    —
tallie schreef:
Ook las ik dus,dat mensen zeiden dat die meneer of mevrouw van Naturpost zei dat je het niet terug mocht sturen omdat het dus medicijnen zijn en dit niet mag,maarrrrrrrr ze moesten wel betalen Twisted Evil

Dat kan, als die mensen al klant zijn. Door je op te geven voor een aanbieding geef je namelijk tegelijk aan dat men je zonder tegenbericht bijvoorbeeld elke maand dezelfde spullen mag sturen.

Quote:
Vind het gewoon erg dat hier dus niets aangedaan kan worden.
Er kan wel wat aan gedaan worden, namelijk wanneer de mensen die écht ongevraagd iets toegestuurd krijgen gewoon de spullen houden en niet reageren op aanmaningen.

Een goedkope en snelle manier om nog even voor je vader te bevestigen (want ik kan me voorstellen dat hij er toch zenuwachtig van wordt) is door een mail te sturen naar: klantenservice@naturpost.nl

Dan zet je daar bijvoorbeeld in:

Quote:
Geachte heer, mevrouw,

Na terugkeer van mijn vakantie trof ik op ... mei uw ongevraagde zending Solburn en Silicaat tabletten in mijn brievenbus. Voor de goede orde laat ik u hierdoor even weten dat ik nimmer iets bij uw bedrijf besteld heb en daar voor de toekomst ook niet in geïnteresseerd ben. Hoewel ik op grond van 7:7 lid 2 BW gerechtigd ben de produkten te behouden wil ik ze desgewenst wel naar u terugsturen. Conform lid 3 van dit artikel komen de kosten daarvan echter voor uw rekening.

Laat u mij nog even weten wat uw wensen in deze zijn?

Tot slot verzoek ik u, om dergelijke ongevraagde post in de toekomst te voorkomen, mijn gegevens uit uw administratie te verwijderen.

Met vriendelijke groet,

Naam
Adres

Maar nogmaals: nodig is dat niet. Hooguit als je zou twijfelen of iemand anders zijn gegevens heeft doorgegeven of om het nog even extra af te dekken.

#17:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: zo 20 mei 2007 0:42
    —
Potverdosie, je zou haast op zoek gaan naar een adresje waar je natuurlijke kalmerende pillen kunt krijgen Mr. Green

#18:  Auteur: tallie BerichtGeplaatst: zo 20 mei 2007 0:48
    —
Oké harstikke bedankt hoor.
Ik laat morgen mijn vader dit wel allemaal even lezen,want dan is die goede lieve oude man ook weer gerust.

Nogmaals hartelijke dank hiervoor.

#19:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: zo 20 mei 2007 0:50
    —
Graag gedaan!

#20:  Auteur: StevenK BerichtGeplaatst: zo 20 mei 2007 8:34
    —
Als je zeker weet dat er niets aangevraagd is, ook niet per telefoon of Internet, dan niks terugsturen want dan valt het onder het 'ongevraagd toezenden met het doel tot kopen te bewegen'.

Uit de diverse radar/kassa discussies begrijp ik echter dat het gebruikelijk is dat er op één of andere manier een gratis kennismakingspakket aangevraagd wordt.

#21:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: zo 20 mei 2007 9:57
    —
Ik zal eens even zoeken. Zie hier wel een reactie van een mevrouw die telefonisch benaderd wordt, dan wat besteld en tja, dan treedt artikel 2 van de AV van Naturpost natuurlijk in werking Wink

#22:  Auteur: tallie BerichtGeplaatst: zo 20 mei 2007 11:47
    —
Hoi hier nog een keer hoor.
Heb me vader gevraagd of hij werkelijk nooit iets heeft toegezegd.
Echt hij heeft dit echter nooit gedaan.
Maar wat ik mij dan afvraag ,hoe komen ze dan maar zo aan zijn adres.
Want dan kunnen ze immers iedereen toch zo maar iets ongevraagd toesturen?

#23:  Auteur: StevenK BerichtGeplaatst: zo 20 mei 2007 12:10
    —
tallie schreef:
Hoi hier nog een keer hoor.
Heb me vader gevraagd of hij werkelijk nooit iets heeft toegezegd.
Echt hij heeft dit echter nooit gedaan.
Maar wat ik mij dan afvraag ,hoe komen ze dan maar zo aan zijn adres.
Want dan kunnen ze immers iedereen toch zo maar iets ongevraagd toesturen?

In één van de kassa/radar/whatever topics over deze toko las ik iets over meedoen met een telefonisch onderzoek waarbij dan als 'beloning' een gratis sample werd beloofd.

Als er van zo'n situatie sprake is geweest, kun je met succes een beroep doen op het ontbreken van wilsovereenstemming.

#24:  Auteur: tallie BerichtGeplaatst: zo 20 mei 2007 12:16
    —
Denk het niet,want me vader zegt dat er nooit telefonish kontakt met zo'n soort bedrijf is geweest.

Maar wat houd dat precies in "wilsovereenstemming"?

En als mijn vader aanmaningen gaat krijgen dan ook gewoon niet terug sturen?

#25:  Auteur: tallie BerichtGeplaatst: zo 20 mei 2007 12:29
    —
2. Prijs en levering
· Bestelt u als klant voor het eerst een product bij Naturpost, dan ontvangt u binnen 14 (veertien) dagen een Welkomstpakket voor een speciale introductieprijs.

Dit bovenste even van hun site en voorwaarden gehaald.
Echt dit bestaat dus gewoon ook niet dat hij wat heeft besteld,aangezien mijn ouders dus 4 weken op vakantie waren,dus laten ze mij dan maar eens vertellen wanneer mijn vader dan dus wat besteld heeft!!!

#26:  Auteur: David van Beek BerichtGeplaatst: zo 20 mei 2007 13:20
    —
tallie schreef:
Maar wat houd dat precies in "wilsovereenstemming"?

Dat houdt in dat er geen overeenkomst is ontstaan, omdat er voor een overeenkomst voorwaarden zijn. Er moet op grond van art. 3:33 BW sprake zijn van een 'op een rechtsgevolg gerichte wil' en een 'verklaring' die met elkaar overeenstemmen.

Stel dat jouw vader iets verklaard zou hebben/heeft (instemmen met een gratis pakketje als bedankje voor een telefonisch enquette), maar niet wilde dat er een overeenkomst tot stand zou komen, dan is er niet voldaan aan de overeenstemming tussen wil en verklaring en bestaat er dus geen overeenkomst.

Er bestaat nog een belangrijke uitzondering op deze regel, maar daarop ga ik verder maar niet in. Very Happy

#27:  Auteur: tallie BerichtGeplaatst: zo 20 mei 2007 14:08
    —
Nou zou graag die belangrijke uitzondering op deze regel willen weten,want je weet maar nooit of we die regel straks nodig hebben Laughing

#28:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: zo 20 mei 2007 14:24
    —
Dat zit in het gerechtvaardig vertrouwen van de ander, zoals verwoord in 3:35 BW.

Maar tallie, dat is dus allemaal niet aan de orde. Nogmaals: als je wat zekerder wilt zijn kun je die email naar de klantenservice sturen, maar dat hoeft niet eens. De problemen ontstaan juist omdat mensen die discussie met dat soort bedrijven aangaan of omdat mensen denken dat gratis zo leuk is (zonder over de gevolgen na te denken).

Een adres kan gekocht zijn. Als Naturpost meent dat jouw vader (die dus op vakantie was, zo weten wij uit de feiten) wel besteld heeft, dan moeten ze dat t.z.t. maar even aantonen, he? Dat zal toch niet moeilijk zijn voor ze? Wink

#29:  Auteur: DianneL BerichtGeplaatst: di 22 mei 2007 15:28
    —
Hallo,

Ook ik ben gedupeerde. Net een tweede herinnering gehad, die ik overigens weiger te betalen. Wel contact met Naturpost gehad. Retourzenden heeft echt geen zin. Ze vernietigen ongeopend de zendingen en houden dus niets bij.

#30:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: di 22 mei 2007 15:37
    —
Dank je wel voor je bericht. Hou je ons op de hoogte van eventuele verdere acties? Hoe is jouw zending overigens totstand gekomen? Ben je elefonisch benaderd?

Rechtenforum.nl -> Civiel recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende  Laat alle berichten zien
Pagina 2 van 5

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl