Louche Videotheek
#16: Auteur: abraxes
Geplaatst: vr 04 mei 2007 7:38
Ja dat is ook zo een back up zal niet toegestaan zijn. De videotheek zal waarschijnlijk behoorlijk wat geld moeten neerleggen om de DVD te verhuren. Ik denk in de vorm van een soort licentie. Is dat het geval, dan zal vooral voor de licentie veel geld moeten worden neergelegd. Het lijkt me redelijk om die licentie in te kunnen toepassen op een andere videoband met dezelfde film, waarmee de licentie niet meer berust op de videoband die de huurder tegen de afspraak in overdreven lang houdt. Indien daartoe wordt overgegaan zal de schade beperkt kunnen blijven en is naar mijn idee het uit boetebeding voortvloeiende bedrag eerder vatbaar voor matiging.
Maar tegenstrijdig daarmee is dat ik haast wel zeker weet dat de rechter zo'n buitensporig bedrag eens heeft toegewezen.
|
#17: Auteur: Holamundo
Geplaatst: vr 04 mei 2007 8:52
De videotheek in kwestie gebruikt geen systeem van retourbonnen (ken eigenlijk geen enkele videotheek die dit wel doet)
Hoezo weet je bijna zeker dat de rechter zo'n eis weleens heeft toegewezen?
|
#18: Auteur: abraxes
Geplaatst: vr 04 mei 2007 9:16
Holamundo schreef: | De videotheek in kwestie gebruikt geen systeem van retourbonnen (ken eigenlijk geen enkele videotheek die dit wel doet)
Hoezo weet je bijna zeker dat de rechter zo'n eis weleens heeft toegewezen? |
Ik weet nog dat een videotheek een krantenknipsel uitvergroot en wel op de toonbank had geplakt om de klanten erop te attenderen dat de boete erg hoog kan oplopen. Ik meen iets van (destijds) 650 gulden! Volgens mij betrof het een toegewezen vordering.
|
#19: Auteur: Holamundo
Geplaatst: vr 04 mei 2007 9:41
Okee, op die manier. Ik zal wel tegen hem zeggen dat het misschien handig is de videotheek aan te schrijven met een kopie van de uitspraak erbij. Misschien zorgt dat er voor dat ze hem met rust laten.
Dankjewel voor jullie hulp.
|
|