Kosten door onjuiste inlichtingen
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken
Ga naar pagina Vorige  1, 2  Laat alle berichten zien
Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

#16:  Auteur: dof BerichtGeplaatst: ma 16 apr 2007 23:08
    —
Ik zal morgen sowieso nog even naar het reisbureau bellen.

Ik heb nog even op internet gezocht en ik begreep uit art.5 EVO dat de wetten van toepassing zijn van het land waar de consument woont. Betekent dat in dat geval ook dat we ons mogen beroepen op de wet koop op afstand voor de vliegtickets? Deze hebben we namelijk 4 dagen geleden geboekt.

#17:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: ma 16 apr 2007 23:21
    —
De Wet koop op afstand is Europees recht, dus in België geldt sowieso iets soortgelijks. Alleen vallen voor een specifieke datum geboekte reizen erbuiten (art 7:46i lid 3 BW).

#18:  Auteur: Michèle BerichtGeplaatst: di 17 apr 2007 13:55
    —
In ieder geval is de Nederlandse rechter bevoegd, art. 15-17 EEX-verordening.

Het is me niet helemaal duidelijk of de boeking van de rondreis al helemaal compleet, bevestigd e.d. was. Zo ja, sluit me aan bij de opmerkingen van anderen: het reisbureau moet niet zeuren en zorgen dat jij de reis kan maken en anders je schade vergoeden.
Zo nee, dan denk ik dat je op eigen risico de vluchten hebt geboekt.

(je schrijft over aanbetaling dus lijkt het me dat de boeking definitief was, maar dat staat er niet ondubbelzinnig)

#19:  Auteur: dof BerichtGeplaatst: do 26 apr 2007 21:05
    —
Ik heb het reisbureau aangeschreven, maar ze reageren gewoon niet. Dus ik wil ze nu nogmaals aanschrijven en daarbij gewoon een wat dwingend toon gebruiken. Zijn er nog andere dingen die we als schade kunnen opvoeren? In principe zijn we wel tevreden als we de annuleringskosten van die vluchten krijgen, maar als we ze in het vooruitzicht stellen dat we ze dagvaardigen willen we graag nog wat extra dingen opvoeren om te dreigen. Kunnen we bijvoorbeeld derving van het reisgenot aanvoeren oid? We zijn overigens niet van plan om het daadwerkelijk te laten voorkomen.

Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Ga naar pagina Vorige  1, 2  Laat alle berichten zien
Pagina 2 van 2

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl