beslagleggingsvraagjes
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken
Ga naar pagina Vorige  1, 2  Laat alle berichten zien
Rechtenforum.nl -> Fiscaal recht

#16:  Auteur: janvandersteeg BerichtGeplaatst: vr 02 mrt 2007 11:36
    —
Maar wat word met 3:279 bedoeld: Pand en hypotheek gaan boven voorrecht, tenzij de wet anders bepaalt.

Snap het niet heeft de belastingdienst nou wel het voorrecht t.o.v. de hypotheekverstrekker/bank ivm zorgplicht of niet? Dus wie kan bij de verkoop van onroerende goederen het eerst naar zijn geld fluiten?

En bona fidas wat bedoel je met "je zit 250.000 euro minder in de schulden, in ruil voor je huis"?

#17:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: vr 02 mrt 2007 11:52
    —
Flash schreef:
Is dat zo? Hypotheek heeft op grond van 3:278 lid 1 BW geen voorrecht, er wordt slecht aangegeven dat er voorrang voor geldt. In de invorderingswet wordt slechts gesproken van een voorrangspositie t.o.v. een aantal voorrechten. Op grond waarvan gaat de Belastingdienst dan voor op de eerste hypotheekhouder?

Op grond van wat ik pas van de docent begrepen heb. Ik kan het dus verkeerd begrepen hebben.

Je opmerking is in ieder geval zinnig en doet mij erg twijfelen aan mijn gelijk Wink.

#18:  Auteur: Flash BerichtGeplaatst: vr 02 mrt 2007 12:06
    —
Je geeft het antwoord eigenlijk zelf al Jan. Tenzij er in de wet anders is bepaald, geniet hypotheek voorrang. Dus zou je in de wet moeten kijken of de Belastingdienst voor hypotheek gaat. Op grond van het eerder genoemde artikel van de Invorderingswet is dit niet het geval.



Rechtenforum.nl -> Fiscaal recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Ga naar pagina Vorige  1, 2  Laat alle berichten zien
Pagina 2 van 2

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl