Advocaat weigert ontvangen geld af te dragen
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken
Ga naar pagina Vorige  1, 2  Laat alle berichten zien
Rechtenforum.nl -> Civiel recht

#16: Re: Advocaat weigerd ontvangen geld af te dragen Auteur: StevenK BerichtGeplaatst: ma 02 jul 2007 20:14
    —
Holiday schreef:
Kan iemand mij aangeven hoe ik de weg naar de rechter moet maken en die mij misschien kan helpen met het opstellen van een beroepschrift of hoe dit heet.

Om hoeveel geld gaat het?

#17: Advocaat weigerd ontvangen geld af te dragen Auteur: Holiday BerichtGeplaatst: ma 02 jul 2007 20:42
    —
De hoofdsom was circa € 2500,00, inmiddels met rente en incassokosten, is het bedrag al opgelopen tot circa € 4000,00.
Het te ontvangen geld, zou in 2000 al afgedragen moeten worden.

Holiday

#18: Re: Advocaat weigerd ontvangen geld af te dragen Auteur: StevenK BerichtGeplaatst: ma 02 jul 2007 21:01
    —
Holiday schreef:
De hoofdsom was circa € 2500,00, inmiddels met rente en incassokosten, is het bedrag al opgelopen tot circa € 4000,00.
Het te ontvangen geld, zou in 2000 al afgedragen moeten worden.

Holiday

In dat geval kunt zelf een dagvaarding opstellen, maar het lijkt mij logischer dat u deze door de deurwaarder of door een advocaat op laat stellen.

#19: Advocaat weigerd ontvangen geld af te dragen Auteur: Holiday BerichtGeplaatst: ma 02 jul 2007 21:44
    —
De deurwaarder stuurt mij naar een advocaat en de advocaat vraagt meer dan ik kan betalen.

Ik heb begrepen dat je(ik) het ook zelf kan doen, maar als iemand mij daarmee zou kunnen helpen dan zou ik dit erg prettig vinden.

Holiday

#20:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: ma 02 jul 2007 22:04
    —
Gezien het bedrag zal de procedure voor de kantonrechter dienen. Wat je dus inderdaad nodig hebt is een juridisch voldoende onderlegd persoon die een dagvaarding kan opstellen, maar niet noodzakelijk een advocaat.

#21:  Auteur: JetKroket BerichtGeplaatst: ma 02 jul 2007 22:09
    —
Holiday, ik hoop vurig dat het RF je helpt.
Ben als prilletje ook heel erg benieuwd hoe dat er uit ziet en ik neem aan dat dit heel leerzaam is voor de overige forumleden.
Zetten we 'm op, mensen? Good

#22:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: ma 02 jul 2007 22:40
    —
Holiday, is er geen rechtswinkel bij jou in de buurt? Dan kun je daar wat hulp vragen.

#23: Advocaat weigerd ontvangen geld af te dragen Auteur: Holiday BerichtGeplaatst: ma 02 jul 2007 22:54
    —
Ik woon in een klein dorpje en de dichtbijzijnde wetswinkel ligt circa 30 km hiervandaan.

Ik hoop hier iemand te kunnen vinden die mij hier mee wil helpen.
Schriftelijk en telefonisch moet dit toch ook op te lossen zijn.

Holiday

#24: Re: Advocaat weigerd ontvangen geld af te dragen Auteur: StevenK BerichtGeplaatst: di 03 jul 2007 13:44
    —
Holiday schreef:
Ik woon in een klein dorpje en de dichtbijzijnde wetswinkel ligt circa 30 km hiervandaan.

Ik hoop hier iemand te kunnen vinden die mij hier mee wil helpen.
Schriftelijk en telefonisch moet dit toch ook op te lossen zijn.

Holiday

Een goede dagvaarding is niet zonder het dossier op te stellen.

#25: Advocaat weigerd ontvangen geld af te dragen Auteur: Holiday BerichtGeplaatst: di 03 jul 2007 19:17
    —
Uiteraard krijgt de persoon die mij wil helpen een uitgebreide brief met informatie en het dossier om een zo goed mogelijk dagvaarding op te stellen.

#26:  Auteur: Marco Knol BerichtGeplaatst: do 05 jul 2007 3:29
    —
Ik zou toch een advocaat inschakelen en de volledige kosten verhalen.

Als de rechter je in het gelijk stelt dan zal ie het ook bijzonder zwaar laten wegen dat je advocaat tegen de regels heeft gehandeld en blijft weigeren te betalen. Juist omdat ie advocaat is zal hem dat zwaarder aangerekend worden dan jou of mij en zal ie dus ook sneller worden veroordeeld tot betaling van schadevergoeding.

Rechtenforum.nl -> Civiel recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Ga naar pagina Vorige  1, 2  Laat alle berichten zien
Pagina 2 van 2

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl