overstappen van ou naar deeltijd
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken
Ga naar pagina Vorige  1, 2  Laat alle berichten zien
Rechtenforum.nl -> Nederlands Recht Deeltijd

#16:  Auteur: russel BerichtGeplaatst: do 28 dec 2006 17:57
    —
Wow ben even niet online geweest, wat een reakties.

Ik denk dat ik mijn vraag niet duidelijk heb gesteld. Er zit natuurlijk wel een duidelijk verschil in een studie aan de OU en deeltijd. OU is 5 jaar langer en dat is toch wel een aanzienlijke tijd.

Ik heb het afgelopen half jaar de inleiding gedaan en ga nu verder met de volgende module. Het boek waar ik nu mee bezig ben is bijna hetzelfde als dat ik in de inleiding heb gehad, weinig nieuws, maar wel weer 2, 5 maand verder en 2 boeken verder. Daarna staatsinrichting ook daarbij een groot gedeelte herhaling. Zou ik deze 2 boeken in pakweg 2 of 3 of desnoods 1 college krijgen, heb ik dezelfde informatie, maar ben ik niet bijna 3 maanden verder. Dat is mijn idee erover. Ik mis colleges, het lezen van extra boeken om het idee van colleges te omzeilen kost alleen veel tijd. De informatie is het zelfde maar wel over meer boeken verdeeld omdat de student het zelf moet doen Dan kom je idd op 5 jaar meer tijd.

Het is altijd makkelijker als iemand de stof netjes in een soort samenvatting voor een groep behandeld, eventuele vragen die er gesteld worden, diept de stof wat meer uit en aan de hand daarvan zit je al flink op tentamen niveau kwa stof. Zo was mijn vraag eigenlijk bedoelt.

Deze studie is m.i. vooral gericht op het begrijpen van wetsteksten en het op kunnen zoeken van de juiste aan het onderwerp gerelateerde onderwerp van probleem.

#17: Nederlands recht in deeltijd Auteur: noppy BerichtGeplaatst: ma 15 jan 2007 11:18
    —
Russel schreef: er zit natuurlijk wel een duidelijk verschil in een studie aan de OU en deeltijd. OU is 5 jaar langer en dat is toch wel een aanzienlijke tijd

Zoals iemand hier al eerder zei: dat ligt aan je huidige studietempo.
Als ik mijn P aan de OU in april haal, overweeg ik ook een overstap naar de EUR in deeltijd.
Uitgangspunt voor mij is dat ik in de huidige beschikbare tijd naast mijn baan van 28 uur, minimaal hetzelfde zo niet meer ECTS per jaar haal bij een overstap.

Momenteel doe ik 6 tot 8 modules per jaar aan de OU wat dan overeenkomt met het studieadvies van de EUR nl. tussen de 25 en 35 ECTS per jaar. De overstap voegt dan voor mij veel toe omdat de colleges de stof tot leven brengen, en het begripsvermogen ( hopelijktoeneemt.

De studiebijeenkomsten bij de OU sla ik vaak over omdat het studiemateriaal op zich erg goed is. Het gaat uit van volledige zelfstudie.

#18:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: ma 15 jan 2007 23:52
    —
25 - 35 ECTS? Het deeltijdtempo ligt op rond de 40.



Rechtenforum.nl -> Nederlands Recht Deeltijd

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Ga naar pagina Vorige  1, 2  Laat alle berichten zien
Pagina 2 van 2

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl