Wat heb je uiteindelijk gestemd?
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Volgens mij is Wilders xenofoob en anti-islamitisch. Hij stelt dat de islam inherent anti-democratisch is, en dat daarmee moslims dus eigenlijk ook inherent anti-democratisch zijn. Ik benieuwd wat hij wil met de 1 miljoen moslims in Nederland wil doen...
Overigens weet ik niet of Wilders een rascist is, maar hij is in ieder geval wel stupide bezig. @ MiriamvL: De PvdD is inderdaad suf en vermoedelijk ongevaarlijk. Ik vind wel dat die partij het aanzien van ons parlement verder naar beneden haalt. In zekere zin zou je de partij een belediging van ons parlement kunnen noemen. Daarmee zeg je dan uiteraard ook dat het Nederlandse volk zichzelf beledigt door erop te stemmen. |
Ik weet niet of een atheist per definitie 'tegen' religies is. Volgens mij krijgen we nooit een vreedzame wereld zolang religies bestaan. En of het enkel en alleen Nederlanders zijn die op Wilders hebben gestemd durf ik niet te zeggen. |
Ik snap wat je wilt zeggen, maar je MOET een Nederlander zijn om überhaupt te mogen stemmen. |
Met daarop een kleine nuancering: als de buitenlander tenminste 5 jaar legaal in Nederland heeft gewoond en minimaal 18 jaar is mag hij/zij wel stemmen tijdens de (deel-)gemeenteraadsverkiezingen.
En voor EU-ingezetenen geldt nog weer een andere regeling. |
Dat moet mij denken aan de column van Aaf in de NRC.Next van donderdag, het ging over het moment dat Femke Halsema ging stemmen, en de essentie van het verhaal was dat toen Femke het stemhokje in dook er "in het hok naast haar een moslimvrouw in paarse broek-tuniek-hoofddoek-ensemble stond te stemmen." [..] "Femke en de cameraploegen verlieten het lokaal, en daarna kwam de moslimvrouw uit haar stemhok. Ze leek niets gemerkt te hebben van het mediacircusje, zo verdiept was ze in haar formulier geweest. "Heeft u gezien wie er naast u stond te stemmen?", vroeg ik haar. "Nee." "Femke Halsema", zei ik. "Oh", zei de vrouw. Ik vroeg:"Kent u Femke Halsema?" "Nee." "Kent u GroenLinks?" "Nee." Ik liep weg en vroeg me af welke partijen de vrouw wel kende, en op wie ze net gestemd had. Wie weet [..] vulde ze maar gewoon wat in. Misschien had Geert Wilders uit een heel onverwachte hoek een stem gekregen." ![]() Ik durf vrij zeker te zeggen dat geen enkele allochtone Nederlander op Wilders gestemd heeft... Edit: 12.06 u. Ik moet mijn bericht bijstellen: Chinezen zijn welkom bij Wilders Uitgegeven: 25 november 2006 07:55 AMSTERDAM - Partijleider Geert Wilders van de Partij voor de Vrijheid (PVV) zegt dat Chinezen welkom zijn in Nederland. In tegenstelling tot moslims uit Marokko en Turkije. Dat staat zaterdag in een interview met hem in De Telegraaf. Volgens Wilders doen Chinezen het uitstekend in Nederland. Hij heeft er zelfs één op zijn kandidatenlijst staan. Wilders won afgelopen woensdag negen zetels bij de Tweede Kamerverkiezingen. Hij wil met zijn partij aan einde maken aan de 'groeiende islamisering in Nederland'. Volgens hem komen er veel te veel moslims naar Nederland. Wilders blijkt echter niet alle allochtonen te schuwen. Hij heeft veel minder moeite met Chinezen. "Iedereen weet hoe goed ze het doen. Daar zit dus geen probleem", zegt de PVV-voorman in de krant. (Bron: nu.nl) Misschien hebben er wel Chinezen op Wilders gestemd... En Wilders blijkt dus echt islamofoob te zijn... (overigens wel wat vreemd dat er in het partijprogramma staat dat hij een immigratiestop gedurende 5 jaar voor niet-Westerse allochtonen wil... zou hij weten dat Chinezen daar dan ook onder vallen?) |
Ik ken er een die op Wilders gestemd heeft dus... |
Een oude Duitser? ![]() |
![]() |
Weet iemand trouwens een website te vinden waar je kunt zien hoeveel stemmen een kandidaat gekregen heeft? Dus alle details en cijfers per kandidaat... |
Yep. |
[snip]
Staat nu in het andere topic in pro-contra Laatst aangepast door Michaelm op za 25 nov 2006 19:43, in totaal 1 keer bewerkt |
Dat komt maandag pas vrij. Moderatie: Een deel van de discussie afgesplitst en verplaatst naar Pro-Contra. Graag hier verder on topic blijven. |
Verdonk verslaat Rutte
Uitgegeven: 27 november 2006 15:47 Laatst gewijzigd: 27 november 2006 16:58 DEN HAAG - Rita Verdonk is in het land populairder dan VVD-lijsttrekker Mark Rutte. De nummer twee op de lijst haalde bij de Tweede Kamerverkiezingen meer voorkeurstemmen binnen: 620.555 stemmen. Rutte moest het met 553.200 stemmen doen. Een persoon, Kamerlid Fatma Koser Kaya, kwam op eigen kracht weer de gehalveerde D66-fractie de Tweede Kamer binnen. I'm quite horrified! Dit is echt eng... (niet omdat ik Rutte zo goed vind..) |
Het valt me nog mee. Ik ben nog steeds meer horrified over het aantal PVV-stemmers. Dan maar liever Verdonk. ![]() |
Ik vind Verdonk toch wel wat gevaarlijker dan Wilders eerlijk gezegd.
Van Wilders weten we in ieder geval wat hij wil. |
Rechtenforum.nl -> Actualiteiten
Tijden zijn in GMT + 2 uur |
|