Boerka verbod
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 19, 20, 21  Laat alle berichten zien
Rechtenforum.nl -> Actualiteiten

#301:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: vr 07 jan 2011 2:49
    —
Ik zie liever een hoofddoek op het hoofd dan een broek gedragen met het kruis ter hoogte van de knieën, het hele jaar door, dag in dag uit, steeds meer.

Maar als we het dan toch over kleding gaan hebben waar ik mij aan kan storen... heb je even? Of moeten we ons afvragen of we dat wel willen verbieden?

Quote:
Ik zie niet wat dat met het recht op geloofsovertuiging te maken heeft, wel zie ik dat een beperking van grondrechten bij deze groep de samenleving binnensluipt (ongelijke behandeling van mannen en vrouwen), maar die rechten zijn blijkbaar minder belangrijk dan het geloof.

Ik wist niet dat mannen geen hoofddoek mogen dragen.

#302:  Auteur: theod BerichtGeplaatst: vr 07 jan 2011 9:04
    —
hermanJ schreef:

Mombakkies, zwarte pieten, sinterklazen/kerstmannen: allemaal slechts een bepaalde periode van het jaar.

Ben jij dan zo dol op hoofddoeken/burka's (ik stel ze op een lijn, hoewel een burka bij mij nog meer de negatieve aandacht trekt dan een uit religieuze overwegingen gedragen hoofddoek), het hele jaar door, dag in dag uit, steeds meer? (ik zie er niet minder in ieder geval over de laatste 20 jaar).

Ik zie niet wat dat met het recht op geloofsovertuiging te maken heeft, wel zie ik dat een beperking van grondrechten bij deze groep de samenleving binnensluipt (ongelijke behandeling van mannen en vrouwen), maar die rechten zijn blijkbaar minder belangrijk dan het geloof.

Ik noem slechts 1 plaats waar jij de vrouwen mag gaan overtuigen dat het dragen van een hoofddoek / muts / hoed niets te maken heeft met het geloof:

Urk

En zo zijn er meer plaatsen in Nederland waar door Nederlandse vrouwen vanuit hun christelijke geloofsovertuiging een hoofdbedekking dragen.

Overigens is het vaak de keus van de vrouw zelf om een hoofdbedekking te dragen.

Vergeet ook niet dat het nog geen vlijtig jaar geleden is dat er in bijna geheel Nederland door elke vrouw een hoofdbedekking werd gedragen buitenshuis uit geloofsovertuiging.

Moeten wij nu, omdat we het geloof zijn kwijt geraakt, elkeen gaan verbieden om te geloven en aan hun overtuiging te gaan voldoen?

Dan zijn we hetzelfde bezig als die gene die ons een geloof willen opdringen, zodra we mensen gaan straffen voor hun geloofsovertuiging zijn we op dezelfde manier bezig als de regering in Iran.

#303:  Auteur: hilde12 BerichtGeplaatst: vr 07 jan 2011 10:31
    —
Michčle schreef:
arizona schreef:
Laat ze nu maar snel met een verbod komen, dan trek ik een boerka aan en kan de rechter zich er eens over uitspreken.

Laughing Ik ga met je mee, goed?!

Jullie lopen nu inmiddels allebei met een burka ?

Quote:
Vergeet ook niet dat het nog geen vlijtig jaar geleden is dat er in bijna geheel Nederland door elke vrouw een hoofdbedekking werd gedragen buitenshuis uit geloofsovertuiging.

Het verbod heeft ook geen betrekking op een hoofddoek, maar op een gezichtsbedekkende burka.
Ik ken geen enkele vrouw die ooit een burka heeft gedragen ivm het christelijke geloof.

#304:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: vr 07 jan 2011 11:40
    —
hilde12 schreef:
Het verbod heeft ook geen betrekking op een hoofddoek, maar op een gezichtsbedekkende burka.
Ik ken geen enkele vrouw die ooit een burka heeft gedragen ivm het christelijke geloof.

Dan heb je nooit carnaval gevierd (waarbij ik "burka" lees als "gezichtsbedekkende kleding").

#305:  Auteur: hilde12 BerichtGeplaatst: vr 07 jan 2011 16:46
    —
Klopt, bij ons in de regio vieren we geen carnaval Very Happy

Daarnaast, áls ik wel verkleed zou gaan als ik bijvoorbeeld in brabant zou wonen, zou ik mijn masker afdoen als ik mij moest legitimeren.

#306:  Auteur: theod BerichtGeplaatst: vr 07 jan 2011 17:31
    —
hilde12 schreef:
Klopt, bij ons in de regio vieren we geen carnaval Very Happy

Daarnaast, áls ik wel verkleed zou gaan als ik bijvoorbeeld in brabant zou wonen, zou ik mijn masker afdoen als ik mij moest legitimeren.

Maar dat is het probleem ook niet, vind het ook niet meer dan normaal om dat te doen.

Het gaat over: dat je niet op straat mag verschijnen met een volledige gezichtsbedekking.

Vind ook dat de politiek weer te veel naar de stelling van:

Bevel is bevel

neigt met hun uitlatingen richting dhr. Welten die duidelijk stelt dat er ook grenzen zijn aan wat de politiek wil.

Zolang er geen duidelijk landsbelang in het spel is en de veiligheid er niet op vooruit gaat is een verbod op algehele gezichtsbedekking een aanfluiting en een inperking van een geloofsovertuiging.

#307:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: vr 07 jan 2011 19:21
    —
hilde12 schreef:

Doen burkadragers dat dan niet?

#308:  Auteur: leader BerichtGeplaatst: do 24 mrt 2011 14:47
    —
Misschien niet in het openbaar, b.v. tegenover een mannelijke politieagent... Rolling Eyes

Áls dit zo is, constateer ik toch een behoorlijke botsing van twee culturen in onze westerse samenleving.

#309:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: do 24 mrt 2011 15:09
    —
leader schreef:
Misschien niet in het openbaar, b.v. tegenover een mannelijke politieagent... Rolling Eyes

Áls dit zo is, constateer ik toch een behoorlijke botsing van twee culturen in onze westerse samenleving.

Áls morgen de aarde vergaat, hebben wij nu nog maar één dag te leven.

Áls mijn buurman vanochtend zijn vrouw heeft vermoord, woon ik naast een moordenaar.

Zo kan ik nog wel even doorgaan.

#310:  Auteur: leader BerichtGeplaatst: do 24 mrt 2011 17:51
    —
Iets te kort door de bocht denk ik, waar het hier om gaat is om met z'n allen, maatschappelijk gezien, op één lijn te komen en tegelijkertijd elkaar te respecteren, wat onze afkomst ook moge zijn.

Rechtenforum.nl -> Actualiteiten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 19, 20, 21  Laat alle berichten zien
Pagina 21 van 21

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl