Binnengaan van openstaand kraakpand
#16: Auteur: Mirjam28
Geplaatst: wo 29 nov 2006 13:00
Ingaan op een transactievoorstel kan toch negatieve gevolgen hebben?
(Asielzoekers kunnen geen transactievoorstel aannemen, omdat dit zeer negatieve gevolgen heeft voor hun toekomstige verblijfsvergunning, ze zijn dan met de politie in aanraking geweest. Voor deze groep mensen heeft het wel degelijk invloed.)
Weet iemand of dit negatieve gevolgen heeft voor je studie? Je moet (zo begreep ik uit een vorige discussie op dit forum) strafbladvrij zijn voor bepaalde beroepen. Als je een transactievoorstel aanneemt, komt dit op je strafblad?
Daar ben ik wel benieuwd naar!
|
#17: Auteur: tikSimone
Geplaatst: wo 29 nov 2006 13:31
Ingaan op een transactie geldt in elk geval wel als "veroordeling" in verband met 68 Sr. In dit geval (het transactievoorstel is Eur 220, dus boven de grens van 100 Euro) wordt het wel geregistreerd. Zie deze OM-informatie.
|
#18: Auteur: JetKroket
Geplaatst: wo 29 nov 2006 14:10
In het vervolg je nieuwsgierigheid bedwingen, al schiet er nu niets mee op.
Even off-topic; ik kan mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen:
Heb je iets uit moeten trekken? Hier in Arnhem moeten vrouwen de b.h. uittrekken. Argument politie: je kunt je er aan ophangen!!
|
#19: Auteur: tikSimone
Geplaatst: wo 29 nov 2006 15:20
Nog even over de transactie en het al dan niet impliciet schuld bekennen:
D. Doorenbosch meldt in Kroniek van het Straf(proces)recht, NJB 2005, p. 446: "Immers, uit het feit dat een verdachte bereid blijkt te zijn aan de gestelde voorwaarden te voldoen, kan in beginsel niet worden afgeleid of hij feitelijk ook schuldig is aan hetgeen waarvan hij wordt verdacht."
Kelk geeft dit als noot waar hij over het verschil tussen de transactie en de strafbeschikking schrijft. Hij schrijft: "De strafbeschikking is wat rechtskarakter betreft te kenmerken als een daad van vervolging (hier volgt een verwijzing naar Kamerstukken II 2004-2005, 29 849, nr 3, p. 1). Anders dan bij de huidige afdoeningsmodaliteiten wordt hierbij wel uitdrukkelijk de schuld van verdacht vastgesteld. (waarna hij naar dat stuk van Doorenbosch verwijst)
|
#20: Auteur: Michèle
Geplaatst: wo 29 nov 2006 15:44
JetKroket schreef: | Hier in Arnhem moeten vrouwen de b.h. uittrekken. Argument politie: je kunt je er aan ophangen!! |
Dan moet je ook je onderbroek uittrekken!
|
#21: Auteur: Michaelm
Geplaatst: wo 29 nov 2006 15:46
Michèle schreef: | JetKroket schreef: | Hier in Arnhem moeten vrouwen de b.h. uittrekken. Argument politie: je kunt je er aan ophangen!! |
Dan moet je ook je onderbroek uittrekken!  |
Breng ze nou niet op ideeën
|
#22: Auteur: JetKroket
Geplaatst: wo 29 nov 2006 16:21
off-topic:
Waarom de b.h.? Aan de pijpen van een pantalon kun je jezelf toch véél gemakkelijker ophangen? En wat te denken van een string?
Is de politie Gelderland-Midden gestoord? Moet deze onzin ergens anders in het land ook?
|
#23: Auteur: tikSimone
Geplaatst: wo 29 nov 2006 19:31
Misschien kunnen we daar even een apart topic over openen.
|
#24: Auteur: JetKroket
Geplaatst: do 30 nov 2006 11:05
|