Achterhouden deel van verklaring door advocaat wederpartij
#16: Re: achter houden van verklaringen Auteur: cia76
Geplaatst: zo 20 aug 2006 15:24
ursula schreef: |
Het is zeker niet in het belang van mijn dochtertje, daar deze een innige band met haar grootouders heeft en die zou op deze wijze verstoort kunnen worden. |
Ik vind het maar een warrig verhaal. Ik zie niet in waarom de innige band tussen je dochtertje en haar grootouders verstoord zou kunnen raken. Ik mag toch aannemen dat je haar niet belast met dit soort zaken. Nogmaals: Je dochtertje moet volledig buitenspel blijven zij is de eerste prioriteit!!! Hoe je ex ook springt en roept, jij hebt zelf de controle over hoe je je dochtertje daarvoor beschermt want dat is het allerbelangrijkste, VEEL belangrijker dan of jij je wel of niet gekwetst voelt.
Laatst aangepast door cia76 op ma 21 aug 2006 6:21, in totaal 1 keer bewerkt
|
#17: Auteur: ursula
Geplaatst: zo 20 aug 2006 15:39
Uiterraard word mijn dochtertje hier volledig buiten spel gehouden.
waar het mij omgaat is dat zoiets toch niet zomaar gezegd kan worden en als hij in het belang van mijn dochtertje zou denken ook niet met zulke waanzinnige verhalen zou komen. En ik zoek een weg om dit een halt toe te roepen.
|
#18: Auteur: tikSimone
Geplaatst: zo 20 aug 2006 17:40
Op het moment dat jij het gezag over je dochter krijgt en de rechter je ex geen omgang geeft is het allemaal toch voorbij?
Dat andere moet je dan maar gewoon laten rusten, denk ik. Anders blijf je met die man bezig.
|
#19: Auteur: bona fides
Geplaatst: zo 20 aug 2006 21:21
Blijf gewoon zelf uit de rechtzaal weg als het je zo aangrijpt! Je kunt niet verwachten dat in een rechtsstaat iemands recht op verdediging wordt afgenomen. Wat er waar van is, is aan de rechter om te beoordelen.
|
#20: Kan het iets makkelijker?? (artikel 161 RV) Auteur: Igor
Geplaatst: ma 21 aug 2006 20:46
Beste Collegae,
In het recht (wetboek van burgerlijke rechtsvordering) is er voor de civieleprocedure een een titel geschreven "algemene bepalingen van bewijsrecht"
vide artikel 161 (strafuitspraak):
Een in kracht van gewijsde gegaan, op tegenspraak gewezen vonnis waarbij de Nederlandse strafrechter bewezen heeft verklaard dat iemand een feit heeft begaan, levert dwingend bewijs op van dat feit.
Toch?
Igor
|
#21: Re: Kan het iets makkelijker?? (artikel 161 RV) Auteur: Hutjevlut
Geplaatst: ma 21 aug 2006 23:24
Igor schreef: | Beste Collegae,
In het recht (wetboek van burgerlijke rechtsvordering) is er voor de civieleprocedure een een titel geschreven "algemene bepalingen van bewijsrecht"
vide artikel 161 (strafuitspraak):
Een in kracht van gewijsde gegaan, op tegenspraak gewezen vonnis waarbij de Nederlandse strafrechter bewezen heeft verklaard dat iemand een feit heeft begaan, levert dwingend bewijs op van dat feit.
Toch?
Igor |
In dit geval gaat het om een verklaring die is afgelegd door Ursula, welke verklaring is gebruikt in de strafzaak.
Ursula, heeft jouw advocaat al geprobeerd een kopie van jouw verklaring op te vragen bij de politie? Dat zou volgens mij mogelijk moeten zijn.
|
#22: Auteur: tikSimone
Geplaatst: di 22 aug 2006 7:39
Maar die hele verklaring heeft Ursula volgens mij helemaal niet nodig wanneer ze wil bereiken dat haar ex het kind niet meer mag zien en er geen gezag meer over heeft. Zijn onherroepelijke veroordeling levert namelijk vaststelling van een ander feit (dat hij nou niet het prototype van een goede vader is).
|
#23: Re: achter houden van verklaringen Auteur: Michèle
Geplaatst: di 22 aug 2006 8:28
ursula schreef: | Wat kan ik tegen deze laster en smaad jegens mijn ouders doen?
Aangifte kan dus niet omdat het openbaar moet zijn gemaakt en dat is het niet.
Maar iets moet hier toch tegen gedaan kunnen worden om meneer daarvoor aan te pakken?
Het is zeker niet in het belang van mijn dochtertje, daar deze een innige band met haar grootouders heeft en die zou op deze wijze verstoort kunnen worden. |
Zolang het niet openbaar gemaakt is, kunnen zijn woorden je enkel raken voor zover je dat zelf toelaat.
Ik begrijp dat dat heel moeilijk en zwaar is.
Maar het lijkt me de beste en enige oplossing, waarbij je dochter ook de rust krijgt waar ze recht op heeft, als jij en je ouders zijn woorden gewoon negeren. Als jullie het je niet aantrekken heeft hij niet bereikt wat zijn doel was, nl. jullie kwetsen. Het is post die niet voor jullie bestemd is, stuur die dan ongeopend retour.
|
#24: Auteur: ursula
Geplaatst: ma 04 sep 2006 21:00
mijn advocaat heeft het één en ander uitgezocht en de advocaat van de tegenpartij een brief geschreven.
Deze is toch te ver gegaan.
ze is in strijd met gedragsregel30,31 en 17.
Het is dus weer afwachten nu.
Men wacht op een reactie en excuus nu, anders gaat dit naar de raad van toezicht.
Wij zelf hebben idd bij het Hof niet meer gereageert daarop, ook om aan de zaak eindelijk een einde te kunnen maken.
Want zo word het een welles nietes spelletje, en daar gaat het niet om.
Het is waarschijnlijk de bedoeling van de tegenpartij om alles zo lang mogelijk te rekken.
|
#25: Auteur: ursula
Geplaatst: zo 01 okt 2006 21:45
13 september kreeg ik de beschikking van het Hof.
alle Omgang is hem ontzegt.
Het gezag is hem ook ontzegt.
En ik heb geen informatieplicht.
Dit alles voor een niet te bepalen tijd.
Met andere woorden , wij kunnen eindelijk zonder angst en beven leven.
Dank U justitie.
Wat betreft de smaad en laster van de advocate van de tegenpartij:
Deze ligt wegens uitblijven van excuses bij de raad van toezicht.
|
#26: Auteur: Gwenny
Geplaatst: zo 01 okt 2006 22:36
Van harte gefeliciteerd!!!
Gwen
|
#27: Auteur: tikSimone
Geplaatst: zo 01 okt 2006 23:17
Hee Ursula, dat is echt goed nieuws voor je. Heel erg bedankt dat je de afloop ook liet weten!!!
|
#28: Auteur: ursula
Geplaatst: do 07 dec 2006 21:06
|