Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Merkrecht en r...
WOZ waarde bij...
ww, vakantie e...
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu di 04 jun 2024 12:48
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

wijziging ontslagvergoeding
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
oortjes








Berichten: 2


BerichtGeplaatst: ma 11 jul 2005 17:17    Onderwerp: wijziging ontslagvergoeding Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste lezer,

Ik zit in een lastig parket verwikkeld. Ik heb van mijn baas mijn ontslag gekregen, vanwege bedrijfseconomische redenen. Mijn contract is beindigd volgens de pro forma procedure, dus via de kantonrechter.

Mijn advocaat had in mijn verweerschrift gezet, dat mijn werkgever verplicht is een bepaald bedrag aan mij te betalen, welke zijn overeengekomen in een beindigingscontract.

Het zit namelijk zo: omdat ik mee werkte aan dat contract, dus niet met wederzijds goedvinden, kreeg ik een extra financiele voorwaarde. Ik zou 6 maandsalarissen krijgen, omdat ik 6 jaar werkzaam ben bij mijn werkgever. 3 maanden extra, omdat ik met het contract in zee ging, en de laatste 2 maanden dubbel betaald, omdat ze geen werk konden garanderen.

Nu blijkt het tegendeel, alle werknemers op onze werkvloer zijn minder gemotiveerd, wat geheel te begrijpen is, maar in tegenstelling tot wat mijn werkgever verwachte, is het nu superdruk op onze afdeling.

Omdat we nu niet aan de contracten kunnen voldoen als bedrijf, heeft mijn manager besloten, als niet iedereen voluit zijn werk doet en gemotiveerd is, hij de maanden die dubbel betaald zouden worden, terugtrekt.

De kantonrechter heeft ingestemd met mijn vertrek/oprotpremie en getekend ook voor de hoogte van de totale som, en de advocaat van mijn werkgever en mijn eigen advocaat hebben allen getekend. Kan mijn werkgever zoiets dan ineens besluiten om mijn financiele extratje toch weer terug in te pikken? Nadat juridisch alles op papier geregeld is?

Heel graag spoedig advies, aangezien mijn advocaat op vakantie is en vrijdag mijn allerlaatste werkdag is bij mijn huidige werkgever.

Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijke groeten,


Henk Baum
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Arie



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 40


BerichtGeplaatst: ma 11 jul 2005 17:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je begrijpt hopelijk wel dat op een forum als dit eenvoudige rechtenstudenten antwoorden gaan geven naar aanleiding van de door jou geschetste feiten die misschien wel totaal verkeerd zijn?

Indien de kantonrechter een ontbindingsvergoeding heeft toegekend levert dat jou een zogenaamde executoriale titel op. Dit betekent dat mocht het nodig zijn, je eventueel deurwaarders in kunt schakelen om je geld te bemachtigen. Mocht de geldsom in kwestie buiten het vonnis van de kantonrechter vallen (het wordt niet volkomen duidelijk uit de casus) dan zou het wel eens moeilijk kunnen worden om dat geld te bemachtigen.

In principe is het antwoord op je vraag kortweg: "nee"
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
oortjes








Berichten: 2


BerichtGeplaatst: ma 11 jul 2005 17:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja het bedrag wat hij wil inpikken, zit in de totale som. Het staat dus NIET los van het geheel.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: ma 11 jul 2005 19:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bel even met het kantoor van je advocaat en laat een kantoorgenooot van hem advies geven over hoe je nu het beste kunt handelen.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Suijkerbuijk



Leeftijd: 47
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 931


BerichtGeplaatst: wo 13 jul 2005 17:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als de dubbele betaling van de laatste 2 maanden in de overeenkomst is meegenomen, zonder dat hier voorwaarden aan verbonden zijn, dan kan de werkgever hier niet eenzijdig op terugkomen.

Zodra je advocaat terug is zal hij zeker voorstellen een incassoprocedure tegen je dan ex-werkgever te starten als deze inderdaad in gebreke blijft met betalingen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
marcel

marcel

Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): HAN

Berichten: 680


BerichtGeplaatst: do 14 jul 2005 14:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zou wel het advies van Simone opvolgen en even het kantoor bellen. Snel reageren scheelt vaak een hoop gedoe ( termijnen!) achteraf.
_________________
Er zijn twee soorten advocaten: Zij die de wet kennen en zij die de rechter kennen. (NN)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds