|
Auteur |
Bericht |
stef31
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 2
|
Geplaatst: zo 07 apr 2013 16:02 Onderwerp: wanbetaler |
|
|
Beste mensen,
Ik ben werkzaam in de schilderbranche als zzp'er. Ben lid van een kwaliteitsorganisatie.
Vorig jaar heb ik een complete woning van binnen/buiten geschilderd.
Alles is volgens voorschriften gehandeld.
Het huis ziet er tip top in orde uit.
Maar nu komt het verhaal wat vanaf jul 2012 begonnen is.
Tussentijds werden de facturen netjes betaald tot de laatste facturen die niet werden betaald. De klant beweerd dat het niet goed geschilderd is tot mijn verbazing voelde ik al nattigheid. Ik heb een verzekering van univé rechtshulp en had deze na de 2e herinnering ingeschakeld.
Alles duurde maanden en werd duidelijk dat ik onder aan een grote stapel lag. Na een aantal keer herhaaldelijk te hebben geklaagd hoe mijn zaak behartigd werd is er een advocaat op gezet, deze ging op dezelfde manier verder dan een Jurist van Univé rechtshulp, tot heden had ik al 4 weken niks van mijn advocaat vernomen en belde het kantoor, waar ik te horen kreeg dat mijn advocaat al 3 weken in het ziekenhuis lag het kantoor beloofde mij afgelopen dinsdag dat er binnen 2 werkdagen bericht zou krijgen over de lopende zaak dit is echter uitgebleven.
Op 12 maart zou er een onafhankelijke 3e ingeschakeld worden om het werk te beoordelen hier heb ik nog steeds niks van vernomen.
Nu zijn we al bijna een jaar bezig met een zaak die geen stap verder is gekomen. Mijn geduld is opgeraakt.
Weet iemand hoe het nu verder moet? of welke stappen ik verder moet gaan nemen?
Met vriendelijke groet,
Stef |
|
|
|
 |
cvb
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 1159
|
Geplaatst: ma 08 apr 2013 9:27 Onderwerp: Re: wanbetaler |
|
|
stef31 schreef: | ...Op 12 maart zou er een onafhankelijke 3e ingeschakeld worden om het werk te beoordelen | Op grond waarvan??
Zo'n beoordeling hoort m.i. in de opdracht te zijn afgesproken of bij gedocumenteerde tekortkomingen, waar ik niets over gelezen heb (noch over het eerste noch over het tweede).
Eea ruikt m.i. naar een handeltje tussen verzekeraar en de wederpartij.
Quote: | Weet iemand hoe het nu verder moet? | Gewoon; al dan niet met een incasso-buro/deurwaarder/advokaat of in overleg met het Juridisch loket vóórleggen aan de kantonrechter (voor zover =< E 25.000); zie b.v. hier.
Volgens mij heb je dus 2 verschillende kwesties, immers één met je klant en één met je verzekeraar. |
|
|
|
 |
marja.verstralen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 1100
|
Geplaatst: wo 10 apr 2013 19:16 Onderwerp: |
|
|
U moet eerst de klant schriftelijk in gebreke stellen, ofwel aanmanen (aangetekende brief). Dat wil zeggen dat u de klant nog een redelijke termijn gunt waarbinnen alsnog betaald kan worden.
Betaalt de klant binnen deze termijn niet, dan kunt u de klant dagvaarden op grond van wanprestatie, art. 6:74 BW. Dagvaarden gaat via de deurwaarder. Het is wel handig als een advocaat de dagvaarding opstelt. U kunt de vordering ook overdragen aan een incassobureau. |
|
|
|
 |
|