Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Outstanding С...
Gold signals -...
Gold Signal
Klacht tegen a...
Contact en str...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu vr 03 mei 2024 8:05
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

vervelende situatie
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
henkbas



Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 53


BerichtGeplaatst: za 12 jan 2008 0:36    Onderwerp: vervelende situatie Reageer met quote Naar onder Naar boven

Een kennis heeft mij gevraagd hetvolgende te posten, ik hoop dat jullie advies hebben:

Ik heb een contract voor twee banen van elk 20 uur per week, een overeenkomst tussen de beide bedrijven aangezien de directeuren bevriend zijn. Bij een van de banen gaat het uitstekend terwijl bij de tweede ik regelmatig vernederd word door mijn werkgever, een moeilijk persoon die mij ‘uitgekozen’ heeft om mij voor het hele bedrijf voor schut te zetten. Ik heb met mijn andere werkgever gesproken of ik alleen fulltime voor hem zou kunnen werken maar dat is financieel niet mogelijk. In de paar maanden dat ik beide functies bekleed heb ik mij in mijn positie binnen de bedrijven uitgezet en draag ik een grote verantwoordelijkheid binnen beide bedrijven. Ondanks dat ik dit voldoende tijd heb gegeven en zonder succes een bespreking met hem heb geprobeerd te regelen om hierover te praten zonder dat het weer een publiek gebeuren wordt voor het hele bedrijf, wat zijn stijl is heb ik nu een punt bereikt dat zijn geschreeuw en getreiter onacceptabel zijn geworden en ik ben al aan het zoeken naar een andere baan. Zoals ik al zei gaat het bij het andere bedrijf juist heel goed en ik wil daar eigenlijk niet weg maar ik ben via mijn contract aan beide bedrijven gebonden.
Zonder nu meteen juridische stappen te ondernemen en de relatie met en tussen beide berijven te verpesten zou ik graag willen weten of en hoe ik van de ‘zieke appel’ binnen deze werksituatie af kan komen zonder dat ik echt ontslag van beide banen. Als ik hierdoor wel bij beide bedrijven weg moet welke stappen zijn er dan te nemen.
Voor ik het vergeet, ik heb een jaar contract dat nog loopt tot september.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: za 12 jan 2008 13:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je schrijft dat je via contract aan beide bedrijven gebonden bent. Moet ikdat lezen als: er is één contract en daarin is bepaald dat jij 20 uur bij bedrijf A werkt en 20 uur bij bedrijf B?

Als dat zo is, dan betekent het verlies van baan B (op welke manier je dat ook bewerkstelligt) automatisch het verlies van baan A.

Stond ik in jouw schoenen, dan probeerde ik het nog eens via de informele weg, maar deze keer bij directeur A (de vriendelijke), juist omdat een vertrek bij B ook gevolgen voor hem zal hebben.

Verder zou je een klacht in kunnen dienen over de bejegening bij de vertrouwenspersoon binnen het bedrijf.

Maar goed, op enig moment resteert weinig anders dan zelf ontslag nemen of juridische stappen nemen om de situatie op te lossen. Jammer is dat.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: za 12 jan 2008 13:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tikSimone schreef:
Je schrijft dat je via contract aan beide bedrijven gebonden bent. Moet ikdat lezen als: er is één contract en daarin is bepaald dat jij 20 uur bij bedrijf A werkt en 20 uur bij bedrijf B?

Als dat zo is, dan betekent het verlies van baan B (op welke manier je dat ook bewerkstelligt) automatisch het verlies van baan A.

Dat vraag ik me af. Ook al staat het op één stuk papier, ik zie twee gescheiden arbeidsovereenkomsten.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
annemiekewp



Leeftijd: 52
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 595


BerichtGeplaatst: za 12 jan 2008 15:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
tikSimone schreef:
Je schrijft dat je via contract aan beide bedrijven gebonden bent. Moet ikdat lezen als: er is één contract en daarin is bepaald dat jij 20 uur bij bedrijf A werkt en 20 uur bij bedrijf B?

Dat vraag ik me af. Ook al staat het op één stuk papier, ik zie twee gescheiden arbeidsovereenkomsten.


het lijken mij ook twee arbeidsovereenkomsten waarbij door beide werkgevers de sociale lasten afgedragen worden. of is er bijv. sprake van detachering oid?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
henkbas



Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 53


BerichtGeplaatst: za 12 jan 2008 22:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Er is inderdaad 1 contract met bedrijf A (waar het goed mee gaat) en ook alleen door hen ondertekend. In dit contract staat wel dat mijn standplaats voor 20 uur bij bedrijf A is en voor 20 uur bij bedrijf B.
Bedrijf B staat dus niet als ondertekenaar op het contract en ze hebben een onderlinge overeenkomst over de betaling. Mijn salaris wordt ook vanuit bedrijf A betaald.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
annemiekewp



Leeftijd: 52
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 595


BerichtGeplaatst: zo 13 jan 2008 21:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

waarom overlegt je vriend niet dat hij alleen met zijn baan bij werkgever A doorgaat?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
henkbas



Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 53


BerichtGeplaatst: ma 14 jan 2008 21:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Er is over deze optie gesproken met bedrijf A maar dit is om financiele redenen niet mogelijk dus de vraag is dan als volgt:
In het contract wordt puur gesproken over aanwezigheid voor werkzaamheden voor 20 uur bij bedrijf B mij zij zijn geen ondertekenaar van de arbeidsovereenkomst. Er wordt ook niet over verplichtingen en verantwoordelijkheden richting B gesproken in het contract. In kort, het is een arbeidovereenkomst met bedrijf A waarin slechts bij standplaats vermeld staat dat er 20 uur gespendeerd moet worden bij bedrijf B voor werkzaamheden aldaar. Als dan de werkzaamheden bij bedrijf B worden beeindigd is dan de gehele arbeidovereenkomst ontbonden?

Stel als door deze situatie de gehele arbeidsovereenkomst ontbonden wordt is er dan een claim voor 'constructive dismissal'?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: ma 14 jan 2008 23:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Als dan de werkzaamheden bij bedrijf B worden beeindigd is dan de gehele arbeidovereenkomst ontbonden?
Mijns inziens wel. Dat deel voor B maakt onderdeel uit van je functie. Een vergelijking: je kunt ook niet ineens maar de helft van de dag komen opdraven.

Als A tevreden over je is, zorg dan dat hij vriendschappelijke druk op B uitoefent zich eens wat fatsoenlijker te gedragen, omdat A anders een goede werknemer dreigt te verliezen.

Volgens mij is dat het enige wat je kunt doen. Misschien kun je bij de rechter om gedeeltelijke ontbinding van de aok vragen (voor het B-deel), maar ik vrees dat dat niks wordt. Speelt ook mee dat de heren vrienden zijn.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: di 15 jan 2008 1:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tikSimone schreef:
Als A tevreden over je is, zorg dan dat hij vriendschappelijke druk op B uitoefent zich eens wat fatsoenlijker te gedragen, omdat A anders een goede werknemer dreigt te verliezen.

En ook omdat A hiertoe gehouden is op grond van goed werkgeverschap.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds