Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Outstanding С...
Gold signals -...
Gold Signal
Klacht tegen a...
Contact en str...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu vr 03 mei 2024 6:51
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

studentenaktie tegen overlast tijdens colleges
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jolanda








Berichten: 4


BerichtGeplaatst: za 29 jan 2005 13:38    Onderwerp: studentenaktie tegen overlast tijdens colleges Reageer met quote Naar onder Naar boven

In de Telegraaf las ik gisteren een artikel over de aktie die studenten in Tilburg zijn begonnen tegen overlast tijdens colleges.
In Nijmegen is het inmiddels ook niet meer te harden. Er zijn "studenten" (lees: ongemotiveerde parasieten van de maatschappij) die zelfs proberen het geluidsniveau van de prof te overstijgen. En waarmee? Met puberale shit! Als ze nou nog wat te melden hadden... maar nee dus. Evil or Very Mad
Die lui die mogen wat mij betreft onmiddellijk de zalen uitgeschopt worden. Gewoon: een vette bodyguard en weg ermee. Twisted Evil Het is van de zotte, als je eventjes bedenkt dat ze niet eens leerplichtig zijn, uit vrije wil daar gaan zitten, dik gesponsord door pa, ma en de belastingbetaler (ik dus), in het vertrouwen dat ze geïnteresseerd de colleges volgen om daarmee op een termijn van 4 jaar de maatschappij te kunnen dienen door voorbeeldfuncties te vervullen. BASTA! Eruit die zooi. Studenten die tijdens de dik gesponsorde colleges geen respect kunnen betonen voor hun medestudenten en professoren, gewoon lekker terug naar appie happie en vakken vullen!! Totdat dat je strot uitkomt, je je stevig achter je oren hebt gekrabd en op je knieën smeekt om middels studie een betere toekomst voor jezelf te verwerven. Kom je vanzelf als zwaar gemotiveerde student terug in een studie die dan ook nog gesubsidieerd kan worden voor 30 plussers en die je vervolgens glansrijk binnen 3 jaar er doorheen jast.

Het is een teken van de decadentie van deze tijd dat dergelijke stukken verdriet de hand boven het hoofd wordt gehouden onder het mom van: "ze zijn nog zo jong", "de docent moet zélf draagvlak creëren voor z'n vak" enzovoorts. Moven! Wegwezen! De voordelen daarvan: het geld dat op deze horken wordt uitgespaard aan studiebeurzen en uni-subsidie voorkomt dat wél gemotiveerde studenten extra worden gekort. Absurd om een 30+ regeling te bedenken, terwijl er geld voor het oprapen ligt bij een deel van de tieners.

Ik hoop op solidariteit van de gemotiveerde studenten in Nijmegen vóór een prettige collegesfeer, waarvoor colleges zijn: studenten houden hun kop, prof praat. Verder geen gezeik. Iedereen straks rijk.

Zo, en nu eens kijken wie zich geroepen voelt mij te bestrijden. Dan weten we gelijk wie de lapzwanzen zijn op dit forum. Twisted Evil

En eh... natuurlijk kun je best een keertje prioriteit geven aan je sociale contacten met medestudenten: dan moet je wel zo volwassen zijn daarvoor zélf de prijs te betalen: gewoon het college verzuimen en lekker met z'n allen bij de koffie-automaat gaan staan ouwehoeren! Daar is dat ding voor. Niemand die je dat verbiedt.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
de Webmeester
Webmeester
de Webmeester

Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 15631


BerichtGeplaatst: za 29 jan 2005 14:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Duidelijk verhaal.

Structurele laatkomers zijn ook irritant. Vooral wanneer dat weer getolereerd wordt....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger ICQ nummer
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: za 29 jan 2005 14:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Sorry, maar kan niet anders dan het met je eens zijn.
Overigens is een begin dat studenten de kleppende medestudenten op hun asociale gedrag aanspreken, maar dat vereist vaak wat moed.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
It's me ... Peetje!

It's me ... Peetje!

Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 329


BerichtGeplaatst: za 29 jan 2005 17:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben het ook inderdaad met je eens, gedeeltelijk althans. Maar waarschijnlijk zul je het niet zo bedoelen als ik je verhaal opvat. Het komt nl. op mij over alsof meer dan een kwart van de collegezaal zit te kleppen enz. Ik heb zelf ook regelmatig last van irritante mensen tijdens hoorcolleges, hiermee bedoel ik mensen die praten en die te laat komen, maar dan moet ik er wel bij zeggen dat het meestal dezelfde mensen zijn. Tenminste dat valt mij op. En inderdaad, soms laat ik of een van mijn studiegenootjes een "sst" vallen, maar dat helpt niet. En om iemand er echt op aan te spreken vereist moed.

Daarbij moet ik wel vermelden dat het voor andere mensen wellicht ook irri is als er personen eerder weggaan uit de colleges. En daar ben ik er zelf ook soms een van. Vooral om 17.15 uur. Ik zit wel aan de zijkant van de rijen, maar het veroorzaakt tot weer geluid.

Ook heb ik over een eventuele oplossing nagedacht, maar dit is niet gemakkelijk. De enige oplossing, zoals al genoemd is, is voor mij ook deze mensen permanent verwijderen.

Hopelijk wordt het in het tweede semester beter!
_________________
Very Happy/ P€€TJ€ Very Happy/
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Eva

Eva

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1289


BerichtGeplaatst: za 29 jan 2005 17:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik weet niet over welke Uni's jullie het hebben maar ik heb echt geen enkele ervaring hiermee zoals jullie. Ik wil de UvA absoluut niet heilig verklaren maar ik heb echt nooit last tijdens college's. Tuurlijk, soms praat er wel eens iemand ofzo, maar zoals jij het beschrijft heb ik het echt nog nooit meegemaakt en ik ga toch al 4 jaar naar college's.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Duch
Moderator
Duch

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG
Berichten: 4351


BerichtGeplaatst: za 29 jan 2005 18:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat studenten zich tot doel zouden stellen de prof. te overstemmen klinkt mij erg bizar in de oren. Irritaties zijn er in elke collegezaal wel waar 600 man of meer een hoorcollege poogt te volgen. Ik vind het ook irritant als mensen achter me zitten te kleppen, maar dit verhaal gaat echt weer veel verder, en zo erg heb ik het nog nooit gehoord of meegemaakt. Bij ons is het bij grote college's een beetje een ongeschreven regel dat je vooraan gaat zitten als je het college wil volgen en geen last wil hebben van het getetter van anderen. Ongemotiveerde studenten zitten achteraan/bovenaan. Overigens wordt geklep door vrijwel niemand geaccepteerd en in ieder geval bij kleinere college's überhaupt ook niet getolereerd.
_________________
This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes -
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
It's me ... Peetje!

It's me ... Peetje!

Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 329


BerichtGeplaatst: zo 30 jan 2005 19:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb het over Nijmegen. Het is natuurlijk niet bij elk college, het ligt ook een beetje aan het vak (en hoe het gebracht wordt). Dat wil niet zeggen dat de prof. het niet goed doet, want je kiest er zelf voor om te gaan, en dan naar mijn mening kies je er ook voor om "stil" te zijn. Anders kun je net zo goed in de kantine gaan zitten. En daarbij komt nog dat je inderdaad vooraan kunt gaan zitten om de colleges goed te volgen. Alleen hebben anderen dan, in mijn geval, last als er mensen zoals ik soms eerder weggaan. Zoals ik al aangaf heb ik soms een irri gevoel bij mensen de praten, maar kunnen mensen ook last van mij hebben als ik eerder wegga. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet een dergelijk probleem vind dat ik daardoor ongelofelijk veel stof mis en de stof niet snap.
_________________
Very Happy/ P€€TJ€ Very Happy/
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Paool2

Paool2

Leeftijd: 38
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UU

Berichten: 111


BerichtGeplaatst: di 01 feb 2005 22:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ook ik erger me weleens groen en geel aan mensen die er een sport van maken hun 'weet-je-wat-ik-in-het-weekend-gedaan-heb'verhalen aan zoveel mogelijk mensen te vertellen tijdens een college en mensen die het nodig vinden om onder een hoorcollege te bellen (ja die heb je ook), maar ik probeer me er niet al te druk om te maken.

Kijk helemaal vooraan zitten, vind ik weer wat overdreven. Dan kun je trouwens ook niet goed horen wat die man zegt, omdat het geluid versterkt wordt door een microfoon, maar goed. Ik ga redelijk vooraan zitten en vermijd zo de achterste banken, want daar zitten inderdaad meestal de klets-maar-raak-mensen.
Als er dan nog zo'n persoon achter me zit, dan kijk ik hem/haar eerst een aantal keer aan als ik er last van heb (steeds bozer natuurlijk). Daarna vraag ik wel gewoon of het misschien wat zachter kan en meestal wordt daar dan wel op gereageerd.


Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je gewoon de docent niet kan horen, omdat je aandacht verdeeld wordt. Als iemand achter jou diep in gesprek is, kan het zeer veel moeite kosten om te luisteren naar de docent, maar dat is misschien meer een kwestie van concentratie.
Het zal toch niet zo erg zijn dat er echt mensen zitten die komen om de docent te overstemmen??!!??

Nou het kan in ieder geval zeker geen kwaad om er iets aan te doen, maar meteen verwijderen vind ik weer wat overdreven. Ik bedoel iedereen zegt weleens iets tegen zn buurman of buurvrouw, al is het alleen maar om te vragen hoe iets in elkaar zit of hoe laat het is. Laten we er niet meteen een politiestaat van maken en toch een beetje tolerantie voor elkaar op brengen. Eerst waarschuwen, dan 'straffen'.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds