Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Gold signals -...
Gold Signal
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 02 mei 2024 6:58
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

sneller dan 7 jaar
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
odette



Leeftijd: 53
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 12


BerichtGeplaatst: vr 29 jul 2005 11:20    Onderwerp: sneller dan 7 jaar Reageer met quote Naar onder Naar boven

hallo zijn er ook mensen die de deeltijdstudie sneller doen dan de gebruikelijke 7 jaar, en dan ook een baan en eventueel een gezin ernaast hebben?

En hoe gaat dat dan? Volg je dan ook colleges overdag?
Hoe zit dat dan met het collegegeld e.d.?



dank

Odette
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: vr 29 jul 2005 11:32    Onderwerp: Re: sneller dan 7 jaar Reageer met quote Naar onder Naar boven

odette schreef:
hallo zijn er ook mensen die de deeltijdstudie sneller doen dan de gebruikelijke 7 jaar, en dan ook een baan en eventueel een gezin ernaast hebben?

En hoe gaat dat dan? Volg je dan ook colleges overdag?
Hoe zit dat dan met het collegegeld e.d.?



dank

Odette

Ik ben met rechten aan de OU bezig, eerste tentamen gedaan in jan'03, heb doordat ik vorig jaar vader werd en een erg grote verbouwing heb gedaan een half jaar verloren en zit nu op 129 ECTS (waarvan 8.6 op basis van een vrijstelling). Ik werk drie dagen in de week op minimaal één uur reizen van huis, ben daarnaast gemiddeld een dag in de week in de buurt van huis bij klanten bezig, sport zo'n 10 à 15 uur per week, heb een dochtertje van ruim een jaar, 2 honden, vrouw en het past allemaal redelijk. Alleen tijd voor TV kijken heb ik niet meer Smile

De OU leent zich ook juist uitstekend om je eigen tempo te bepalen; ik kan me voorstellen dat bij een deeltijd studie waar je met college's, werkgroepen en andere verplichte tijdsbestedingen zit dit een stuk lastiger is.

In dit tempo moet het mij toch gaan lukken om ergens eind 2007 klaar te zijn.

Voordeel is dat je ook vooraf precies weet wat de boel gaat kosten, omdat je per vak betaalt.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: vr 29 jul 2005 14:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik probeer wel sneller te gaan dan de tijd die er voor staat. Vorig jaar heb ik twee extra vakken gedaan om eens te kijken hoe dat ging. Overdag naar college combineert niet echt goed met mijn 40-urige werkweek, maar ik heb nu wel een verzoek om toestemming liggen om een middag in de week een vak te doen, omdat dat vak niet 's avonds gegeven wordt.

Ben echter niet zo'n wondermensch als Steven, maar aan de andere kant: ik sport dan wel niet, maar ik studeer door de week ook nooit 's avonds. Er gaan al wat avonden "op" aan naar college gaan (3 avonden vorig trimester, waarvan 2 van 19-22 uur) en verder probeer ik nog wel eens uit eten te gaan of ben ik simpelweg te moe na de werkdag.

Wel een partner, geen kinderen. Dat scheelt.

Om terug te komen op je vraag over het collegegeld: ik betaal gewoon het collegegeld voor de deeltijdopleiding en verder kijkt niemand ooit of je alleen maar 's avonds vakken volgt.

Overigens zit er bij ons wel een beperking aan het aantal tentamens dat je per keer mag doen. Maar ja, om nu meer dan 6 tentamens te doen per periode .... dan ben je al behoorlijk ijverig.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: vr 29 jul 2005 15:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tikSimone schreef:
Overigens zit er bij ons wel een beperking aan het aantal tentamens dat je per keer mag doen. Maar ja, om nu meer dan 6 tentamens te doen per periode .... dan ben je al behoorlijk ijverig.

Bij de OU heb je vijf tentamenperiodes voor de reguliere tentamens en elke periode bestaat uit 3 avonden, dus daar heb je ook een stevige beperking, maar daar staat tegenover dat er een stuk of 15 sys-tentamens zijn (MC), die je zelf in kunt plannen.

Ik heb nu alleen nog maar open-vragen tentamens en kom daardoor met de planning ook wel klem te zitten: 7/11: formeel strafrecht (dubbelmodule), 8/11: belastingrecht (dubbelmodule), 9/11: rechtsociologie (enkele module), ofwel: 500 uur studiebelasting voor drie tentamen binnen 3 dagen.. Ik denk dat ook dat niet gaat lukken Sad
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: vr 29 jul 2005 15:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

O, 3 tentamens in 3 dagen gaat nog best, toch?
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: vr 29 jul 2005 16:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tikSimone schreef:
O, 3 tentamens in 3 dagen gaat nog best, toch?

Die 3 tentamens is niet het probleem, maar het voorbereiden van 3 tentamens Sad
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: vr 29 jul 2005 20:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat wordt dan even wat minder sporten, vrees ik. Of een vak laten vallen c.q. niet echt aandachtig voorbereiden, dat kan natuurlijk ook. Wie weet tot welke verrassende scores je dan nog komt!

Odette, het is voor iedereen verschillend. Het ligt er bijvoorbeeld ook aan hoe makkelijk je dingen onthoudt na ze 1 keer gelezen te hebben.

Ik zou zeggen: start gewoon en dan krijg je vanzelf in de gaten hoe veel je extra kunt doen.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: vr 29 jul 2005 21:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tikSimone schreef:
Ik zou zeggen: start gewoon en dan krijg je vanzelf in de gaten hoe veel je extra kunt doen.

Dat kan ik alleen maar beamen; ik wil er wel aan toevoegen dat wanneer je echt van plan bent sneller te studeren, je best wel vooraf kan informeren of dat mogelijk is aan de instelling van je keuze.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: vr 29 jul 2005 22:34    Onderwerp: Re: sneller dan 7 jaar Reageer met quote Naar onder Naar boven

odette schreef:
hallo zijn er ook mensen die de deeltijdstudie sneller doen dan de gebruikelijke 7 jaar, en dan ook een baan en eventueel een gezin ernaast hebben?

Zit je een beetje in het westen van het land en heb je al een HBO- of WO-diploma, dan kun je overwegen bij de Campus Den Haag rechten te studeren, een soort dependance van de UL. Een "deeltijd" opleiding van 4 jaar. Twee avonden in de week college en je krijgt wat vrijstellingen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
mmbeckmann

mmbeckmann

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 13


BerichtGeplaatst: vr 05 aug 2005 15:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

wat bedoelen jullie met "avonden" ik neem aan dat die avonden gevuld worden met zelfstudie? Thuis dus. Je hoeft toch geen colleges e.d., te volgen aan de OU? Je kunt bij de OU toch compleet op aftstand studeren ?? Met uitzondering van de examens natuurlijk.
_________________
M.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: vr 05 aug 2005 16:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik studeer niet aan de OU, dus een aantal avonden is bij mij gevuld met het volgen van colleges en het deelnemen aan werkgroepen.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: vr 05 aug 2005 17:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

mmbeckmann schreef:
wat bedoelen jullie met "avonden" ik neem aan dat die avonden gevuld worden met zelfstudie? Thuis dus. Je hoeft toch geen colleges e.d., te volgen aan de OU? Je kunt bij de OU toch compleet op aftstand studeren ?? Met uitzondering van de examens natuurlijk.

Dat is nu net het verschil tussen deeltijd (wel college's) en de OU (geen college's, maar heel beperkt, voor enkele vakken, enkele verplichte bijeenkomsten).
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds