Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Merkrecht en r...
WOZ waarde bij...
ww, vakantie e...
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu vr 07 jun 2024 15:53
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

site samenvattingen arrest
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Lydia87






Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 36


BerichtGeplaatst: wo 12 okt 2005 11:05    Onderwerp: site samenvattingen arrest Reageer met quote Naar onder Naar boven

zijn er heel toevallig sites waar je samenvattingen van arresten kunt vinden?
het lijkt me wel handig om een duidelijk overzicht te hebben namelijk. en aangezien ik daar vast niet de enige in ben dacht ik dat iemand misschien wel een site daarvoor wist. (via google kom ik nl niet veel verder)

liefs,
Lydia
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: wo 12 okt 2005 14:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Net aan het begin van je studie kun je beter proberen toch maar door die taaie arresten heen te bijten. Je leert dan vanzelf welke stukken belangrijk zijn en welke je kunt overslaan of slechts vluchtig hoeft te scannen. Het gaat op dit moment niet zo zeer om de betekenis van het arrest zelf, maar veel meer om het aanleren van vaardigheden.

De meeste arresten beginnen overigens met een samenvatting: lees het vetgedrukte kopje eerst. Probeer dan in ieder geval de overwegingen van de Hoge Raad (of andere instantie) te vinden die met het kopje corresponderen. Lees ook de noot.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Lydia87






Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 36


BerichtGeplaatst: wo 12 okt 2005 14:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ja dat begrijp ik. maar ik heb wat problemen met het cicero arrest ik kan de feiten hier niet zo goed uithalen. wat is daar nou echt gebeurt:S
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: wo 12 okt 2005 14:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Lydia87 schreef:
ja dat begrijp ik. maar ik heb wat problemen met het cicero arrest ik kan de feiten hier niet zo goed uithalen. wat is daar nou echt gebeurt:S

Ik heb 't gevoel dat ik wat gemist heb. Cicero arrest ?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Lydia87






Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 36


BerichtGeplaatst: wo 12 okt 2005 14:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

jah ik bedoel gewoon te zegge dat ik bij sommige arresten niet zogoed uit de tekst kom en dus nie begrijp wat de inhoud is en een vb is het cicero arrest (daar kom ik dus nie uit). dus tips zijn welkom;)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: wo 12 okt 2005 14:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Lydia87 schreef:
jah ik bedoel gewoon te zegge dat ik bij sommige arresten niet zogoed uit de tekst kom en dus nie begrijp wat de inhoud is en een vb is het cicero arrest (daar kom ik dus nie uit). dus tips zijn welkom;)

En wat ik bedoel te zeggen is dat ik nog nooit van het Cicero arrest heb gehoord. Cicero zegt mij alleen wat in de context van die zes genoeglijke jaren Latijn, die helaas al veel te ver achter me liggen Wink
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Lydia87






Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 36


BerichtGeplaatst: wo 12 okt 2005 14:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

hahah neej die ist niet. t gaat over auteursrechten die geschonden zijn maar veel meer is mij ook niet duidelijk:S
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: wo 12 okt 2005 14:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Lydia87 schreef:
hahah neej die ist niet. t gaat

Taped Taped Taped Taped Taped
Quote:

gaat over auteursrechten die geschonden zijn maar veel meer is mij ook niet duidelijk:S

Mijn ervaring is dat de details van de achterliggende zaak weliswaar handig zijn om te onthouden waar het over gaat, maar van de meeste arresten weet ik dat toch echt niet.


Laatst aangepast door StevenK op wo 12 okt 2005 14:56, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Lydia87






Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 36


BerichtGeplaatst: wo 12 okt 2005 14:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

en waarom lach je me nu uit ofzoiets Sad
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: wo 12 okt 2005 14:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Lydia87 schreef:
en waarom lach je me nu uit ofzoiets Sad

Nee, ik lach je niet uit; ik geef alleen uitdrukking aan het feit dat ik me onthield van commentaar op je msntaal.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Lydia87






Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 36


BerichtGeplaatst: wo 12 okt 2005 14:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Rolling Eyes tja sorry Rolling Eyes
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Pauline



Leeftijd: 38
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UU

Berichten: 1


BerichtGeplaatst: wo 12 okt 2005 17:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als je ons de gegevens van het arrest geeft, zoals instantie, datum, vindplaats etc. is er misschien iemand die je verder kan helpen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
quinty



Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UU

Berichten: 196


BerichtGeplaatst: wo 12 okt 2005 18:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Cicero (HR 9 november 1954, NJ 1954, 55) is een arrest van de Hoge Raad dat gaat over het voorwaardelijke opzet en werd met zoveel worden voor het eerst expliciet erkend door de HR. Het ging om het volgende:

BEstuursleden van toneelvereniging Cicero hadden een toneelstuk laten opvoeren zonder daarvoor auteursrechten af te dragen. De HR overwoog: dat als degene die zich ervan bewust is dat hem slechts vergunning voor de opvoering wordt verleend op bepaalde voorwaarden, uitdrukkelijk niet voldoet aan een der voorwaarden, in de mening dat deze mogelijk ten onrechte werd gesteld doch niet zeker wetende en niettemin tot de opvoering overgaat, (en dan volgt de verouderde formulering van het vw opzet) "zich willens en wetens blootstelt aan de geenszins als denkbeeldig te verwaarlozen kans" dat een dergelijke voorwaarde niet zonder grond zal zijn gesteld.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds