Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Tarım ve hayv...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu zo 19 mei 2024 3:53
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

parkeer terreur
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 3 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Hanifa



Leeftijd: 50
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 693


BerichtGeplaatst: wo 14 jun 2006 14:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Geloof me. Als je van binnenuit kijkt is dat soms wel eens anders Wink.
_________________
*blaat blaat blaat blaat. Yadda Yadda Yadda. Bladibladiblaaaa*

www.galathilion.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Lexbridge

Lexbridge

Leeftijd: 47
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 45


BerichtGeplaatst: wo 14 jun 2006 15:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hanifa schreef:
Geloof me. Als je van binnenuit kijkt is dat soms wel eens anders Wink.


Dat heb ik vijf jaar bij de landsadvocaat gedaan. En ik kwam vooral uitermate gemotiveerde mensen met hart voor de openbare zaak tegen. Daarbij is mijn halve familie ambtenaar, dus ik hoor nogal eens verhalen Very Happy

Veruit de meeste ambtenaren streven hun doelen strikt binnen de regels na, maar als toch al krappe budgetten worden aangetast, wil men ook wel eens de mazen opzoeken...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
rien_nl



Leeftijd: 52
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 53


BerichtGeplaatst: vr 16 jun 2006 7:56    Onderwerp: Het lezen van een uitspraak is ook een kunst Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb al wel het volgende gevonden

http://www.gbfiscaal.nl/index2.html?actueel/764

Gaarne de mening van een juridische lezer
_________________
Late haver komt ook op
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: vr 16 jun 2006 10:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Is het niet gewoon een kwestie van een vergunning nodig hebben om een parkeerplaats te exploiteren?
_________________
If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: vr 16 jun 2006 10:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

http://www.harderwijk.nl/upload/63570_8987_1132760877238-Vaststellen_nieuwe_Exploitatieverordening%2C_raadsbesluit.pdf

Het lijkt mij dat er een exploitatieovereenkomst met de gemeente moet bestaan voor het gebruik van gronden voor openbaar nut..
_________________
If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Lexbridge

Lexbridge

Leeftijd: 47
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 45


BerichtGeplaatst: vr 16 jun 2006 10:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

MiriamvL schreef:
Is het niet gewoon een kwestie van een vergunning nodig hebben om een parkeerplaats te exploiteren?


Yup. Maar die krijg je sowieso niet als de bestemming strijdt met het bestemmingsplan. Dan moet je - naast alle andere vergunning zoals milieuvergunningen - eerst ontheffing vragen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: vr 16 jun 2006 10:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Overigens lijkt het me eenvoudiger om gewoon door de politie/ gemeente uit te laten leggen waarom het niet is toegestaan volgens hen...
_________________
If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Lexbridge

Lexbridge

Leeftijd: 47
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 45


BerichtGeplaatst: vr 16 jun 2006 10:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

MiriamvL schreef:
http://www.harderwijk.nl/upload/63570_8987_1132760877238-Vaststellen_nieuwe_Exploitatieverordening%2C_raadsbesluit.pdf

Het lijkt mij dat er een exploitatieovereenkomst met de gemeente moet bestaan voor het gebruik van gronden voor openbaar nut..


? De gronden zijn van Rien, en hij wil ze zelfstandig gaan exploiteren. Waarom zou hij dan een exploitatieovereenkomst met de Gemeente moeten sluiten?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: vr 16 jun 2006 11:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Lexbridge schreef:
MiriamvL schreef:
Is het niet gewoon een kwestie van een vergunning nodig hebben om een parkeerplaats te exploiteren?


Yup. Maar die krijg je sowieso niet als de bestemming strijdt met het bestemmingsplan. Dan moet je - naast alle andere vergunning zoals milieuvergunningen - eerst ontheffing vragen.


Maar de vraag van Rien is waarom het niet is toegestaan, op welk artikel ze dat baseren... dat zou dus kunnen zijn omdat hij geen vergunning heeft, of omdat het in strijd is met het bestemmingsplan, of allebei... of iets totaal anders. Daar kunnen wij zo toch niet over oordelen? Het zou dus toch veel eenvoudiger zijn als Rien navraag doet bij politie/ gemeente waarop zij baseren dat het niet is toegestaan? Als het om een vergunning gaat kan hij die aanvragen, als het om het bestemmingsplan gaat kan hij ontheffing aanvragen, als dat wordt afgewezen kan er misschien gesproken worden over onredelijkheid van de gemeente, parkeerterreur etc. afhankelijk voor de reden die zij geven voor een eventuele weigering. Maar nu is het toch gewoon een raad maar raak-spelletje en kunnen wij toch nooit nuttig advies geven over waar zij dat op baseren dat het niet is toegestaan omdat dit om uiteenlopende reden zou kunnen zijn... Het is op zich niet vreemd dat iemand zijn grond niet volledig naar eigen inzicht mag gebruiken, dat is volledig normaal in Nederland...
_________________
If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
rien_nl



Leeftijd: 52
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 53


BerichtGeplaatst: vr 16 jun 2006 11:56    Onderwerp: fax Reageer met quote Naar onder Naar boven

Inmiddels al een fax naar parkeerbeheer gestuurd

Op welke wet men zich baseert

Ik hou u allen op de hoogte
_________________
Late haver komt ook op
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: vr 16 jun 2006 14:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dank u.

Vraag meteen ook even op grond van welk wetsartikel men je een boete zou geven, dan.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Hanifa



Leeftijd: 50
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 693


BerichtGeplaatst: vr 16 jun 2006 16:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hier op het werk nog even over gediscussieerd.'

Rien, het zou handig zijn als je eens naar de gemeente ging en je bestemmingsplan inzag en de kopieen meenam. Wij zouden zeggen, eigen grond. Het kan wel zijn dat bij de aanvraag van je vergunning voor opslag je moet aangeven (moet hier tenminste wel) hoeveel verkeer je verwacht. In het verleden zal dat stukken minder zijn geweest dan nu met het parkeren. Daar kan de gemeente moeilijk over doen.

Blijft een feit dat het GEEN zaak is van de gemeente een bekeuring uit te schrijven. Ook parkeerbeheer mag dat niet. En als het al zou zijn dan moeten ze de bon aan degene die de auto er neerzet geven. Parkeerwachten mogen jou geen bon geven voor het feit dat jij je grond beschikbaar stelt.

Verder blijf ik denken, jouw grond, in principe mag jij daarmee doen wat je wilt MITS het in het bestemmingsplan toegestaan is.
_________________
*blaat blaat blaat blaat. Yadda Yadda Yadda. Bladibladiblaaaa*

www.galathilion.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Hanifa



Leeftijd: 50
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 693


BerichtGeplaatst: vr 16 jun 2006 16:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Lexbridge schreef:
Hanifa schreef:
Geloof me. Als je van binnenuit kijkt is dat soms wel eens anders Wink.


Dat heb ik vijf jaar bij de landsadvocaat gedaan. En ik kwam vooral uitermate gemotiveerde mensen met hart voor de openbare zaak tegen. Daarbij is mijn halve familie ambtenaar, dus ik hoor nogal eens verhalen Very Happy

Veruit de meeste ambtenaren streven hun doelen strikt binnen de regels na, maar als toch al krappe budgetten worden aangetast, wil men ook wel eens de mazen opzoeken...


Ik wil ook helemala niet beweren dat alle ambtenaren zo zijn. Ik werk hier immers ook met veel plezier als ambtenaar. Maar ik vind het vaak wel storend dat men zich aan regeltjes vasthoudt en zo een enorme tunnelvisie heeft ontwikkeld dat dat vaak je werk belemmert.
_________________
*blaat blaat blaat blaat. Yadda Yadda Yadda. Bladibladiblaaaa*

www.galathilion.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
rien_nl



Leeftijd: 52
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 53


BerichtGeplaatst: zo 18 jun 2006 11:12    Onderwerp: Bestemmingsplan Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dit inmiddels ook al opgevraagd per fax om toezending per mail of fax

Voor de wijziging van de milieu vergunning moet ik inderdaad aangeven
wat de exta autobewegingen zijn.
_________________
Late haver komt ook op
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 3 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds