Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Tarım ve hayv...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu di 21 mei 2024 7:52
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

hoe schrijf ik een bezwaarschrift tegen ontslag
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
pepijn



Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 2


BerichtGeplaatst: ma 03 jul 2006 9:56    Onderwerp: hoe schrijf ik een bezwaarschrift tegen ontslag Reageer met quote Naar onder Naar boven

Een vriend van mij wordt onslagen wegens niet goed functioneren, nu moet hij een bezwaarschrift schrijven. Nu is mijn vraag : waar moeten we om denken? en zijn er voorbeelden van ? Want hij gaat er niet mee akkoord.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Suijkerbuijk



Leeftijd: 47
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 931


BerichtGeplaatst: ma 03 jul 2006 10:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De eerste vraag is of er ontbinding van de arbeidsovereenkomst wordt gevorderd via de rechter, of dat er een ontslagvergunning wordt aangevraagd via het UWV.
Gezien de grond van ontslag, niet goed functioneren, lijkt het me dat dit een ontbinding via de rechter zal zijn.

De werkgever wil de overeenkomst ontbinden, dus is het aan de werkgever om te bewijzen dat je vriend inderdaad niet goed functioneert.
Tevens moet de werkgever aantonen dat hij de werknemer ook al (meerdere malen) op dit slecht functioneren heeft gewezen, en dat de werknemer de mogelijkheid heeft gehad zijn functioneren te verbeteren.

Van belang is daarbij in hoeverre de werkgever een dossier heeft opgebouwd. Zijn er in het verleden funtioneringsgesprekken geweest? Zijn daar schriftelijke verslagen van? Zijn die verslagen ook aan het verzoekschrift tot ontbinding gehecht? Wordt er ook een otnslagvergoeding aangeboden?

Bij grotere bedrijven leidt een onvoldoende dossieropbouw tot weigering van de ontbinding. Bij kleinere bedrijven leidt een ontbindingszaak vaak toch tot een ontbinding, omdat de arbeidsrelatie duurzaam ontwricht is. In dat geval speelt onvoldoende dossieropbouw wel een rol bij de berekening van de ontslagvergoeding.
_________________
That information is on a want-to-know basis, and trust me...you don't want to know.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
pepijn



Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 2


BerichtGeplaatst: ma 03 jul 2006 10:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Er is een ontslagvergunning aangevraagd, en het is nu aan hem om daar bezwaar tegen te maken. Volgens mij moet dat binnen twee weken. En dan buigt het CWI zich daar over. Er zijn functionerings gesprekken geweest maar daar zijn geen schriftelijke verslagen van opgestuurd. Dus hij heeft ze niet kunnen inzien, er is geen ontslagvergoeding aangeboden. Nu is het de bedoeling dat hij een bezwaarschrift indiend waar moet hij omdenken , wat is belangrijk wat je er in zet. Trouwens bedankt voor je snelle reactie
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: ma 03 jul 2006 10:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het belangrijkste waar je om moet denken is dat je goed en duidelijk op de argumenten in gaat.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
M




Geslacht: Vrouw

Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 275


BerichtGeplaatst: ma 03 jul 2006 11:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hij was toch zelf bij die functioneringsgesprekken dus hij weet toch wat er gezegd is?

Als de verslagen anders zijn dan wat er tijdens het gesprek geweest is, dan kan hij daar toch tegen in gaan.

Zelf moet ik altijd mijn functioneringsgesprekken op papier ondertekenen. Dan stem ik in met hetgeen op papier staat. Maar als je je handtekening niet hebt gezet op zo'n functioneringsgesprek dan kan het een welles nietes spelletje worden.

Zorg ervoor dat die vriend van je gewoon elke dag keurig naar zijn werk toe gaat en toont dat bereidheid tot werken van zijn kant er zeker nog is. Heeft hij rechtsbijstandsverzekering? Dan die zsm inschakelen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds