Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Outstanding С...
Gold signals -...
Gold Signal
Klacht tegen a...
Contact en str...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu zo 05 mei 2024 23:16
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

erfdienstbaarheid
Moderators: Nemine contradicente, Flash, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
micky



Leeftijd: 53
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 3


BerichtGeplaatst: di 27 mrt 2007 10:32    Onderwerp: erfdienstbaarheid Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo allemaal,

Ik heb denk ik wel een lastige vraag.
Ik woon op een hoekwoning. Deze hoekwoning maakt deel uit van twee aaneengeschakelde blokken van drie woningen. Tussen deze twee blokken van drie woningen is een pad van erfdienstbaarheid die gebruikt wordt door de middelste twee woningen om de openbare weg vanaf de achterkant van hun huis te bereiken en dit pad is eigendom (gedeeld) van de twee hoekwoningen tussen welk het pad door loopt.
Nu loopt dit pad tussen de woningen door naar achter tot een T-splitsing en vanaf hier kun je naar links (voor de middelste linkse woning) of naar rechts (voor de rechtse middelste woning). Aan de linker zijde op die T-splitsing staat een schuur, dus je loopt langs de schuur naar de links gelegen middelste woning. Deze schuur is haaks. Als je naar de rechtse middelste woning wilt (hier staan schuttingen) is deze bocht niet haaks, maar schuin (45 graden) zodat er meer doorgang is. De breedte van het pad over zijn geheel, ook achter is meer dan 1,5 meter.
Nu bezit ik dat gedeelte met de schuine overgang en ik wil daar een schuur plaatsen, precies net zoals mijn overgelegen buurman, ook met de haakse overgang. En zoals u nu al wel zult begrijpen, vormt dat een probleem voor mijn rechtse buren, die al ver op leeftijd zijn en alle jaren gewend zijn aan de huidige situatie en daar geen verandering in willen zien. Goed, het echte probleem is die schuine overgang die na de verbouwing haaks gaat worden. De erfdienstbaarheid van het pad blijft bestaan en ook de breedte van het pad blijft bestaan en die haakse overgang vormt geen enkele belemmering, tenzij je dat als een belemmering wilt gaan ervaren. Ik kan me voorstellen dat als je op leeftijd bent het allemaal niet zo gemakkelijk meer gaat, want de buren geven aan dat ze dan van hun fiets af moeten stappen om de bocht te nemen en niet meer in volle vaart de bocht kunnen nemen. Op de tekening in het koopcontract, dus ook zodanig opgenomen in het kadaster staat dit pad getekend met een bocht en voor de linker buren haaks. De tekening stamt dus uit de tijd zoals het ook werkelijk gebouwd is toentertijd. M.a.w. mijn vorige (al meer dan 1) heeft die doorgang zo gebouwd en dat is zo getekend.
Als ik die schuur moet afronden op die hoek, brengt dat aanzienelijke extra kosten met zich mee plus ruimteverlies binnen in die schuur.
Nu komt dan de vraag:
In hoeverre maak ik kans om de schuur haaks te mogen bouwen?

mvg,
micky
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds