Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Tarım ve hayv...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu ma 20 mei 2024 18:28
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

eigen bezit van meerderjarige
Moderators: Michèle, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
winston16



Leeftijd: 30
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 5


BerichtGeplaatst: do 23 aug 2012 18:54    Onderwerp: eigen bezit van meerderjarige Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo allemaal ik heb wel eens problemen met mijn oouders omdat ze werkelijk van alle muggen olifanten maken en nu had ik een toch wel brandende vraag. Daarvoor zal ik eerst de situatie uitleggen:

Ik ben 18 jaar en woon nog thuis bij mijn ouders ik heb een laptop en een mobieltje de laptop heb ik geheel van mijn eigen geld betaald en het mobieltje betaald mij. Moeder de helft van het abonnement. Okey nou hebben mijn ouders gisteren mij laptop afgepakt omdat mijn kamer 1 grote zooi zou zijn en met 1 grote zooi bedoelen ze dus dat er een paar kleine di.vetjes op mijn bureau lagen die er niet hoorden (mij. Bureau is pas netjes als die helemaal leeg is) okey toen ik die paar dingen had opgeruimd vroeg ik of ik mijn laptop terug mocht. Maar ik kreeg te horen dat ze mijb kamer eerst nog wouden checken voor ze mij mijn laptop wouden terug geven. Om naar bed te gaan lopen ze langs mijn kamer en als ze opstaan open ze weer langs mijn kamer. Vanmiddag ging ik er dus vanuit dat ze het al wel hadden gecontroleerd maar nee nogsteeds niet. En ik had ondertussen mijn laptop dringend nodig. Kwamen ze vanavond eindelijk naar mijn kamer.. Ik zat op het kkeyboard te spelen. Mijn moeder zegt daar ga jij geen gebruik van maken als je kamer niet is opgeruimd!. Dus ik zeg: maar mijn kamer is opgeruiMD! Zegte moeder ik was je alleen een nieuwe regel (jaaa die komen er elke dag ofzo) aan het uitleggen ...(ik onderbrak haar) maar net zij je.. n toen were ze boos dat ik haar onderbrak en nu willen mij. Oudera mijn bloed eigen laptop niet terug geven omdat ik er tevel om zeur en niet naar ze luister (ehmmm ik onderbrak maar 1 keer toch?).

Dus nu vroeg ik me af of dit niet een vorm van diestal is. Het is geheel tegen mijn wil in en de laptop os geheel van mij. Eigen hard verdiende geld betaald.

En ik ga me ouders heus niet aanklagen ofzo maar gewoon just to know.

Bij voorbaat dank en excuus voor de vele spelfouten die er ongetwijfeld in zitten

Met vriendelijke groet, Winston

PS ik weet niet of dit de juíste plek is om dit neer te zetten maar dat hoor ik vanzelf wel neem ik aan[/u]
Bekijk profiel Stuur privé bericht
winston16



Leeftijd: 30
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 5


BerichtGeplaatst: do 23 aug 2012 18:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Oeps per ongeluk twee keer :$ kan deze weg gehaald worden?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
quilja



Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 79


BerichtGeplaatst: do 23 aug 2012 22:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik denk dat dit meer op een puberforum thuishoort eerlijk gezegd, maar ik zal toch even netjes reageren.

Natuurlijk is de laptop jouw eigendom, maar als je je als een klein kind gedraagt, zul je ook zo behandeld worden.
Trek er een dag voor uit om je kamer eens goed op te ruimen.
Zolang je bij je ouders woont, heb je je simpelweg aan hun regels te houden.

Tip: Als je het niet eens bent met een nieuwe regel, schrijf dan eerst voor jezelf even op waarom niet.
Bespreek het daarna met je ouders.
Laat je ouders uitpraten, maar eis gerust dat zij jou ook laten uitpraten.
Kom eventueel met een ander voorstel en argumenten waarom jouw voorstel beter is.
Je bent meerderjarig, dus gedraag je als meerderjarige.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Regin



Leeftijd: 36
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 1042


BerichtGeplaatst: vr 24 aug 2012 8:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Diefstal is strafbaar gesteld in art. 310 Wetboek van Strafrecht:
Quote:
Hij die enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort wegneemt, met het oogmerk om het zich wederrechtelijk toe te eigenen, wordt, als schuldig aan diefstal, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vierde categorie.

Je ouders hebben je laptop niet weggenomen met het oogmerk de laptop wederrechtelijk toe te eigenen, maar met het oogmerk om jou te bewegen je kamer op te ruimen, waarna je de laptop weer terug zou krijgen. Volgens mij is er geen sprake van diefstal.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
winston16



Leeftijd: 30
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 5


BerichtGeplaatst: za 25 aug 2012 20:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben.het met jullie beide eens alleen het punt is nou juist dat mijn kamer helemaal geen zooi is en ik.mijn laptop niet terug krijg als ik de drie spullen die ik op mijn bureau had laten liggen even opruim
Bekijk profiel Stuur privé bericht
hilde12



Leeftijd: 124
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 1572


BerichtGeplaatst: ma 27 aug 2012 11:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bureau helemaal leeg, laptop terug.

Probleem opgelost...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
winston16



Leeftijd: 30
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 5


BerichtGeplaatst: wo 29 aug 2012 14:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

nee niet opgelost dat zeg ik net ik krijg me laptop niet gelijk terug als ik me bureau leeg maak dat had ik gedaan!
maar laat maar ik krijg hier geen serieuze reacties op
Bekijk profiel Stuur privé bericht
hilde12



Leeftijd: 124
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 1572


BerichtGeplaatst: wo 29 aug 2012 15:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Er zijn genoeg serieuze reakties gegeven, en ook uitleg gegeven waarom.

Geen diefstal:
Quote:
Diefstal is strafbaar gesteld in art. 310 Wetboek van Strafrecht:
Quote Regin:
Hij die enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort wegneemt, met het oogmerk om het zich wederrechtelijk toe te eigenen, wordt, als schuldig aan diefstal, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vierde categorie.

Je ouders hebben je laptop niet weggenomen met het oogmerk de laptop wederrechtelijk toe te eigenen, maar met het oogmerk om jou te bewegen je kamer op te ruimen, waarna je de laptop weer terug zou krijgen. Volgens mij is er geen sprake van diefstal.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: wo 29 aug 2012 15:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het serieuze antwoord is dat je, zolang je thuis woont, je hebt te schikken naar de wensen van je ouders.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds