|
Auteur |
Bericht |
Alfatrion
Leeftijd: 46 Geslacht: Sterrenbeeld:
|
Geplaatst: ma 20 jul 2009 23:45 Onderwerp: Zelf naar de kantonrechter gaan. |
|
|
Ik vroeg me af hoe dit in zijn werk gaat. Wat zijn de valkuilen waar je in kan trappen als je dit zelfstandig doet? _________________ Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt. - Winston Churchill |
|
|
|
|
sabri
Leeftijd: 49 Geslacht: Sterrenbeeld: Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: di 21 jul 2009 11:33 Onderwerp: |
|
|
Je moet er in elk geval voor zorgen dat je zeer precies bent in wat je eist en waarom. Op zich is het niet bijster ingewikkeld, maar je moet even een deurwaarder zoeken die je dagvaarding wil betekenen en uiteraard een goede dagvaarding typen |
|
|
|
|
Alfatrion
Leeftijd: 46 Geslacht: Sterrenbeeld:
|
Geplaatst: di 21 jul 2009 14:35 Onderwerp: |
|
|
Voor het archief: een voorbeeld brief van een dagvaarding. De zin met procureur lijkt mij overbodig voor een zaak bij de kantonrechter.
Quote: | om op
.. tweeduizend vier te
uur te verschijnen ter openbare civiele terechtzitting van de rechtbank (bijv. Roermond), aldaar gevestigd aan (bijv. de Willem II Singel 67), onder mededeling van het volgende: |
Ik neem aan dat je dan zelf een plekje bij de rechtbank moet maken reseveren of doet de deurwaarder dat? _________________ Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt. - Winston Churchill |
|
|
|
|
sabri
Leeftijd: 49 Geslacht: Sterrenbeeld: Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: di 21 jul 2009 14:58 Onderwerp: |
|
|
Alfatrion schreef: | Voor het archief: een voorbeeld brief van een dagvaarding. De zin met procureur lijkt mij overbodig voor een zaak bij de kantonrechter.
Quote: | om op
.. tweeduizend vier te
uur te verschijnen ter openbare civiele terechtzitting van de rechtbank (bijv. Roermond), aldaar gevestigd aan (bijv. de Willem II Singel 67), onder mededeling van het volgende: |
Ik neem aan dat je dan zelf een plekje bij de rechtbank moet maken reseveren of doet de deurwaarder dat? |
Toen ik m'n tuinman daagde regelde de deurwaarder dat |
|
|
|
|
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht: Sterrenbeeld: Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: di 21 jul 2009 17:11 Onderwerp: |
|
|
Alfatrion schreef: | Ik neem aan dat je dan zelf een plekje bij de rechtbank moet maken reseveren of doet de deurwaarder dat? |
Indien je in kort geding iemand wilt dagvaarden dien je een tijd en datum aan te vragen bij de rechtbank. Houdt wel rekening met voldoende tijd tussen verschijningstijd + datum en dagvaardingsdatum.
Indien je in een gewone procedure iemand wilt dagvaarden doe je dat tegen de roldata en tijden die voor iedere verschillende soort zaak vaststaan bij de Rechtbank voor wie je iemand wilt dagvaarden.
Kijk eens op rechtspraak.nl bij de instantie en je vindt daar eenvoudig de roldata en tijden voor de verschillende sectoren van de rechtbank. |
|
|
|
|
|