|
Auteur |
Bericht |
danny1976
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 14 aug 2011 18:40 Onderwerp: Woningbouwvereniging vervangt slot |
|
|
Huisvredebreuk of niet
Mijn slot tot de woning is vervangen deze week met een geschreven briefje voor de deur dat ik de sleutels kan ophalen bij de woningbouwverening wegens woonfraude.
Dus snel erheen gegaan en gevraagd waarom dit is gebeurd. Volgens de persoon die mijn slot had vervangen had ik woonfraude gepleegd en de woning verhuurt aan iemand anders.
Ik had haar verteld dat dat onmogelijk is want ik woon daar met mijn minderjarige dochter woon.
Volgens de woningbouw zochten ze me al 4 maanden, maar zonder enige telefonish of schriftelijk schrijven hebben ze mijn woning geopend en vervangen. Volgens hun hebben ze het recht omdat ze de politie bij hadden. Nu will ze dat ik de huurcontract opzeg en ze mij niet aanklagen. Maar ik heb het gevoel om meer hun aan teklagen omdat dit allemaal niet klopt. Ik heb mijn woning nooit verlaten of verhuurt.
Volgens de woningbouw zijn ze al 2x langsgekomen en had niemand de deur geopend.
Ik sta hiervan heel erg versteld wat er in Nederland allemaal mag gebeuren na een melding van geluidsoverlast.
Wat kan ik hier het beste aan doen. Het is al 1 week geleden en tot heden nog geen enkel brief ontvangen van de woningbouw betreft opzegging huurcontract.... |
|
|
|
 |
Jet
Leeftijd: 62 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 14 aug 2011 21:09 Onderwerp: |
|
|
Als jij niet onderverhuurd hebt, dan kan je dat toch aantonen door middel van jouw eigendommen die overal in de woning aanwezig zijn? En die van je minderjarige dochter?
Als dat dan zo is, dan rest er niets anders dan de excuses van de wbv. |
|
|
|
 |
danny1976
|
Geplaatst: ma 15 aug 2011 0:13 Onderwerp: |
|
|
ja al mijn spullen zaten er in van mij en mij dochter.
Ik wil helemaal geen excuses meer want hoe zij mij hebben behandeld is als een dief. Ik wil graag weten of ik sterk sta als ik er een zaak van maak en wat voor stappen ik moet nemen. Hun hebben mij nooit op de hoogte gesteld dat zij een melding hebben gekregen over woonoverlast.
Het probleem is meer denk ik dat de woning die ik nu huur ook tekoop staat en zodra ze mij eruit kunnen gooien ze de woning aan kunnen bieden aan iemand die het kan kopen i.p.v huren |
|
|
|
 |
JZ
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 16 aug 2011 17:13 Onderwerp: |
|
|
Om in plaats van direct aan te klagen, is het zo dat je simpelweg niet te bereiken was? En is er van de verhuurder uit geen verdere berichtgeving geweest dat ze graag met je in contact wilde komen juist vanwege dat men met de vermoedens zat dat er sprake is van onderhuur? |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: di 16 aug 2011 17:17 Onderwerp: |
|
|
JZ schreef: | Om in plaats van direct aan te klagen, is het zo dat je simpelweg niet te bereiken was? En is er van de verhuurder uit geen verdere berichtgeving geweest dat ze graag met je in contact wilde komen juist vanwege dat men met de vermoedens zat dat er sprake is van onderhuur? |
Bereikbaar of niet en onderhuur of niet; het zijn geen redenen om een woning van een ander te betreden. Zelfs al was de woning onderverhuurd dan nog had de woningbouwvereniging niet het recht om de woning zonder toestemming binnen te gaan en de sloten te vervangen. _________________ "Nusquam est, qui ubique est" |
|
|
|
 |
LM
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 16 aug 2011 19:55 Onderwerp: |
|
|
Ik begrijp dat de politie bij de binnentreding aanwezig was, dat lijkt er op te duiden dat men op grond van de een of andere bepaling naar binnentrad. Het is mij niet helemaal duidelijk, maar bedoel je dat er sprake was van geluidsoverlast en de politie op grond van deze geluidsoverlast de woning is ingegaan? Of is men de woning ingegaan op een moment dat je niet aanwezig was, zo ja op welke grond? |
|
|
|
 |
PcDealer
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 16 aug 2011 23:59 Onderwerp: |
|
|
Ik mag toch aannemen dat wbv en politie minimaal een officieel schrijven hebben achtergelaten? |
|
|
|
 |
danny1976
|
Geplaatst: za 20 aug 2011 1:34 Onderwerp: |
|
|
inmiddels heb ik een advocaat ingeschakeld voor dit gebeuren.
Nee de woningbouw heeft me nooit gebeld
Nee de politie heeft me nooit geschreven.
Tot heden nog niks schriftelijk ontvangen van politie of woningbouw en het is al 2 weken geleden gebeurd. Daarvoor heb ik een advocaat ingeschakeld. Blijkt dat de woningbouw vereniging nu zelfs ook mijn huis fotos van binnen naar andere instanties heeft verstuurt om mij leven echt zuur temaken. |
|
|
|
 |
Jet
Leeftijd: 62 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 20 aug 2011 14:49 Onderwerp: |
|
|
danny1976 schreef: | inmiddels heb ik een advocaat ingeschakeld voor dit gebeuren.
Nee de woningbouw heeft me nooit gebeld
Nee de politie heeft me nooit geschreven.
Tot heden nog niks schriftelijk ontvangen van politie of woningbouw en het is al 2 weken geleden gebeurd. Daarvoor heb ik een advocaat ingeschakeld. Blijkt dat de woningbouw vereniging nu zelfs ook mijn huis fotos van binnen naar andere instanties heeft verstuurt om mij leven echt zuur temaken. |
En waar huis je ondertussen? En je dochter?
Hele vreemde gang van zaken, zoals jij het uitbeeld. |
|
|
|
 |
ro-er
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 20 aug 2011 18:43 Onderwerp: |
|
|
Het lijkt mij allemaal zeer vreemd.
Overigens; als alles normaal is, hebben foto's van een huis, ook van binnen, weinig zin om iemandhet leven zuur te maken.
Dat heeft immers alleen effect als er echt iets grondig mis is in het huis, zoals verwaarlozing, vernieling e.d.
Sorry, maar ergens heb ik het gevoel van: waar rook is.... |
|
|
|
 |
danny1976
|
Geplaatst: ma 22 aug 2011 17:06 Onderwerp: |
|
|
mensen mensen mensen, will jullie alstublieft mij niet veroordelen of argwaan hebben voor wat dan ook. Ik ben een eerlijke arbeidsongeschikte persoon.
Ik verblijf gewoon in mijn woning want heb de nieuwe sleutels dezelfde dag nog ontvangen van de woningbouw.
Ik wil gewoon weten of mijn rechten zijn geschonden. Natuurlijk heb ik niks teverbergen maar zou u het leuk vinden als er iemand in uw woning komt en fotos komt nemen en dan u gaat vragen over alles in de woning?
En dan nog eens de fotos doorstuurt naar andere instanties als de gemeente?
Ik wilde gewoon weten of ik eriets aan kan dan want ik vind dat mijn rechten zijn geschonden toen de woningbouwvereniging mij woning binnenging zonder mijn toestemming.
Als mensen mij verachten over het iets illegaals doen in mijn woning dan kan ik u vertellen dat ik dat zeker niet hebt gedaan anders ga ik het ook niet hier op de forum plaatsen. Als er mensen zijn die mij nodige tips kan geven reageren graag anders denk ik maar dat ik deze topic gewoon kan weghalen hier want het enige wat ik hoor is ze komen niet zomaar binnen als er niks was. Het probleem dat dat de waarheid is ! |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: ma 22 aug 2011 17:29 Onderwerp: |
|
|
Ik verwijs nogmaals naar hier:
http://rechtenforum.nl/forum/thread/p/189634/#189634
Conclusie: Op basis van uw verstrekte informatie had de woningbouw dat recht niet, en de politie ook niet.
Van het optreden van de woningbouwvereniging kunt u aangifte doen. Over het optreden van de politie kunt u een formele klacht aan de korpsbeheerder sturen. Indien u schade heeft geleden kunt u dat vergoed krijgen. Materiele schade is eenvoudig bepaaldbaar, wellicht een deel immateriële schade.
Huisvrede is een grondrecht, inbreuk daarop zou mijns inziens kunnen leiden tot immateriële schadevergoeding. _________________ "Nusquam est, qui ubique est" |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: ma 22 aug 2011 18:17 Onderwerp: |
|
|
Of je een punt hebt hangt af van wat precies de aanleiding is geweest voor dit alles, en daar vertel je ons niet over. We kunnen je niet helpen anders dan aanraden een advocaat in te schakelen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
LM
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 22 aug 2011 19:29 Onderwerp: |
|
|
Danny, de onduidelijkheid veroorzaak je deels zelf omdat niet precies duidelijk wordt waarom men naar binnen ging. Wat was de aanleiding, een melding, een onderzoek etc, bovenal op welke gronden is binnengetreden? Word je verdacht van strafbare feiten of heb je enkel bepaalde huurvoorwaarden overtreden?
Zodra duidelijk is wat de aanleiding was kan beter geoordeeld worden of jouw rechten zijn geschonden.
Op het moment dat het binnentreden wel gerechtvaardigd was, is wederom van belang dat duidelijk is op welke gronden precies is binnengetreden en aan wie de gegevens zijn verstrekt. Gegevens mogen vaak wel gedeeld worden met bepaalde derden, maar afhankelijk van wat de aanleiding kunnen de voorwaarden waaronder verschillen. |
|
|
|
 |
DENNIS79
|
Geplaatst: di 23 aug 2011 9:20 Onderwerp: |
|
|
LM schreef: | Danny, de onduidelijkheid veroorzaak je deels zelf omdat niet precies duidelijk wordt waarom men naar binnen ging. Wat was de aanleiding, een melding, een onderzoek etc, bovenal op welke gronden is binnengetreden? Word je verdacht van strafbare feiten of heb je enkel bepaalde huurvoorwaarden overtreden?
Zodra duidelijk is wat de aanleiding was kan beter geoordeeld worden of jouw rechten zijn geschonden.
Op het moment dat het binnentreden wel gerechtvaardigd was, is wederom van belang dat duidelijk is op welke gronden precies is binnengetreden en aan wie de gegevens zijn verstrekt. Gegevens mogen vaak wel gedeeld worden met bepaalde derden, maar afhankelijk van wat de aanleiding kunnen de voorwaarden waaronder verschillen. |
bona fides schreef: | Of je een punt hebt hangt af van wat precies de aanleiding is geweest voor dit alles, en daar vertel je ons niet over. We kunnen je niet helpen anders dan aanraden een advocaat in te schakelen. |
Ik begrijp jullie berichten heel goed... Echter, de TS stelt, en blijft stellen, dat er geen aanleiding was én geen voorgeschiedenis. Hoe ((on)geloofwaardig) dat ook moge klinken, het blijft het uitgangspunt in de beantwoording van zijn vraag. _________________ "Nusquam est, qui ubique est" |
|
|
|
 |
|