Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Gold Signal
CREDFY - India...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu di 14 mei 2024 21:00
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie kan mij adviseren!!!
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Wereldmeid



Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 4


BerichtGeplaatst: di 29 jan 2008 23:20    Onderwerp: Wie kan mij adviseren!!! Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste lezer! Wilde het volgende aan je vragen!

Ik heb een contract voor onbepaalde tijd. Ik ben nu 1.5 jaar in dienst, maar ben na zes maanden werken uitgevallen wegens ziekte. Ik ben nog steeds aan het reintegreren, alleen het lukt niet helemaal volgens planning. Nu heeft mijn werkgever gevraagd of ik wellicht geinteresseerd ben in een op non-actiefstelling voor de duur van 5 maanden met behoud van salaris. Na die 5 maanden (februari- t/m juli) ben ik niet meer in dienst en moet ik het zelf uitzoeken.

Ik wil er zelf ook niet meer werken, dat is het probleem niet. Vraag me alleen af of 5 maanden redelijk is? En stel nu dat ik binnen die 5 maanden ander werk vind, stopt mijn werkgever dan met dat salaris te betalen?

Hoop echt dat iemand me van goed advies kan dienen, ik heb volgende week al een gesprek of ik akkoord ga.

Ik wacht jullie reacties af en alvast erg bedankt!!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: di 29 jan 2008 23:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Op non-actief staan is wat anders dan als ziek vermeld staan. Mocht jij over een half jaar nog steeds ziek zijn, dan heb je op grond daarvan recht op een uitkering. Bij een op non actiefstelling is dat niet het geval.
Ik adviseer je dan ook om niet met dat aanbod accoord te gaan.
Waarom zou je? Als je weer beter bent kun je namelijk sowieso wel naar een andere functie zoeken en dan opzeggen.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
annemiekewp



Leeftijd: 52
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 595


BerichtGeplaatst: wo 30 jan 2008 0:17    Onderwerp: Re: Wie kan mij adviseren!!! Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wereldmeid schreef:
Beste lezer! Ik wil er zelf ook niet meer werken, dat is het probleem niet. Vraag me alleen af of 5 maanden redelijk is? En stel nu dat ik binnen die 5 maanden ander werk vind, stopt mijn werkgever dan met dat salaris te betalen?


hoewel ik het eens ben met tiksimone wil ik bovenstaande vragen niet onbeantwoord laten.

je geeft aan dat je er zelf niet meer wilt werken. als je arbeidsovereenkomst eindigt (wat overigens niet vanzelf gaat, zie
deze link) dan is het slim om ww veilig te stellen. 5 maanden lijkt mij niet onredelijk, maar waarom niet 'gewoon' ontbinding door de rechter verzoeken per 1 maart a.s. met 4 maanden salaris als 'schadevergoeding'. van te voren kan dan vastgelegd worden dat je deze vergoeding ontvangt ookal beslist de rechter anders.

als je overigens akkoord gaat met non-actief voorstel dan zou ik wel van je werkgever verlangen dat er een overeenkomst opgesteld wordt waarin onder meer staat tot wanneer je je salaris ontvangt, dat je je salaris ontvangt ongeacht het evt accepteren van een andere baan. als je overeenkomst dan eindigt met wederzijds goedvinden heb je geen recht op ww.

maar: je bent ziek dus let extra op dat je geen beslissingen neemt waar je later spijt van krijgt. maak een afspraak met een arbeidsrecht advocaat om je goed te laten informeren/bijstaan.

succes!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Wereldmeid



Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 4


BerichtGeplaatst: wo 30 jan 2008 14:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dank je wel voor jullie antwoorden tiksimone en annemiekewp!
Ik heb vandaag weer een gesprekje gevoerd en weet inmiddels iets meer.
Ze hebben me verteld dat we kunnen afspreken (en zwart op wit leggen) dat de wg-er blijft betalen ongeacht het evt. accepteren van een andere baan. Ze zijn ook wel bereid om over te gaan tot een eenmalige uitkering.

Het enige waar ik nu nog aan twijfel is of ik genoegen moet nemen met 5 maanden, aangezien ik er vrijwel zeker van ben dat ik binnen nu en 9 maanden vast niet de baan van mijn dromen vind, of iets wat in de buurt komt. En als ik al wat vind, zal het meestal gaan om (eerst) een tijdelijk contract. Nu heb ik een vast contract.

Ik vind zelf dat 5 maanden iets aan de lage kant zit. Als ik gewoon zou blijven reintegreren, ben ik minstens tot februari 2009 verzekerd van inkomen (wel met een hoop onprettige gevoelens natuurlijk, maar alla).
Bekijk profiel Stuur privé bericht
annemiekewp



Leeftijd: 52
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 595


BerichtGeplaatst: wo 30 jan 2008 23:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

vanavond je vraag nog voorgelegd aan een hoofd personeelszaken, die het met tiksimone en mij eens is: niet doen!!! dit is een goedkope manier om van je af te komen en je verspeelt je recht op een ww-uitkering.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Wereldmeid



Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 4


BerichtGeplaatst: do 31 jan 2008 11:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

annemiekewp schreef:
vanavond je vraag nog voorgelegd aan een hoofd personeelszaken, die het met tiksimone en mij eens is: niet doen!!! dit is een goedkope manier om van je af te komen en je verspeelt je recht op een ww-uitkering.




Beste annemiekewp,

Superattent dat je overleg hebt gehad hierover! Thanks!

Ik wil er echt weg, want mijn gezondheidsklachten zijn werkgerelateerd. Ik weet dat deze dan ook voor 80% zullen afnemen als ik weg ben/elders werk.
We gaan volgende week om de tafel en onderhandelen over het x aantal maanden. Ik wil minimaal 9 maande betaald krijgen, maar laat hun eerst met een bod komen. Het feit dat ik hiermee wel mijn ww-recht verlies moet ik maar voor lief nemen.
In deze periode vind ik wel werk. Heb zelfs al twee aanbiedingen gekregen die niet oninteressant zijn. Ben dus al aan het solliciteren.

Als ik het niet doe, blijf ik reintegreren op deze manier, waarvan zij zeggen dat ze dat niet zullen accepteren. Zij zullen dan met andere (waarvan ik me afvraag welke) 'maatregelen' komen. Ik had namelijk al twee keer op fulltime moeten zitten volgens schema, maar kan mij er niet aan houden door alle klachten en spanningen. Heb al 4 verschillende bedrijfsartsen op mijn dak gekregen. Mijn huidige nieuwe bedrijfsarts adviseert hun en mij ook dat ik moet kijken naar ander werk, omdat ook hij weet dat mijn klachten werkgerelateerd zijn.

I'm confused.

(Zucht) Confused
Bekijk profiel Stuur privé bericht
sietske1980



Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 551


BerichtGeplaatst: ma 04 feb 2008 10:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Kun je niet afspreken (in de lijn van de bedrijfsarts) dat je gaat zoeken naar een nieuwe baan ipv proberen te reintegreren bij dit bedrijf? Lijkt mij wijs om zoals door anderen als gezegd is, het voorstel af te wijzen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Wereldmeid



Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 4


BerichtGeplaatst: ma 04 feb 2008 21:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste lezer,

Ik heb inmiddels begrepen dat het mogelijk is om mijn ww-recht te behouden en hiernaast een vertrekregeling te treffen met de werkgever. Klopt het dat je dit kunt realiseren door middel van een ontslag waarbij mij geen verwijt wordt gemaakt (bv. ontslag op persoonlijke gronden, denk aan arbeidsconflict)??

Stel dat de werkgever hieraan mee wilt werken, dan is dat toch een goede deal? Of niet?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: ma 04 feb 2008 22:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het punt is, dat jij formeel op dit moment nog ziek bent. De zieke werknemer geniet bijzondere bescherming.

Volgens mij moet je ook voor een ontbindingsprocedure eerst beter zijn gemeld.

De vraag is of jij na de periode waarop de ontbinding ingaat (vaak is dat snel) wel weer helemaal beter bent en dus elders aan de slag kunt.Het is namelijk de bedoeling dat de WW een noodvoorziening is en je moet er alles aan doen om zo snel mogelijk nieuw werk te vinden.

Nogmaals: ik zie jouw belang hier niet zo en je loopt dus een risico. Waarom zou je niet gewoon beter worden en rustig solliciteren?
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds