Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu wo 15 mei 2024 10:31
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Werkgelegenheid afgestudeerde criminologen
Moderators: Michèle, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 3 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
crimi20



Leeftijd: 39
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 6


BerichtGeplaatst: di 22 aug 2006 17:23    Onderwerp: Werkgelegenheid afgestudeerde criminologen Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoe zien jullie de baankansen voor afgestudeerde criminologen?
IK ben bang dat er weinig banen zullen zijn...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: di 22 aug 2006 17:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Oei, geen idee eigenlijk. Heb je al eens bij je universiteit geïnformeerd naar waar de afgestudeerden terecht zijn gekomen?
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: di 22 aug 2006 22:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoe zit het meer algemeen met de werkgelegenheid voor (die duizenden en duizenden) afgestudeerde psychologen?
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Volento Deo

Volento Deo

Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 4007


BerichtGeplaatst: di 22 aug 2006 22:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je studieadviseur zou je daarbij nuttige info kunnen veschaffen denk ik. Heb je zelf ook al gegoogled?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: wo 23 aug 2006 9:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zou de uni en de studieadviseurs niet teveel vertrouwen, die geven altijd een rooskleuriger beeld dan de werkelijke praktijk.
Is er geen vakliteratuur waar je eens in kan kijken naar artikelen over werkgelegenheid, banenkansen en salarissen voor net afgestudeerden, etc.?
_________________
www.breiwinkeltje.nl
Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: wo 23 aug 2006 10:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Of een vakvereniging
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Volento Deo

Volento Deo

Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 4007


BerichtGeplaatst: wo 23 aug 2006 14:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Michèle schreef:
Ik zou de uni en de studieadviseurs niet teveel vertrouwen, die geven altijd een rooskleuriger beeld dan de werkelijke praktijk.

Baseer je dit op eigen ervaring?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: wo 23 aug 2006 17:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Indirect, op de ervaringen van mijn wederhelft.
Zijn hogeschool spiegelde de (aankomend) studenten nog het zeer rooskleurige toekomstbeeld voor van gouden bergen en banen voor het oprapen. Enkele jaren terug was dat inderdaad het geval, maar toen hij afstudeerde was het tij gekeerd. Echter de school bleef volhouden dat de markt uiterst gunstig was, ondanks berichten van studenten en oud-studenten.
Ik zou dus niet zonder meer afgaan op wat de voorlichters zeggen. De Heilige Marktwerking heeft ook in het onderwijs zijn sporen nagelaten, wat dat betreft.
_________________
www.breiwinkeltje.nl
Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
lexine








Berichten: 112


BerichtGeplaatst: do 24 aug 2006 0:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Volento Deo schreef:
Michèle schreef:
Ik zou de uni en de studieadviseurs niet teveel vertrouwen, die geven altijd een rooskleuriger beeld dan de werkelijke praktijk.

Baseer je dit op eigen ervaring?

Was het niet zo dat men op universiteiten in een Ivoren Toren leeft?

VWB psychologen, de meeste waar ik mee studeerde hebben al jaren werk
VWB criminologen, met de dalende criminaliteitscijfers voorzie ik een gouden toekomst; iemand moet toch uitvinden waarom die cijfers dalen he.

En serieuzer, behalve juristen en medici, heb ik verdacht weinig studie.jaar genoten die ook zijn gaan werken in het veld waar ze voor opgeleid zijn. Bv psychologen als IT'ers, Neerlandici als Faculteitsdirecteur en ziekenhuisdirecteur, en -voor mij de beste- filosoof als architect.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Volento Deo

Volento Deo

Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 4007


BerichtGeplaatst: do 24 aug 2006 8:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

lexine schreef:
En serieuzer, behalve juristen en medici, heb ik verdacht weinig studie.jaar genoten die ook zijn gaan werken in het veld waar ze voor opgeleid zijn. Bv psychologen als IT'ers, Neerlandici als Faculteitsdirecteur en ziekenhuisdirecteur, en -voor mij de beste- filosoof als architect.

Hmmm...stof om over na te denken Think
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Gwenny

Gwenny

Leeftijd: 62
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1998


BerichtGeplaatst: do 24 aug 2006 9:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tsja, en wat dacht je van al die SPW- en SPH-ertjes die komen straks ook met duizenden van hun MBO en HBO vandaan. En zo kan ik nog een aantal mateloos populaire opleidingen noemen waarbij de baankansen al vrijwel nihil zijn of het zullen worden tegen de tijd dat de huidige lichting studenten klaar is met hun opleiding. Fysiotherapie is daar ook een voorbeeld van. Gelukkig is er inmiddels een mogelijkheid om na de opleiding tot fysiotherapeut in 4 jaar geneeskunde te doen.

Eigenlijk vind ik het misleiding wanneer MBO- en HBO- instellingen (universitaire instellingen wellicht in enkele gevallen ook) incorrecte voorlichtingsinformatie geven wanneer het om het schetsen van een toekomstperspectief gaat. Zo gaan veel studenten het schip in omdat zij na hun opleiding en geen baankans in hun afstudeerrichting hebben, en ook nog eens (vrijwel) geen recht meer op studiefinanciering hebben en zouden moeten lenen en/of werken als zij door willen studeren.

Overheid: Aanpakken die handel Twisted Evil

* Doen ze toch niet, of pas als het al te laat is Confused *

Gwen
_________________
Het leven is een lichtflits tussen twee eeuwigheden van duisternis.
*Vladimir Nabokov*
(8/60.2 en 8/60.2)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MSN messenger
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: do 24 aug 2006 9:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Volento Deo schreef:
lexine schreef:
En serieuzer, behalve juristen en medici, heb ik verdacht weinig studie.jaar genoten die ook zijn gaan werken in het veld waar ze voor opgeleid zijn. Bv psychologen als IT'ers, Neerlandici als Faculteitsdirecteur en ziekenhuisdirecteur, en -voor mij de beste- filosoof als architect.

Hmmm...stof om over na te denken Think

Waar ik het bij een wetenschappelijke opleiding nog te verdedigen vindt dat iemand buiten zijn studiegebied gaat werken, aangezien een studie toch vooral een algemeen vormende functie heeft en er blijk van geeft dat iemand toch niet volslagen simpel is, vind ik het vooral slecht dat de markt, zoals Gwenny ook aangeeft, vol loopt met allerlei HBO-ers voor wie er geen werk ik.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: do 24 aug 2006 10:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tuurlijk is er wel werk. En dat mensen uiteindelijk iets buiten hun vakgebied doen is vrij normaal hoor.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Volento Deo

Volento Deo

Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 4007


BerichtGeplaatst: do 24 aug 2006 10:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik denk dat het vooral ook te maken heeft met het feit dat mensen niet weten wat ze later willen worden/doen en daardoor maar een opleiding kiezen waarvan ze denken een diploma binnen te kunnen slepen. Blijkbaar komen ze er tijdens hun studie achter waar hun interesses liggen (?)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Poeh

Poeh

Leeftijd: 48
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 69


BerichtGeplaatst: do 24 aug 2006 10:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben het met Volento Deo eens.
Bovendien doet de overheid wel iets aan "marktregulering" wat opleidingen betreft door de zogeheten numerus fixus die voor een aantal studies geldt.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 3 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds