Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu wo 15 mei 2024 19:03
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Weigering leerling door basisschool
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
essie

essie

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 101


BerichtGeplaatst: wo 04 feb 2004 23:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tegenwoordig heeft ieder kind wel een plaatje: je hoort er als kind niet meer bij als je geen ADHD of dyslexties. Ik heb zelf een tijdje les gegeven aan IVBO, het laagste van het laagste (toen nog, nu ook al niet meer) tijdens de rapport vergaderingen hadden de docenten iedereen bestempeld met ADHD. een leerling hoefde maar druk te zijn of het had ADHD........er wordt naar mijn mening veel te makkelijk mee omgegaan
_________________
huiswerk??? ik neem de afwas toch ook niet mee naar school!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Kafka



Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 1003


BerichtGeplaatst: wo 04 feb 2004 23:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Ben ik t mee eens. Is ook zo zelfs


[SARCASME]Dat is ook wel logisch hè.
Als het niet zo zou zijn zou je het er waarschijnlijk niet mee eens zijn.[/SARCASME]

@Essie: Je hebt wel gelijk met je opmerkingen, en daarom zei ik ook dat een goede en prompte diagnose door een psychiater noodzakelijk is.
_________________
Ich hab das forensische Sujet in meine surreale Welt transportiert und jeder, der behauptet, ich habe die zeitgenössische Justiz kritisiert oder wäre gar ihr Gegner, der hat meine Romane nie gelesen oder zumindest nicht verstanden...


Laatst aangepast door Kafka op wo 04 feb 2004 23:50, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
essie

essie

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 101


BerichtGeplaatst: wo 04 feb 2004 23:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

hoe later het word op de avond, hoe oplettender kafka is Wink
_________________
huiswerk??? ik neem de afwas toch ook niet mee naar school!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: wo 04 feb 2004 23:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het nare is in dit geval dat zo'n diagnose niet of nauwelijks mogelijk is bij heel kleine kinderen. Tenminste, dat heb ik begrepen. Er is wel een organisatie die zich bezig houdt met vroegtijdige onderkenning van gedragsstoornissen bij kinderen of iets dergelijks.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Kafka



Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 1003


BerichtGeplaatst: do 05 feb 2004 0:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ten eerste we dwalen af van het topic (maar dat maakt ic niet zo veel uit)
Ten tweede weet ik niet precies vanaf welke leeftijd een effectieve diagnose van ADHD gemaakt kan worden.
Ik zal dat eens navragen bij een arts die ik ken, en dat dan hier op het forum schrijven.
_________________
Ich hab das forensische Sujet in meine surreale Welt transportiert und jeder, der behauptet, ich habe die zeitgenössische Justiz kritisiert oder wäre gar ihr Gegner, der hat meine Romane nie gelesen oder zumindest nicht verstanden...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Juul

Juul

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 2636


BerichtGeplaatst: do 05 feb 2004 11:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mijn broertje heeft ADHD gediagnosticeerd door het kinder psychiatrisch centrum oid De Argonaut van de UvA. Hij is altijd heel druk geweest, maar men maakt vaak de verwarring tussen heel druk zijn, en ADHD, dat eigenlijk een concentratiestoornis is. Mensen met ADHD kunnen zich kort en verminderd concentreren op iets. Bij mijn broertje gaat dit gepaard met een vorm van hoogbegaafdheid. En dat maakt dat ie zich gelukkig niet lang hoeft te concentreren om iets te begrijpen, maar het maakt hem wel nog vervelender, omdat hij ook nog eens snel verveeld is.
_________________
Si vis amari, ama!

Verander het verleden, begin vandaag!

Kusje, Juul
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Kafka



Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 1003


BerichtGeplaatst: do 05 feb 2004 12:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Wat als je problemen hebt?
Als je ADHD hebt kun je van veel verschillende dingen last hebben. Een verdeling die gemaakt kan worden is de volgende:
- aandachtsproblemen of concentratieproblemen
- impulsiviteit
- hyperactiviteit

Deze verschijnselen hoeven niet allemaal voor te komen, er zijn verschillende typen ADHD.

Aandachtsproblemen
Hierbij is er sprake van vergeetachtigheid, moeite met details, je spullen kwijtraken, afgeleid raken door andere dingen, van alles tegelijk doen. Niet kunnen blijven luisteren, 'het ene oor in, het andere uit' valt hier ook onder. Maar ook komt hyperfocussen voor, het lijkt dan alsof men 'wel kan, als men maar wil'.

Iemand zei eens: een ADHD-kind wordt zijn hele leven gestraft als hij twee keer iets goed doet. Bedoeld wordt hiermee dat als het kind zich heel sterk ergens op richt, hyperfocust, een taak dan kan worden afgerond, en vaak nog goed ook. Dit zet de verwachting voor de volgende keren en dan kan het misschien wel niet lukken om te 'hyperfocussen'. Dan zegt de omgeving al snel: "Je kunt wel, maar je wilt niet, je bent lui!"

Impulsiviteit
Meteen dingen doen, niet eerst nadenken. Dingen 'eruit flappen', voor je beurt spreken (vaak ook omdat men bang is te vergeten wat men wil zeggen, zie ook de vergeetachtigheid), vreetbuien, snel relaties aangaan en weer verbreken, geld uitgeven zonder dat het nodig of vrantwoord is, voordringen zonder dat men er erg in heeft.

Hyperactiviteit
Altijd een gevoel van onrust in het lijf, niet stil kunnen zitten, steeds moeten opstaan en rondwandelen, steeds friemelen met de handen of met een voorwerp, tikken met de voeten, doorpraten alsof er geen rem is. Ellenlange verhalen afsteken waarbij de luisteraar de draad allang kwijt is. Gespannen zijn en blijven, moeilijk to rust komen. Vaak beweeglijk zijn in de slaap.

Tijdsbeleving
Ook wordt tijdsbeleving genoemd, al staat dit niet in de DSM-IV criteria.

Bij veel ADHD-ers is er namelijk een probleem met het inschatten van tijd. Je komt vaak te laat, schat de tijd die ergens voor nodig is altijd verkeerd in, altijd te kort. Alsof de klok in je hersenen niet goed loopt. ADHD-ers komen vaak te laat! Zelfs is er onderzoek gedaan of je dit verschijnsel zou kunnen gebruiken als een van de testen op ADHD.

Bron: www.adhd.nl
_________________
Ich hab das forensische Sujet in meine surreale Welt transportiert und jeder, der behauptet, ich habe die zeitgenössische Justiz kritisiert oder wäre gar ihr Gegner, der hat meine Romane nie gelesen oder zumindest nicht verstanden...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
yordy








Berichten: 6


BerichtGeplaatst: do 05 feb 2004 15:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het gaat er vooral om dat er geen gevaar mag zijn voor andere kinderen. Ik denk dat ADHD normaal gesproken dit gevaar niet oplevert. Ik weet bijna zeker dat in dit geval de school fout zit.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Petra



Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 17


BerichtGeplaatst: do 05 feb 2004 16:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mijn neefje heeft ADHD, al heel jong is dat vastgesteld. Volgens mij was hij tussen de 2 en 3 jaar. Als een kind hier heel erg last van heeft kan het veel beter zijn(voor het kind zelf) om hem naar een speciale school te sturen. Dat kan voor de ouder wel een hoop ellende en geregel met zich meebrengen maar een kind dat heel erg veel problemen heeft door ADHD gaat zich op een normale school vaak nog erger gedragen. Zijn dan niet meer te handhaven enzo. Maar ja, alles hangt af van de gestelde diagnose.

Petra
_________________
Before you judge me take a look at you
Bekijk profiel Stuur privé bericht
de Webmeester
Webmeester
de Webmeester

Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 15631


BerichtGeplaatst: do 05 feb 2004 16:39    Onderwerp: Even terzijde Reageer met quote Naar onder Naar boven

Kafka
Quote:
Ten eerste we dwalen af van het topic

Probeer inderdaad wel een beetje bij het topic te blijven....
Discussie: Weigering leerling door basisschool

Je kan natuurlijk de discussie op een andere plek voortzetten.

Tijd voor een nieuw thema?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger ICQ nummer
Petra



Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 17


BerichtGeplaatst: do 05 feb 2004 17:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Uit de wet op het primair onderwijs:

"De beslissing over toelating en verwijdering van leerlingen berust bij het bevoegd gezag." (art. 40)

"bevoegd gezag van volgens deze wet bekostigde scholen: voor wat betreft

a.
een openbare school:
1°.
het college van burgemeester en wethouders, voor zover de raad niet anders bepaalt, en, indien de raad dit besluit, met inachtneming van door hem te stellen regelen;
2°.
het krachtens de desbetreffende gemeenschappelijke regeling bevoegde orgaan;
3°.
de openbare rechtspersoon, bedoeld in artikel 47; dan wel
4°.
de stichting, bedoeld in artikel 17 of artikel 48; " (art 1)


Het hangt dus van de gemeenteraad af wat er van toepassing is. Verder heb ik niet gezocht op grond waarvan een kind geweigerd kan worden. Maar dat een school al weigerd met de moeder te praten hierover lijkt mij dus enigszins onmogelijk.

Petra
_________________
Before you judge me take a look at you
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Kafka



Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 1003


BerichtGeplaatst: do 05 feb 2004 19:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nieuw TOPIC geopend.
_________________
Ich hab das forensische Sujet in meine surreale Welt transportiert und jeder, der behauptet, ich habe die zeitgenössische Justiz kritisiert oder wäre gar ihr Gegner, der hat meine Romane nie gelesen oder zumindest nicht verstanden...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds