Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 16 mei 2024 17:43
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Vraag beantwoord
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
watnu?



Leeftijd: 57
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 43


BerichtGeplaatst: vr 13 jun 2008 14:52    Onderwerp: Vraag beantwoord Reageer met quote Naar onder Naar boven

Deze vraag is voor mij naar tevredenheid beantwoord.

Laatst aangepast door watnu? op vr 18 jul 2008 8:51, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
mcvg



Leeftijd: 48
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): 
Berichten: 279


BerichtGeplaatst: za 14 jun 2008 16:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Volgens mij kunnen een loonvordering in kort geding en een ontbindingsverzoek inderdaad gezamenlijk worden behandeld, als beide partijen het daarmee eens zijn.

Een ontbinding op uw verzoek is echter riskant tenzij de werkgever echt heel verwijtbaar heeft gehandeld. De ontbinding zal zeker worden uitgesproken nu ook de werkgever van u af zal willen en op dat punt dus waarschijnlijk geen verweer zal voeren. Maar hoe hoog de vergoeding zal worden is afhankelijk van de betreffende kantonrechter en hoe deze de zaak ziet. Dat is koffiedik kijken.

Als u een loonvorderingsprocedure start moet u wel eerst een 'second opinion' vragen aan het UWV over uw arbeidsongeschiktheid. Als het UWV echter oordeelt dat u niet arbeidsongeschikt bent heeft de loonvorderingsprocedure verder weinig zin meer.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
watnu?



Leeftijd: 57
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 43


BerichtGeplaatst: za 14 jun 2008 17:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Punt is dat sinds het moment dat er advocaten bij gekomen zijn, mijn werkgever eerst met een ontbindingsverzoek kwam (3 maanden bij 8 dienstjaren). Toen ik dat niet accordeerde, was wg van mening dat ik dan maar weer moest komen werken. Mediation is door mij een paar maanden eerder al voorgesteld, dit wilde wg niet ivm kostenaspect. De arboarts heeft een soort time-out gegeven, maar ik denk dat UWV bij 2e opinion zegt dat ik in principe arbeidsgeschikt ben...is ook zo, alleen bij deze wg en op deze manier dus niet meer.

Mijn advocaat heeft een tegenvoorstel met een factor 1,5 gedaan. Nu is dat niet wat ik persé wil, maar 8 maanden vind ik redelijk. Zeker nu wg mij telkenmale zaken laat doen die bij de wet verboden zijn. Het is toch van de gekke dat wg hiermee weg kan komen? En ik intussen aan moet tonen dat ik ziek ben? Ik ben niet ziek, maar situatief arbeidsongeschikt.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
mcvg



Leeftijd: 48
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): 
Berichten: 279


BerichtGeplaatst: zo 15 jun 2008 9:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik kan er verder weinig over zeggen aangezien uw vragen niet echt juridisch zijn.

Ik zie wel dat uw voor en achternaam in uw profiel staan, die zou ik weghalen, iedereen kan deze gegevens in principe bekijken.

Overigens kan situatieve arbeidsongeschiktheid ook leiden tot een loondoorbetalingsverplichting van de werkgever als u daadwerkelijke psychische of lichamelijke klachten hebt.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
watnu?



Leeftijd: 57
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 43


BerichtGeplaatst: zo 15 jun 2008 13:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb al gezocht, maar waar kun je voor- en achternaam instellen als niet-zichtbaar?

Had overigens zelf al gezien dat iedereen dit kon zien, dus de naam is fake.


Laatst aangepast door watnu? op zo 15 jun 2008 13:52, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: zo 15 jun 2008 13:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

watnu? schreef:
Ik heb al gezocht, maar waar kun je voor- en achternaam instellen als niet-zichtbaar?

Gewoon wijzigen in voornaam "wat" en achternaam "nu".

Wel interessant dat die velden tegenwoordig verplicht (*) zijn. Bij mij zijn ze leeg.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
watnu?



Leeftijd: 57
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 43


BerichtGeplaatst: zo 15 jun 2008 13:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het zijn idd verplichte velden, dus ik kon ze niet omzeilen. Bij sommigen zag ik dat ze leeg waren, dat kan dus niet meer.

Overigens las ik ergens dat het wellicht verstandig is een deskundigenoordeel aan te vragen bij het UWV betreffende mijn reïntergratie. Dus hiermee aantonend dat mij wg geen enkele poging heeft gedaan om de werksituatie te veranderen.

Maar verder...stel er komt ondanks alles uit dat ik geen recht heb op loonbetaling, dan blijft het dienstverband bestaan. Als mijn wg dan geen stap onderneemt om het te beëindigen, hoe lang kan een dergelijke situatie dan blijven bestaan?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Nadiene



Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Leeuw


Berichten: 70


BerichtGeplaatst: ma 16 jun 2008 15:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

watnu? schreef:
Het zijn idd verplichte velden, dus ik kon ze niet omzeilen. Bij sommigen zag ik dat ze leeg waren, dat kan dus niet meer.

Overigens las ik ergens dat het wellicht verstandig is een deskundigenoordeel aan te vragen bij het UWV betreffende mijn reïntergratie. Dus hiermee aantonend dat mij wg geen enkele poging heeft gedaan om de werksituatie te veranderen.

Maar verder...stel er komt ondanks alles uit dat ik geen recht heb op loonbetaling, dan blijft het dienstverband bestaan. Als mijn wg dan geen stap onderneemt om het te beëindigen, hoe lang kan een dergelijke situatie dan blijven bestaan?


Ik zou als ik jou was zo spoedig mogelijk een second opnion bij UWV aanvragen. Deze heb je ook nodig mocht zich de zaak voor gaan doen bij de rechter. Het beste zou natuurlijk zijn als jullie er gezamenlijk uitkomen , lukt dit niet dat zal je toch in iedergeval mee moeten werken aan je reintegratie. In dat geval kun je dus het beste die second opninon aanvragen. UWV komt met een oordeel. Wg kan niet zomaar de arbeidsovk beeindigen. Dit kan alleen na verkergen teostemming van CWI dan wel na ontbinding door de rechter. En wellicht dat de wg eieren voor zijn geld kiest en uitendelijk wel bereid is om akkoord te gaan met jouw voorstel.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
watnu?



Leeftijd: 57
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 43


BerichtGeplaatst: ma 16 jun 2008 20:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De arbo arts zei alleen dat je pas voor een 2e opinion kan gaan bij het UWV als je ziek blijft na de datum waarop de arboarts je arbeidsgeschikt acht. Dat is pas over een week. Nu wil het liefst ook zsm actie ondernemen, maar volgens hem zou er dan geen dispuut zijn. Kan ik dan pas volgende week actie ondernemen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
watnu?



Leeftijd: 57
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 43


BerichtGeplaatst: di 01 jul 2008 13:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mijn werkgever betaalt inmiddels geen loon meer, ondanks dat de arboarts mij arbeidsongeschikt heeft verklaard voor een deel van de afgelopen maand. De tijd daarna was ik medisch geschikt voor eigen werk maar kon ik vanwege het arbeidsconflict niet aan de slag. Zo stond het in het deskundigenoordeel van het UWV.

Nu gaat mijn advocaat mijn werkgever in gebreke stellen en hem dagvaarden. Wordt de wg dan alleen gedagvaard voor het te betalen loon of komt gelijk aan de orde waarom er niet betaald wordt (arbeidsconflict). Ik zou nl het liefst zien dat de arbeidsovereenkomst ontbonden wordt en er direct uitspraak wordt gedaan over een reële schadeloosstelling.

Want ja...inmiddels krijg ik geen loon en ww aanvragen kan natuurlijk ook (nog) niet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds