Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 10:11
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Voltijd Rechten i.c.m. Deeltijd Criminologie
Moderators: Michèle, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Rechtenstudente



Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UU

Berichten: 1


BerichtGeplaatst: do 29 dec 2005 20:50    Onderwerp: Voltijd Rechten i.c.m. Deeltijd Criminologie Reageer met quote Naar onder Naar boven

Op dit moment studeer ik voltijd Rechten in Utrecht. Omdat me dat wel goed af gaat wil ik er in deeltijd Criminologie naast gaan doen. Je hoeft maar één keer collegegeld te betalen en hebt 'slechts' 6 contacturen per week. Lijkt mij dus wel te doen. Wat ik graag zou willen weten is of andere leden van dit forum deze combinatie al hebben gemaakt en zo ja hoe bevalt dat?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Patricia20

Patricia20

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 554


BerichtGeplaatst: di 06 mrt 2007 17:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ga in september Nederlands recht studeren, maar ik heb ook belangstelling voor Criminologie. Weet iemand of het mogelijk is om ook bepaalde vakken van Criminologie te volgen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: di 06 mrt 2007 20:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Rechtenstudente, betreft dit de Minor Criminologie in Utrecht? (aangezien Criminologie niet als bachelor opleiding wordt gegeven in Utrecht) Of ga je naar een andere uni daarvoor om een bachelor Criminologie te volgen?

Patricia, in Utrecht wordt een Minor Criminologie aangeboden, dit beslaat 30 ects, en zou met toestemming van je eigen opleiding wellicht ingebracht kunnen worden in je keuzeruimte (als je die hebt). Kanttekening: de minor bestaat uit twee verplichte vakken en twee keuzevakken (keuze uit een aanbod van ong. 5 vakken), aan het verplichte deel zit geen deelnameplafond, aan de keuzevakken echter wel, studenten van buiten de UU hebben dus een nihile kans zich in te kunnen schrijven voor de keuzevakken.. (ik heb dit recent uitgezocht en ben zelf van plan komend collegejaar het verplichte deel van de minor in Utrecht te gaan volgen).
_________________
If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
wen



Leeftijd: 36
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): HInh

Berichten: 2


BerichtGeplaatst: di 03 apr 2007 17:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zijn er ook mensen die beiden opleidingen (nederlands recht en criminologie) voltijd volgen? Op de EUR hebben beiden in het eerste jaar veel overeenkomstige stof. Is dit eigenlijk wel te combineren? Ook wat betreft tijden van colleges en tentamens?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: di 03 apr 2007 19:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ken verschillende mensen die beiden combineren (in Leiden). Je kunt zelf aan de hand van de informatie op de website van de EUR (vakken, roosters, tentamenroosters) bekijken of dit naast elkaar te doen... Ik weet dat je in Leiden alles bijelkaar ongeveer een jaar (60 ects) van de bachelor aan vrijstellingen hebt (verspreid over die drie jaar natuurlijk, dus ong. 20 ects per jaar).. Gezien de weinige contacturen bij rechten moet het wel heel gek lopen willen de vakken (in grote mate) overlappen... Voor eventuele hulp bij inroostering kan je meestal bij een studie-adviseur terecht... Het schijnt in Leiden in ieder geval goed te combineren zijn (maar je moet natuurlijk wel meer doen..)
_________________
If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
erikasuzanne

erikasuzanne

Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 25


BerichtGeplaatst: di 03 apr 2007 22:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik doe rechten én criminologie voltijd in Leiden en het combineert perfect Very Happy
Het eerste jaar heb je sowieso 30 ECTS die gedeeld zijn, dus dan blijven er voor beide nog maar 10 ECTS over (voor de vereiste 40 ECTS in Leiden).
_________________
Estimated amount of glucose used by an adult human brain each day, expressed in M&Ms: 250
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
wen



Leeftijd: 36
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): HInh

Berichten: 2


BerichtGeplaatst: wo 04 apr 2007 21:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bedankt voor de informatie Smile Ik heb het even nagekeken op de website van de EUR en wat betreft de tijden was het dit studiejaar goed te combineren. Ik heb me inmiddels voor beiden studies ingeschreven en dan zie ik het volgend jaar vanzelf wel. Smile
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds