Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 6:03
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Studiedip
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Patricia20

Patricia20

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 554


BerichtGeplaatst: do 06 nov 2008 12:48    Onderwerp: Studiedip Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik weet niet of het aan de tijd van het jaar ligt. Maar elk jaar rond deze periode zit ik er altijd flink door heen. Zeker in het geval als nu met een semester vol met stuk voor stuk naar mijn mening vervelende vakken. Ik heb gewoon heel weinig met privaatrecht, en economie vind ik ook maar niks. Wij hebben dit semeseter verbintenissenrecht, rechtseconomie en bedrijfseconomie en ook nog ondernemingsrecht. En dan moet ik als klap op de vuurpijl ook nog Romeins recht zien te halen. Al met al wordt ik er niet vrolijk van. Herkent iemand dit. En hoe zetten jullie je over zo'n dip heen?

Ik kijk met name uit naar het volgende semester met belastingrecht, moot court, staats- en bestuursrecht en het keuzevak. Kan niet wachten tot het zover is.
_________________
Waar rechtspraak ophoudt, begint de oorlog.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Nobility

Nobility

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 315


BerichtGeplaatst: wo 12 nov 2008 23:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tsja dat is het nadeel van rechten; het is zo breed, het ene vaak vind je wel interessant en het andere niet. Hoe je er doorheen slaan? Gewoon ..door de zure appel heen bijten, het gaat sneller voorbij dan je denkt!

En bedenk ook dat je niet de enige ben die die vakken niet leuk vindt, trekken we elkaar er samen wel door heen.

Bah 'vriendinnetje van mij die Rechten + Bedrijfskunde studeert of die minor had een onvoldoende voor Rechtseconomie, niet echt bemoedigend als je weet wat mij te wachten staat Rolling Eyes Maar heb haar die tips van de wijze bona fides gegeven, denk wel dat het moet goedkomen.

En hoe los ik het zelf op? ..Lekker Criminologie erbij studeren, superleuk en super interessant (..vind ik athans)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Wingie



Leeftijd: 34
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 37


BerichtGeplaatst: ma 17 nov 2008 23:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je kunt de vakken natuurlijk ook 'verdelen' over bachelor 2 en 3. Zelf heb ik geen idee hoe ik Ondernemingsrecht ga redden en of ik überhaupt het tentamen ga maken. Het is mogelijk dat ik me een dag voor het tentamen afmeld en het volgend jaar probeer.

Laatst aangepast door Wingie op zo 07 dec 2008 16:49, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: di 18 nov 2008 10:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Maar uiteindelijk moet je het toch doen, en uitstel is helemaal niet zo handig want dan zit je er later mee, en je gaat er alleen maar meer tegen op zien.. Dus.. gewoon tanden op elkaar, even door bikkelen, houd je vast aan de gedachte dat als je nog even doorzet je er zometeen voorgoed van af bent, en bedenk wat je gaat doen of jezelf als beloning gunt wanneer je er mee klaar bent...
_________________
If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Annemarieke



Leeftijd: 46
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 164


BerichtGeplaatst: di 18 nov 2008 11:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mij helpt een gedegen studieplanning altijd wel goed. Dus niet 8 uur in 1 dag stoppen van 1 vak, maar elke dag 2 uurtjes en uitsmeren over lange tijd. Dan doe je wel elke dag wat en je haalt een eindpunt, maar je bent niet de hele tijd bezig met dat ene saaie rotvak.

En ik maak het mezelf altijd gewoon prettig....open haard aan, wijntje erbij, veel rookpauzes Embarassed
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Wingie



Leeftijd: 34
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 37


BerichtGeplaatst: wo 19 nov 2008 15:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het kan inderdaad wel als uitstel worden gezien. Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat je later bij het volgen (en maken van het tentamen) van het vak juist helemaal geen dip hebt en alles op zijn plaats valt.

Laatst aangepast door Wingie op zo 07 dec 2008 16:50, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
abraxes

abraxes

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1624


BerichtGeplaatst: di 25 nov 2008 17:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Waarom neem je niet wat prozac?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Summer



Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 108


BerichtGeplaatst: zo 14 dec 2008 16:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb precies dezelfde vakken + Romeins recht er nog bij Sad ! Ik heb een repetitor voor Romeins recht waar toch heel veel tijd in gaat zitten. Ik heb besloten om rechtseconomie en bedrijfseconomie niet te maken. Ik weet zeker dat ik daarvoor niet eens een 4 kan halen op dit moment. Ik focus me daarom op verbintenissenrecht, romeins recht (niet geheel onbelangrijk) en ondernemingsrecht. Ik vind het niet slecht om 1 vak uit te stellen omdat het op dit moment van belang is dat ik mijn P haal!
Succes!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: zo 14 dec 2008 19:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Flink mopperen en tóch doorgaan, zo doe ik het. als je je een beetje op de "rotvakken" stort en er vol voor gaat (eerst doen alsof... haha...) dan wordt het vanzelf leuk. Heel raar, wel waar. En in het begin moet je je jezelf dan maar flink voorhouden dat het nóg minder leuk is om Baggervak twee of drie keer te moeten doen, want dat gaat weer af van de tijd die beschikbaar is voor leuke vakken of leuke boeken.

Kortom: de Schop Onder Je Kont Methode Mr. Green
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Patricia20

Patricia20

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 554


BerichtGeplaatst: zo 14 dec 2008 21:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik doe ook nog Romeins recht. Dit is het enige wat ik nog moet halen voor mijn propedeuse. Ik heb besloten Ondernemingsrecht pas in juni te doen. Ik focus mij nu volledig op verbintenissenrecht, Economie en Romeins. Voor ondernemingsrecht kan ik me op dit moment echt niet motiveren. Bovendien vind ik 4 tentamens een beetje veel, tussen alle kerst en nieuwjaarsdrukte. Voor mijn keuzevak doe ik in maart al tentamen. Dus dan heb ik in juni 3 tentamens die gunstiger gepland zijn. Bovendien met een diploma sociale zekerheid, hoef ik me toch niet zoveel zorgen te maken om sociaal recht. En ook Staats- en bestuursrecht ligt me vrij goed. Dus dan heb ik ook meer tijd om nog even zo'n saai vak als ondernemingsrecht te doen.
_________________
Waar rechtspraak ophoudt, begint de oorlog.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Summer



Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 108


BerichtGeplaatst: zo 14 dec 2008 22:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb precies hetzelfde! Ik moet ook alleen nog maar Romeins voor mn P. Alleen kies ik ervoor om ondernemingsrecht wel te maken en economie niet. 4 vakken vind ik ook echt teveel + dat ik met zekerheid kan zeggen dat ik economie niet ga halen, haha! Daar heb ik echt een repetitor voor nodig,haha!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds