Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Outstanding С...
Gold signals -...
Gold Signal
Klacht tegen a...
Contact en str...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu wo 08 mei 2024 2:40
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Studentenkamer uitgezet
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dylanvdb



Leeftijd: 30
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): HG

Berichten: 1


BerichtGeplaatst: zo 03 jul 2016 17:25    Onderwerp: Studentenkamer uitgezet Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste mensen,

Via zoeken op Google ben ik op dit soort van forum uitgekomen. Mocht het niet volgens de regels gaan dan vraag ik jullie dit alvast voor lief te nemen.

Ik zit met de volgende situatie:

Ik zal eerst even de situatie vanuit mijn oogpunt uitleggen. Sinds november ben ik woonachtig in een studentenkamer in Leeuwarden. Huur bedraagt 380 euro per maand en dient iedere 1e van de maand te worden overgemaakt. Eerste maanden van hervatten van mijn studie had ik nog een reserve waaruit ik de huur betaalde en leverde de eerste maanden geen problemen op. Vanaf januari begon de kleine ellende. De huur werd wel betaald maar structureel 14 dagen te laat. Dit had te maken met destijds een te lage studiefinanciering om het daaruit te betalen. Sinds mijn baas is overgegaan op een andere boekhouder ontving ik in die drie maanden mijn salaris niet op de 1e van de maand maar zo rond de 15e. Dit kon in het uiterste geval soms ook wel eens pas op de 20e gebeuren. Destijds uitgelegd aan de huisbaas, wat al met enige moeite ging. Sinds april leen ik vanuit de duo meer bij om zo geen problemen wat betreft de huur te hebben en het op tijd te kunnen betalen. Nu zit het zo dat ik in de maand huur gigantische hoge lasten heb gehad wat betreft een telefoonrekening(internetroaming in het buitenland). Voor ik de huur van de maand juni kon betalen was bij mij al een bedrag van 877,- afgeschreven richting Vodafone. Huisbaas ingelicht en verteld hoe het precies zat. De beste man was voor geen fatsoenlijk rede vatbaar en vertelde me dat ik de huur zo spoedig moest overmaken. Ik heb hierop gezegd dat ik de huur zo spoedig mogelijk zou proberen te regelen via mijn ouders. Sinds deze twee in een scheiding liggen is het voor hen beiden ook niet al te makkelijk om zo maar 400 euro op te hoesten. Vervolgens wat over en weer geapp via mijn huisbaas heb ik heb medegedeeld dat ik de huur zou voldoen voor twee maanden op de 1e van juli. Hij gaf aan dat hij dit ging overleggen met de andere twee eigenaren.(Ze hebben meerdere panden in de omgeving, waar ze met zijn drieën eigenaren van zijn. Ieder is contactpersoon apart per huis.)

Vervolgens kreeg ik op de 28e van juni een email van de beste man met het verzoek de huur van Juni binnen 7 dagen te betalen alvorens het naar het incassobureau zou worden gestuurd.

Volgens het contract wordt de huur overgedragen naar een incassobureau wanneer het binnen 30 dagen ma de 1e van de maand de huur nog niet ontvangen is. Verder staat er niks in vermeld van uitzetting of ontzegging.

Gisteren, zaterdag 2 juli, ontving ik vanuit mijn woonplaats van mijn vader een email van mijn huisbaas met daarin als hoofdkop: beëindiging huurcontract.

In de bijlage van deze email staat het volgende gemeld en de brief staat gedateerd op 1 juli jl.;


Geachte heer ...
Na herhaaldelijk verzoek, omtrent betalingsachterstanden, hebben wij u helaas niet kunnen bereiken, en heeft u geen contact meer met ons opgenomen.
Middels dit schrijven bevestigen wij de beeindiging van uw kamer huur, op het adres ... te Leeuwarden.
De kamer is inmiddels leeg en ontruimd. U kunt de spullen, in nader overleg, desgewenst ophalen. De verhuisde spullen staan elders in depot opgeslagen.
De sloten van het pand zijn vervangen, u hebt hierdoor geen toegang meer tot het adres. Vertrouwende erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
.....


Even met betrekking tot; helaas niet meer kunnen bereiken: deze beste man heeft mij gebeld op de dag dat hij de mail heeft verstuurd met de betaling binnen 7 dagen alvorens het naar het incassobureau zou worden verzonden. Ik heb hier inderdaad niet op gereageerd aangezien ik er vanuit ging dat het met de email te maken had die hij gestuurd had. Die sprak voor zich.


Mijn vraag is; wat moet ik hiermee? Wat kan ik doen? Wat zijn mijn rechten en hoe kan ik deze beste man een lesje leren? Bovendien heb ik nog een borg van 500 bij deze beste kan liggen.

Ik hoor het graag,

Dylan
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: zo 03 jul 2016 21:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Stap naar een huurrechtadvocaat, begin een kort geding. Als student kom je - waarschijnlijk - in aanmerking voor gefinancierde rechtsbijstand. www.hetjl.nl voor een verwijzing.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Bronza



Leeftijd: 31
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): RUG

Berichten: 143


BerichtGeplaatst: ma 04 jul 2016 5:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Los van de situatie (je huisbaas heeft totaal verkeerd gehandeld en alle schade die je hierdoor lijdt kan je op hem verhalen, inderdaad neem een huurrechtadvocaat in de hand) vraag ik mij af hoe je aan 900 euro roaming kosten komt.. Is dat buiten de EU geweest? Want binnen de EU moet je dan goed je best doen.(1.8 gb erdoor werken zonder dat je het door hebt)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: ma 04 jul 2016 9:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zoek een huurrechtadvocaat die werkt op basis van een toevoeging om uw borg etc. terug te krijgen.
Los daarvan, de huurachterstand is voor uw rekening en risico. Uw omstandigheden zijn geen excuses om niet te betalen. U bent verplicht om tijdig te betalen en een verhuurder heeft geen boodschap aan uw situatie.
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Bronza



Leeftijd: 31
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): RUG

Berichten: 143


BerichtGeplaatst: ma 04 jul 2016 13:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

UwJurist.nl schreef:
Zoek een huurrechtadvocaat die werkt op basis van een toevoeging om uw borg etc. terug te krijgen.
Los daarvan, de huurachterstand is voor uw rekening en risico. Uw omstandigheden zijn geen excuses om niet te betalen. U bent verplicht om tijdig te betalen en een verhuurder heeft geen boodschap aan uw situatie.

Ja, maar dat geeft de verhuurder nog niet het recht om eigenhandig de boel te onruimen. Daar is toch een exec titel voor nodig. Plus verhuurder gaat tot deze actie over terwijl hij nog een termijn had gegeven. (Ervanuitgaande dat de feiten juist zijn)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: ma 04 jul 2016 14:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bronza schreef:
UwJurist.nl schreef:
Zoek een huurrechtadvocaat die werkt op basis van een toevoeging om uw borg etc. terug te krijgen.
Los daarvan, de huurachterstand is voor uw rekening en risico. Uw omstandigheden zijn geen excuses om niet te betalen. U bent verplicht om tijdig te betalen en een verhuurder heeft geen boodschap aan uw situatie.

Ja, maar dat geeft de verhuurder nog niet het recht om eigenhandig de boel te onruimen. Daar is toch een exec titel voor nodig. Plus verhuurder gaat tot deze actie over terwijl hij nog een termijn had gegeven. (Ervanuitgaande dat de feiten juist zijn)

Ik geef ook helemaal niet aan dat verhuurder mocht ontruimen! Enkel dat huurder niet te laat mag betalen.
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Bronza



Leeftijd: 31
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): RUG

Berichten: 143


BerichtGeplaatst: ma 04 jul 2016 15:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

UwJurist.nl schreef:
Bronza schreef:
UwJurist.nl schreef:
Zoek een huurrechtadvocaat die werkt op basis van een toevoeging om uw borg etc. terug te krijgen.
Los daarvan, de huurachterstand is voor uw rekening en risico. Uw omstandigheden zijn geen excuses om niet te betalen. U bent verplicht om tijdig te betalen en een verhuurder heeft geen boodschap aan uw situatie.

Ja, maar dat geeft de verhuurder nog niet het recht om eigenhandig de boel te onruimen. Daar is toch een exec titel voor nodig. Plus verhuurder gaat tot deze actie over terwijl hij nog een termijn had gegeven. (Ervanuitgaande dat de feiten juist zijn)

Ik geef ook helemaal niet aan dat verhuurder mocht ontruimen! Enkel dat huurder niet te laat mag betalen.

Mijn bericht was ook slechts bedoeld als aanvulling voor TS. Aangezien een leek uw bericht wellicht kan opvatten als: Verhuurder had gelijk en de ontstane situatie is rechtens de juiste na mijn niet betaalde huur.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds