Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Gold signals -...
Gold Signal
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu wo 01 mei 2024 12:55
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Schadeloosstelling Icesavers
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 4 van 5 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  

Moet de Staat ook het verloren spaargeld boven € 100.000 vergoeden?
Ja
12%
 12%  [ 3 ]
Nee
88%
 88%  [ 22 ]
Totaal aantal stemmen : 25

Auteur Bericht
RonnyJ



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 338


BerichtGeplaatst: wo 28 jan 2009 19:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Waar haal jij vandaan dat die $39 miljard de balanswaarde was? Blijkbaar heb je de berichtgeving niet gevolgd. Die $39 miljard is de nominale waarde.

Quote:
Bos betaalt nu 90 procent van de oorspronkelijke waarde voor de slechte leningen van ING. Dat is meer dan de waarde waarvoor de leningen bij ING in de boeken stonden, en veel meer dan de marktprijs voor deze leningen.

Eerste kritiek op Bos na hulp aan ING

Zie dus ook mijn berekening hierboven. Dat was geen rekenvoorbeeld, maar dat zijn de echte getallen.


Nogmaals de gegeven staan op de website van DNB:

Quote:
De faciliteit dekt gedeeltelijk de risico's af van de Alt-A portefeuille van ING, nadat deze is afgewaardeerd van een bedrag ter waarde van USD 39 miljard tot een bedrag van USD 35,1 miljard.


http://www.dnb.nl/nieuws-en-publicaties/nieuwsoverzicht-en-archief/persberichten-2009/dnb211503.jsp

Afwaardering (op de balans) zal moeten plaatsvinden van 39 miljard naar 35,1 miljard.
_________________
Peruse or perish!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
RonnyJ



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 338


BerichtGeplaatst: wo 28 jan 2009 19:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Is het je echt niet duidelijk waar mijn 90% op sloeg?
bona fides schreef:
Dat zegt hij inderdaad, en ik geloof daar dus niets van als ING die hypotheken zelf op de balans had staan voor 75% van de nominale waarde, de marktwaarde hooguit 65% is, en Bos nu uitgaat van 90%.

Ik kan hier toch alleen maar mee hebben bedoeld dat Bos uitgaat van 90%, waar ING uitgaat van 75% en waar de markt uitgaat van 65%, en dat die percentage betrekking hebben op de realistische waarde van de hypotheekportfolio als percentage van de nominale waarde?

Ik kan met die 90% dus niet hebben bedoeld dat volgens Bos de kans op winst 90% zou zijn. Maar dat is wat jij suggereert:
RonnyJ schreef:
Eergister nog hoorde ik hem op het nieuws 70% zeggen. Waar heb je dat van die 90% vandaan?

Quote:
Ik bedoelde de kans op winst van 70%. Maar je rekenvoorbeeld klopt. Die 70% komt volgens mij ook voort uit dat rapport.

Ik bedoelde met die 90% heel duidelijk niet de "kans op winst".

De cijfers die ik aanhaal kun je verder overal op internet terugvinden. De afwaardering waar DNB het over heeft is de afwaardering ten opzichte van de nominale waarde die Bos toepast. Precies 10% afgewaardeerd, en inderdaad 100%-90%=10%. In feite waardeert Bos dus niet af, maar op. Zowel ten opzichte van de balans van ING als ten opzichte van de markt.


Laat ik mezelf maar weer citeren want je stelt weer eens vragen die ik al heb beantwoord.

Quote:
Volgens de DNB was/is de balanswaarde dus 39 miljard dollar, dat kan geen 75% zijn als Bos uit zou gaan van het in jou redenering hogere 90%. Als dat het geval zou zijn, dan zou er geen afwaardering hoeven plaats te vinden.
M.a.w. jou berekening van de 90% kan je niet naarst die andere percentages zetten.

_________________
Peruse or perish!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: wo 28 jan 2009 19:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

En die gegevens zouden tegenspreken wat ik schrijf en overal op internet valt terug te vinden?

De faciliteit dekt 80% van de risico's af van de Alt-A portefeuille van ING, nadat deze met 10% is afgewaardeerd van een nominale waarde van USD 39 miljard tot een bedrag van USD 35,1 miljard. (Dit dus, terwijl ING op de balans al met 25% had afgewaardeerd.)

Maar ik weet al dat ik er bij jou toch nooit door ga komen, en dat is het mij verder ook niet waard.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
RonnyJ



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 338


BerichtGeplaatst: wo 28 jan 2009 19:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Uit je link:

Quote:
Bos betaalt nu 90 procent van de oorspronkelijke waarde voor de slechte leningen van ING. Dat is meer dan de waarde waarvoor de leningen bij ING in de boeken stonden, en veel meer dan de marktprijs voor deze leningen.


http://www.volkskrant.nl/binnenland/article1138431.ece/Eerste_kritiek_op_Bos_na_hulp_aan_ING

Dit klopt van geen kant. Je moet ook niet zomaar aannemen dat hetgeen in de volkskrant staat meteen maar klopt.

Bos betaalt op dit moment helemaal niks van die 90%. Hij stelt een garantie voor 80% van die 90% van 39 miljard dollar.
_________________
Peruse or perish!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: wo 28 jan 2009 19:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja, en hoe doet dat af aan het feit dat de $39 miljard de nominale waarde is? Typisch dat je de discussie probeert te verschuiven.

Met google kun je tientallen andere bronnen vinden. Veel succes.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
RonnyJ



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 338


BerichtGeplaatst: wo 28 jan 2009 19:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
En die gegevens zouden tegenspreken wat ik schrijf en overal op internet valt terug te vinden?

De faciliteit dekt 80% van de risico's af van de Alt-A portefeuille van ING, nadat deze met 10% is afgewaardeerd van een nominale waarde van USD 39 miljard tot een bedrag van USD 35,1 miljard. (Dit dus, terwijl ING op de balans al met 25% had afgewaardeerd.)

Maar ik weet al dat ik er bij jou toch nooit door ga komen, en dat is het mij verder ook niet waard.


Kerel je hebt echt oogkleppen op.

Die 10% wordt afgewaardeerd van het bedrag dat de portefeullie op de balans staat. Hij staat nu op de balans voor 39 miljard en wordt dus afgewaardeerd naar 35,1 miljard.
_________________
Peruse or perish!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: wo 28 jan 2009 20:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

RonnyJ schreef:
Kerel je hebt echt oogkleppen op.

Die 10% wordt afgewaardeerd van het bedrag dat de portefeullie op de balans staat. Hij staat nu op de balans voor 39 miljard en wordt dus afgewaardeerd naar 35,1 miljard.

Oh ja?
nrc schreef:
Bos heeft een voordeel boven ING in het aanhouden van de Alt-A-portefeuille. Hij hoeft niet elk kwartaal de waarde van zijn pakket aan te passen aan de stemming op de markten. ING moet zich aan de boekhoudregels voor banken houden, Financiën niet. De waarde van het pakket op de balans van ING bedroeg 21,1 miljard, Bos gaat nu uit van 30 miljard euro.

Die getallen kloppen m.i. niet helemaal, want 30 miljard euro is eerder $39 miljard dan $35,1 miljard. Maar uit alle bronnen komt overduidelijk naar voren dat Bos de waarde van de hypotheken veel hoger waardeert dan waarvoor ING ze op de balans had staan.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: wo 28 jan 2009 20:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

http://www.thisislondon.co.uk/standard-business/article-23628363-details/Dutch+applauded+over+realistic+ING+scheme/article.do
Quote:
Conscious of the need to keep ING strong enough to get its lending capabilities back to more normal levels, the Dutch have gone out of their way to avoid punitive charges or demand ING shares as payment — the creeping nationalisation being witnessed in the UK.

They are even valuing the Alt-A securities they are taking at well above the odds — paying about 90% of their value when the current market price would be more like 65%.

http://ftalphaville.ft.com/blog/2009/01/26/51631/the-ing-blueprint/
Quote:
The guinea pig is ING, which is [s]dumping[/s] placing 80 per cent of its €27.7bn Alt-A mortgage portfolio into a Illiquid Assets Back-up Facility.

And the terms look pretty generous, with the Dutch paying 90 cents on the dollar for assets which are probably trading at around 65 cent.

Allemaal oogkleppen? Razz Razz Razz Razz

Ik weet over het algemeen wel waar ik over schrijf....
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: wo 28 jan 2009 20:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

En vooruit maar, nog eentje.
http://www.marketwatch.com/news/story/Dutch-treat-ING-ups-ante/story.aspx?guid=%7BFE370C39-B4BB-42BF-81DB-7B3F6E93F4A0%7D
Quote:
The Dutch government's second plan for ING has been a lot more favorably received than the second U.K. rescue for the Royal Bank of Scotland.

There's little wonder why. Holland has taken on 80% of ING's 27.7 billion euro portfolio of Alt-A mortgages.

That, in itself, is not unique. The Swiss government is protecting a UBS portfolio of toxic securities. Uncle Sam is backing a whole panoply of Citigroup and Bank of America debt.

What is new is the price being paid. If Holland absorbs the assets, it will pay ING 90 cents on the dollar (and make no mistake, these are dollars, not euros -- it's a purely U.S. portfolio.)

But, according to a research note from Keefe, Bruyette & Woods, the securities are trading at 65 cents on the dollar. Not bad going for mortgages on some Florida swamp.

_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
RonnyJ



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 338


BerichtGeplaatst: wo 28 jan 2009 20:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ehh ja. Nogmaals er wordt niks betaald.
_________________
Peruse or perish!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: wo 28 jan 2009 20:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

RonnyJ schreef:
Ehh ja.

Bedoel je "ja, allemaal oogkleppen"? Razz Razz Razz Razz Razz Razz
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
RonnyJ



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 338


BerichtGeplaatst: wo 28 jan 2009 20:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
RonnyJ schreef:
Ehh ja.

Bedoel je "ja, allemaal oogkleppen"? Razz Razz Razz Razz Razz Razz


Wel reageren op het hele bericht. Je komt met dit bericht.

Quote:
Conscious of the need to keep ING strong enough to get its lending capabilities back to more normal levels, the Dutch have gone out of their way to avoid punitive charges or demand ING shares as payment — the creeping nationalisation being witnessed in the UK.

They are even valuing the Alt-A securities they are taking at well above the odds — paying about 90% of their value when the current market price would be more like 65%.


1. Er wordt niks betaald.
2. Mocht er iets worden betaald dan is dat hooguit 80% van 90% = 72% van het oorspronkelijke bedrag.

Laughing

Dus citeer voortaan aub berichten die ook kloppen. Razz Razz Razz Razz
_________________
Peruse or perish!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: wo 28 jan 2009 20:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Moeilijk he, je ongelijk bekennen. Rolling Eyes
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
RonnyJ



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 338


BerichtGeplaatst: wo 28 jan 2009 20:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik moet je wel toegeven dat al je berichten dezelfde rekenfout bevatten.
_________________
Peruse or perish!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: wo 28 jan 2009 21:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zie trouwens ook het persbericht van ING:
Quote:
Under the terms of the Back-up Facility, a full risk transfer to the Dutch State will be realized on 80% of ING’s EUR 27.7 billion portfolio of Alt-A RMBS at ING Direct USA and ING Insurance Americas. The Dutch State therefore will participate in 80% of any results of the portfolio. This risk transfer will take place at a discount of 10% of par value. ING will remain the legal owner of 100% of the securities and will remain exposed to 20% of any results on the portfolio.

_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 4 van 5 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds