Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Outstanding С...
Gold signals -...
Gold Signal
Klacht tegen a...
Contact en str...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu vr 03 mei 2024 10:24
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Part-time advocaat-stagiair
Moderators: StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 6 Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
zarathustra



Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 21


BerichtGeplaatst: di 06 dec 2005 14:31    Onderwerp: Part-time advocaat-stagiair Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mijns inziens leent de functie van advocaat stagiair zich niet voor om partttime uitgeoefend te worden. immers, men moet binnen 3 jaar ontzettend veel ervaring en kennis opdoen om als volwaardig lid opgenomen te worden bij de orde.
Wanneer men de advocatenopleiding voltooid heeft kan men wel parttime werken, maar het werk dat je in 5 dagen moet doen, moet je dan in 3 of 4 dagen af hebben. Dus hoe het parttime werken tot uiting komt, lijkt mij een raadsel. (ervaring Houthoff) Confused

Moderatie: als nieuw onderwerp geplaatst met reactie van StevenK
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: di 06 dec 2005 14:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

zarathustra schreef:
Mijns inziens leent de functie van advocaat stagiair zich niet voor om partttime uitgeoefend te worden. immers, men moet binnen 3 jaar ontzettend veel ervaring en kennis opdoen om als volwaardig lid opgenomen te worden bij de orde.

Waarom denk je dat ik 't een 'probleem' noem ? Aan de andere kant: m'n studie doe ik ook parttime, maar momenteel in een meer dan fulltime tempo Smile
Quote:

Wanneer men de advocatenopleiding voltooid heeft kan men wel parttime werken, maar het werk dat je in 5 dagen moet doen, moet je dan in 3 of 4 dagen af hebben. Dus hoe het parttime werken tot uiting komt, lijkt mij een raadsel. (ervaring Houthoff) Confused

Tja, het parttime werken zal bij mij geen probleem zijn, want ik werk toch altijd zelfstandig Smile
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: wo 07 dec 2005 1:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je zou het zo kunnen regelen dat bijv.80%werken wordt toegestaan en dat de advocatenopleiding dan gewoon wat langer duurt (zodat je toch alle uren maakt).Verder scheelt het denk ik nogal of je relatief jong aan zoiets begint of dat je al wat ouder bent.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: wo 07 dec 2005 10:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zit net ff op www.advocatenorde.nl te kijken en daar lees ik
Quote:

Net zoals bij de Beroepsopleiding geldt ook hier dat in het geval van deeltijd de duur van de stage naar evenredigheid wordt verlengd (artikel 9b lid 2 Advocatenwet). De stagiaire dient de Raad van Toezicht van zijn voornemen om in deeltijd werkzaam te willen zijn op de hoogte te brengen (artikel 8 Stageverordening 1988). De Raad van Toezicht kan de stage voorts verlengen indien hij van oordeel is dat de stagiaire nog niet over voldoende praktijkervaring beschikt (artikel 9b lid 2 Advocatenwet).

Dus klaarblijkelijk moet het geen direct probleem zijn; ook de advocatenwet gaat er vanuit dat deeltijd een optie is:
Quote:

2. Voor stagiaires die in deeltijd werkzaam zijn wordt de duur van de stage naar evenredigheid verlengd. Voorts kan de duur van de stage met ten hoogste drie jaar worden verlengd indien de raad van toezicht van oordeel is dat de stagiaire nog niet over voldoende praktijkervaring beschikt. De duur van de stage kan door de raad van toezicht, met goedkeuring van de algemene raad, op verzoek van de stagiaire worden verkort.(5)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Eva

Eva

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1289


BerichtGeplaatst: za 17 dec 2005 12:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat staat er allemaal wel leuk alleen ik denk dat je sowieso heel weinig kans hebt te worden aangenomen als stagiair als je zegt dat je parttime wilt werken. Ik hoor ook altijd verhalen vanuit die advocatenhoek dat parttime werken bijna geen optie is, misschien als je er al langer werkt maar in het begin zeker niet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
de hacker



Leeftijd: 63
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 36


BerichtGeplaatst: za 17 dec 2005 12:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Eva schreef:
Dat staat er allemaal wel leuk alleen ik denk dat je sowieso heel weinig kans hebt te worden aangenomen als stagiair als je zegt dat je parttime wilt werken. Ik hoor ook altijd verhalen vanuit die advocatenhoek dat parttime werken bijna geen optie is, misschien als je er al langer werkt maar in het begin zeker niet.

bij ouderwets denkende advocatenkantoren misschien, maar wel bij kantoren die met de tijd meegaan
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Pax et iustitia

Pax et iustitia

Leeftijd: 37
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 393


BerichtGeplaatst: za 17 dec 2005 19:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

de hacker schreef:
Eva schreef:
Dat staat er allemaal wel leuk alleen ik denk dat je sowieso heel weinig kans hebt te worden aangenomen als stagiair als je zegt dat je parttime wilt werken. Ik hoor ook altijd verhalen vanuit die advocatenhoek dat parttime werken bijna geen optie is, misschien als je er al langer werkt maar in het begin zeker niet.

bij ouderwets denkende advocatenkantoren misschien, maar wel bij kantoren die met de tijd meegaan


Dan heb je geluk, de meeste advocaten kantoors willen gewoon een full time iemand, anders hebben ze er minder aan.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Okidoki

Okidoki

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): RUN

Berichten: 1645


BerichtGeplaatst: wo 22 feb 2006 0:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

de hacker schreef:
Eva schreef:
Dat staat er allemaal wel leuk alleen ik denk dat je sowieso heel weinig kans hebt te worden aangenomen als stagiair als je zegt dat je parttime wilt werken. Ik hoor ook altijd verhalen vanuit die advocatenhoek dat parttime werken bijna geen optie is, misschien als je er al langer werkt maar in het begin zeker niet.

bij ouderwets denkende advocatenkantoren misschien, maar wel bij kantoren die met de tijd meegaan


Noem er eens één waar bij het kan?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
de hacker



Leeftijd: 63
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 36


BerichtGeplaatst: wo 22 feb 2006 10:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Okidoki schreef:
Noem er eens één waar bij het kan?


bij mijn kantoor
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: wo 22 feb 2006 10:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

de hacker schreef:
Okidoki schreef:


Noem er eens één waar bij het kan?


bij mijn kantoor

Nou, bereid je dan maar voor op een stroom open sollicitaties Smile

Je bent in ieder geval de eerste die ik tegenkom die zegt dat het kan. En ik ben me nu zo langzamerhand wel aan het oriënteren, omdat het afstuderen toch wel in zicht begint te komen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Okidoki

Okidoki

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): RUN

Berichten: 1645


BerichtGeplaatst: za 25 feb 2006 1:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

de hacker schreef:
bij mijn kantoor


Heeft dat kantoor ook nog een naam?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: za 25 feb 2006 4:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Okidoki schreef:
de hacker schreef:
bij mijn kantoor


Heeft dat kantoor ook nog een naam?

Zie de Carrière tab van de hacker's profiel.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: ma 15 mei 2006 15:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik schop dit topic maar weer eens een eind omhoog. Mijn ervaring is tot nu toe dat zeker bij de grotere kantoren deeltijd in het geheel geen optie is.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
A.G. Ton



Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): 

Berichten: 301


BerichtGeplaatst: ma 15 mei 2006 15:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

lijkt mij ook geen optie, maar waarom zou je dat willen doen dan.

Als je in een andere functie wil gaan werken doe je dat toch ook in 40 uur ?

Tenzij je bewust parttime wil gaan werken, maar waarom zou je dat als begin van de carriere gaan doen ?
_________________
Recht is Recht, en voor jou maken ze dat heus niet krom
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: ma 15 mei 2006 17:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

A.G. Ton schreef:
lijkt mij ook geen optie

Als je het hele topic leest, zie dat de advocatenwet er vanuit gaat dat het wel degelijk mogelijk is.
Quote:

maar waarom zou je dat willen doen dan.

Omdat ik bij mijn huidige parttime werkgever een commitment heb neergelegd; daarbij is het voor mij financiëel aantrekkelijker om naast mijn huidige werk 20 uur per week tegen het minimale A-S salaris (of zelfs om niet) te werken dan fulltime tegen een riant A-S salaris.

Mijn belangrijkste motivatie is echter dat ik mijn huidige werk nog veel te leuk vind en ik heb nog helemaal geen zin om dat werk er helemaal aan te geven.

De 50/50 verdeling tussen ICT en het juridische zoals ik die de afgelopen 3 jaar heb gehad bevalt me uitstekend.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 6 Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds