Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 7:52
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Opvragen uittreksel bevolkingsregister
Moderators: Nemine contradicente, Flash, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Robzster



Leeftijd: 54
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw


Berichten: 3


BerichtGeplaatst: ma 10 apr 2006 19:51    Onderwerp: Opvragen uittreksel bevolkingsregister Reageer met quote Naar onder Naar boven

Situatie; relatie M/V wordt verbroken, huis verkocht etc etc. De man trekt tijdelijk in bij zijn ouders. De advocaat van de vrouw vraagt echter een uitreksel persoonsgegevens van de vader van de man aan (???) Dit uittreksel voegt ie - ik denk onbewust - toe aan het dossier. Voor het opvragen van een dergelijk uittreksel, dient een grondige reden aan ten grondslag te liggen. Navraag bij het desbetreffende bevolkingsregister leert ons dat de advocaat als reden heeft opgegeven; echtscheiding en straatverbod. Buiten dat, staat in het desbetreffende uittreksel ook de datum dat de vader in Nederland zijn domicilie heeft. Mag een advocaat onder valse informatie en van een persoon die er feitelijk niet toe doet, een uittreksel BVR opvragen? De desbetreffende advocaat is op de hoogte van de verschillende intialen en vanzelfsprekend ook een verschil in geboortedata's. Tevens waren de betrokken partijen NIET gehuwd. Met andere woorden, er zou geen sprake moeten zijn van eeb vergissing?

Wat kan ik hieraan doen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: ma 10 apr 2006 22:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Eerst eens die advocaat vragen waarom hij dat gedaan heeft.
Mocht het antwoord niet bevredigend zijn, dan kun je een klacht indienen bij de Deken.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: ma 10 apr 2006 22:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Vergissing van de kant van de gemeente of advocaat ligt voor de hand. Maakt het iets uit dat nu bekend is sinds wanneer vader in Nederland is??
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Robzster



Leeftijd: 54
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw


Berichten: 3


BerichtGeplaatst: di 11 apr 2006 15:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Vergissing van de kant van de gemeente of advocaat ligt voor de hand. Maakt het iets uit dat nu bekend is sinds wanneer vader in Nederland is??


Is ook niet aan de orde of het wel of niets uitmaakt. Het is niet relevant! En je reactie eigenlijk ook niet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Duch
Moderator
Duch

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG
Berichten: 4351


BerichtGeplaatst: di 11 apr 2006 16:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nou, dat is aardig zeg. Nooo

Veel verder dan een klacht zul je niet komen denk ik. Ik snap dat dit vervelend kan zijn, maar tegelijkertijd vraag ik me ook af wie er door dit alles benadeeld is en waarom dan.
_________________
This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes -
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Robzster



Leeftijd: 54
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw


Berichten: 3


BerichtGeplaatst: di 11 apr 2006 18:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Duch schreef:
Nou, dat is aardig zeg. Nooo

Veel verder dan een klacht zul je niet komen denk ik. Ik snap dat dit vervelend kan zijn, maar tegelijkertijd vraag ik me ook af wie er door dit alles benadeeld is en waarom dan.


Ja, je hebt gelijk, mijn reactie is niet bijzonder vriendelijk. Maar ik vroeg om een raad cq advies en niet om een wedervraag. De desbetreffende advocaat is valser dan de valste piano. Zijn cliente eveneens, maar dat terzijde. Het vermoeden dat die ook zaken uithaalt die het daglicht niet kunnen verdragen, bestaat. We kunnen er alleen niet de vinger opleggen. Dat ie vervolgens onder valse informatie (echtscheiding en opgelegd straatverbod) de gegevens van een buitenstaander opvraagt, zet aan tot kwaadheid. Maar goed, belangrijk is dat ik weet dat ik een klacht kan indienen bij De Deken. Ook al zal daar weinig mee gebeuren, waar rook is, is vuur.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: di 11 apr 2006 22:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De vraag van bona fides is overigens wel relevant hoor. Want het is de reden dat je je beklagen wilt. Met een eenvoudige vergissing zou je wellicht genoegen nemen met excuses van de advocaat en zeggen dat iedereen een foutje kan maken. In dit geval denk jij dat er meer aan de hand is (echt opzet aan de kant van de advocaat) en de Deken zal je vragen waarom je dat dan zo erg vindt/waarom dat dan zo erg is.

Je hoeft ons dat hier niet te vertellen natuurlijk, maar dit wilde ik nog wel even aan je meegeven. Soms leggen de simpelste vragen de vinger juist op de zere plek ....
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: di 11 apr 2006 22:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Robzster schreef:
Ja, je hebt gelijk, mijn reactie is niet bijzonder vriendelijk. Maar ik vroeg om een raad cq advies en niet om een wedervraag.

Ha, veel plezier bij het zoeken naar een advocaat die je geen gerichte vragen stelt! Mocht je zo'n advocaat vinden, dan bij deze de raad cq advies om maar gelijk bij de deken een klacht tegen je advocaat in te dienen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds