Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 10:40
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Ongeluk met opzet gemaakt
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
rogier








Berichten: 1


BerichtGeplaatst: za 16 okt 2004 8:36    Onderwerp: Ongeluk met opzet gemaakt Reageer met quote Naar onder Naar boven

Moderatie: Onderwerp verplaatst


Hallo allemaal.

Ik zal eerst vertellen wat er gebeurd is.

Mijn vader reed met een zwarte Ford Focus op donderdag 8 oktober rond 11 uur op de A20 in Rotterdam, en kwam aan het einde van een file te staan. Een man die in psychose was reed met 120km/h op mijn vader in die gelanceerd werd en op de zijkant terecht kwam. Gevolg; focus totaal totallos + nog 2 auto's ervoor. Mijn vader is gelukkig ok. Nu was het geen oude Ford Focus (2001), en het was een luxe GHIA versie. Toen der tijd bijna 14.000 voor moeten betalen. Nu is alleen gister de schade expert geweest en die schatte de auto in op 8.000 euro! Hier zijn we niet meer akkoord gegaan omdat je daar gewoon geen nieuwe van kan krijgen.

Nu wil ik rechtelijk stappen gaan nemen tegen de man die op mijn vader in reed om zo de schade helemaal bij hem te verhalen, hij deed het met opzet!

Hoe sterk sta ik hiervoor en hebben jullie misschien tips?

ps. hier staat het kranten artikel + filmpje van het ongeluk
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Yvette








Berichten: 13


BerichtGeplaatst: za 16 okt 2004 10:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi Rogier,

Wat een geluk dat jouw vader ongedeerd is. Ik heb het filmpje gezien en dat zag er behoorlijk ernstig uit.

Wat betreft de schade, ik kan begrijpen dat jullie het enorm oneerlijk vinden dat de auto op 8000 euro is geschat, terwijl hij voor jullie een veel hogere waarde vertegenwoordigd, maar dat is meestal het geval bij total loss van een auto.

Ik denk dus dat het ook moeilijk wordt om stappen tegenover de oostenrijker te ondernemen. Immers jullie auto is objectief gezien nu 8.000 euro waard en niet 14.000 euro. Zelfs als er sprake is van opzet (wat juridisch gezien nog maar zeer de vraag is in het geval van een psychose) dan nog blijft het feit bestaan dat jullie schade objectief 8.000 euro is. Volgens de verzekeringsmaatschappij zou je nu met die 8.000 euro een vergelijkbare wagen moeten kunnen kopen (tweedehands) en zijn jullie door de 8.000 euro weer "in oude staat'' hersteld. Dat het in de praktijk wellicht lastig wordt om een vergelijkbare auto voor 8.000 euro te vinden, is een tweede. Maar het feit blijft bestaan dat jullie auto nu niet 14.000 euro waard is. Mocht je echt twijfelen over de vraag of die 8.000 euro reeel is, dan zou je eventueel nog een second opinion kunnen aanvragen.

Bovenstaande is gebaseerd op mijn logisch redeneervermogen. Mochten er mensen zijn met een andere redenatie dan nodig ik die uit om te reageren Wink . Verder zou je altijd langs kunnen bij de rechtswinkel of bij je rechtsbijstandverzekering als je die hebt om het 100% zeker te weten.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Kafka



Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 1003


BerichtGeplaatst: di 19 okt 2004 2:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nou Rogier, inderdaad maar een geluk dat je vader niks ernstigs heeft.
Ik heb net zelf geprobeerd de ANWB site te bezoeken en daar de koesrlijst te bekijken maar dat lukte niet Confused
Maar op www.autoonline.nl blijkt in ieder geval dat afhankelijk van Ghia uitvoering (1.4 t/m 2.0 liter) de prijzen variëren tussen 8650 en bijna 19000 euro.
Dit is de goedkoopste:
http://www.autoonline.nl/dut/detail.asp?ts=845778.8&id=29980838
Dit is de duurste:
http://www.autoonline.nl/dut/detail.asp?ts=868969.6&id=27509931

Maar ik denk dat je voor een goede prijsbepaling toch even zelf moet kijken op de ANWB site. (http://www.anwb.nl/autokiezenkopen/gebruikt/index.jsp)
Vul de informatie in en je krijgt de prijs als alles goed is.
_________________
Ich hab das forensische Sujet in meine surreale Welt transportiert und jeder, der behauptet, ich habe die zeitgenössische Justiz kritisiert oder wäre gar ihr Gegner, der hat meine Romane nie gelesen oder zumindest nicht verstanden...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
JJ



Leeftijd: 46
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 35


BerichtGeplaatst: do 25 nov 2004 14:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ten eerste natuurlijk heel erg prettig dat je vader het er goed vanaf heeft gebracht.

Vervolgens opzet kan je moeilijk bewijzen denk ik aangezien iemand die ontoerekeningsvatbaar is geen opzet kan hebben, hij is teslotte al opgenomen, echter zal de verzekering wel de volledige schade moeten vergoeden.

Voor een auto uit 2001 zal je nooit meer de nieuwprijs krijgen, die is tenslotte al 3 jaar oud en zit dus buiten de nieuwwaarde regeling.
Wat je wel zou kunnen doen is een zoekactie uitzetten bij de ford dealers naar een exact dezelfde auto (of althans heel erg gelijkend op) en daar de handelsprijs van opvragen die de dealer ervoor vraagt. Als je meerdere gelijkende auto's kunt vinden met gelijkende prijzen dan maak je op grond daarvan een goede kans. (mits die natuurlijk een hogere prijs vragen voor een soortgelijke auto) 8000 euro betekend 6000 in drie jaar aan afschrijving, dat is wel een beetje veel ja.

Heb je geen rechtsbijstand verzekering op de auto afgesloten ofzo? Die kan je in dat soort gevallen aanspreken om voor jou de schade te verhalen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds