Beste mensen, ik zit met het volgende probleem:
Vorige maand heb ik een gerechtelijk stuk gekregen dat ik moest voorkomen, of ik moest het gehele bedrag ineens betalen.
De gerechtsdeurwaarder door mijn moeder opgebeld voor informatie naar welk bankrekeningnummer ik het zou moeten storten en onder welk dossiernummer. Dossiernummer gekregen na het opgeven van de persoonsgegevens opgegeven (naam, adres, geboortedatum etc.).
Niks aan de hand, gehele bedrag op de cent nauwkeurig netjes betaald via mijn eigen bank en op tijd voor de rechtszitting.
Nu een maand later:
Een gerechtsdeurwaarder aan de deur met de uitspraak en een rekening van het "oude" bedrag + 200 euro extra voor de rechtszitting. (?!?)
Ik zeg nog dat ik betaald heb, zij geeft als oplossing even te bellen met het kantoor.
Ik bel op, leg alles uit, en wat blijkt:
Vorige keer dat er dus gebeld is hebben ze een VERKEERD dossiernummer opgegeven, namelijk die van mn moeder (zelfde adres, woon nog thuis), die daar ook nog een rekening heeft lopen!
Ze kunnen het geld bij m'n moeders openstaande rekening "weghalen" en op mijn openstaande rekening storten. Blijft er nog wel 200+ euro openstaan vanwege de rechtszitting, en die moet ik ook maar netjes betalen want het is mijn eigen fout (wie geeft er een verkeerd dossier nummer op zelfs na opgeven van persoonsgegevens!?)
Het lijkt mij meer hun fout (ze geven immers een verkeerd dossiernummer op zelfs na opgave van persoonsgegevens), maar zij zeggen gewoon: "uw fout".
Trouwens, mijn moeder kan dit nooit betaald hebben:
Ze heeft een WAO-uitkering waar dezelfde gerechtsdeurwaarders belag op hebben gelegd, dus ze kon zo'n bedrag nooit betalen.
Mijn vraag is: kan ik hier nog wat aan doen?
Ze hadden het best even kunnen inzien dat het bedrag en bankrekening/naam overeenkwamen met mijn gegevens en dat alleen het dossiernummer niet correct was.
Ik krijg alleen te horen: uw fout.... |