Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Tarım ve hayv...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu za 18 mei 2024 7:17
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Normstelling
Moderators: Michèle, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 3 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: zo 21 mei 2006 2:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

abraxes schreef:
Quote:
neen, ik stoom in met mn P en moet dus gewoon braaf het eerste uni jaar doen...


Wat een nare grap Crying or Very sad

Na 5 jaar HAVO en 1 jaar HBO zou ik geen vrijstellingen verwachten op het WO. Voor de gemiddelde gewezen HAVO scholier wordt het vermoedelijk flink bikkelen. (Natuurlijk is Simoon niet zomaar gemiddeld, maar gelijke monikken enzo.)
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
abraxes

abraxes

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1624


BerichtGeplaatst: zo 21 mei 2006 4:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als er geen verschil is tussen beide, dan mag (van mij) iedere monnik zo'n soort kapje in ontvangst nemen. Of er verschil bestaat, is me niet duidelijk. Het zal vast zo zijn dat de materie een praktische of een wetenschappelijke benadering kent, afhankelijk van, of de 'student' -want ook hier moet ik voorzichtig zijn - HBO respectievelijk WO georiënteerd te werk gaat. Want het pilletje voorziet in de mogelijkheid tot een pluriforme lezing. Volgens een zorgvuldig samengestelde methode beoogt men doeners dan wel denkers te creëren. Dat het thans om hetzelfde boek gaat doet hier niets aan af. Derhalve zal de doener, indien de doener een dergelijke gedaanteverandering tot denker opportuun acht, dezelfde materie wederom tot zich moeten laten komen, zij het met inachtneming van een meer wetenschappelijke zienswijze. Ik ben benieuwd naar de werking van dit abstracte concept, de vraag rijst of de overstapper in concreto daadwerkelijk enig wetenschappelijk inzicht verwerft. Wellicht is het zo dat op partieel niveau zulk een verandering niet voelbaar is. Hoe dan ook, ik hoop dat menigeen er profijt van gaat hebben en dat een en ander niet bijdraagt aan een tekort van 75.000 ‘bloemen der natie’.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Simoon



Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN

Berichten: 69


BerichtGeplaatst: zo 21 mei 2006 9:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@ Simone: Ik kan helemaal geen vrijstelling krijgen op de uni, sterker nog, ze willen me liever helemaal niet hebben... Nooo
_________________
Don't just stand there, say nice things to me!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Volento Deo

Volento Deo

Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 4007


BerichtGeplaatst: zo 21 mei 2006 11:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als je je P hebt kunnen ze je toch niet weigeren? Hoezo denk je dat ze je helemaal niet willen? Shocked
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Hanifa



Leeftijd: 50
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 693


BerichtGeplaatst: zo 21 mei 2006 11:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Simoon schreef:
@ Simone: Ik kan helemaal geen vrijstelling krijgen op de uni, sterker nog, ze willen me liever helemaal niet hebben... Nooo


Waar slaat dat nou op? Ik vind dat zo jammer he tegenwoordig. Ze kijken liever naar papiertjes dan naar supergemotiveerde mensen. Gemiste kans als je het mij vraagt.

Op de OU kennen ze verder geen onderscheid. Ik mocht beginnen zonder CD. Maar dat is evengoed wel pittig hoor. Desalniettemin, ik ben gemotiveerd en zeker vast van plan over een aantal jaren mijn doel bereikt te hebben. Of ze nou willen of niet Laughing

Laat je niet kisten hoor Simoon. Als jij het wil, dan gebeurt het!!
_________________
*blaat blaat blaat blaat. Yadda Yadda Yadda. Bladibladiblaaaa*

www.galathilion.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Volento Deo

Volento Deo

Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 4007


BerichtGeplaatst: zo 21 mei 2006 11:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hanifa you go girl!!! Wink Good
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Simoon



Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN

Berichten: 69


BerichtGeplaatst: zo 21 mei 2006 12:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

hoe ik dat weet? Nou omdat het schakelprogramma via RUN al niet meer mogelijk is voor han studenten. Ze willen dus geen hboers!
Daarnaast word je bang gemaakt met percentages, voornamelijke dat hbo propedeuse instromers het eerste jaar bijna allemaal niet halen...enz.

Ik laat me zeker niet kisten...Ik zal het WO eens wat laten zien! Bonk
_________________
Don't just stand there, say nice things to me!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Hanifa



Leeftijd: 50
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 693


BerichtGeplaatst: zo 21 mei 2006 12:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Geen wonder dat het zo goed gaat met het onderwijs hier Brick wall . Wat belachelijk zeg.
_________________
*blaat blaat blaat blaat. Yadda Yadda Yadda. Bladibladiblaaaa*

www.galathilion.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: zo 21 mei 2006 14:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

abraxes schreef:
Als er geen verschil is tussen beide, dan mag (van mij) iedere monnik zo'n soort kapje in ontvangst nemen.

Ik bedoelde niet het verschil tussen HAVO/HBO en VWO als voorbereiding of tussen HBO en WO. Wat ik bedoelde is dat niet iedere student via hetzelfde traject en 1 jaar HBO instroomt in het WO. Ik had het over een denkbeeldige student met 5 jaar HAVO en 1 jaar HBO, en ik weet niet of Simoon zo'n denkbeeldige student is.

Want die denkbeeldige student is volgens mij het typische geval (voor WO-instromers na HBO-P). Als je na 5 jaar HAVO en 1 jaar HBO aan een rechtenstudie begint, heb je geen tijd verloren ten opzichte van 6 jaar VWO als voorbereiding. Dan denk ik dat je gezien het verschil in niveau tussen HAVO en VWO, vanuit een achterstandspositie aan het WO begint. Dan ligt het niet voor de hand dat je ook nog vrijstellingen krijgt.

Maar erg off-topic geloof ik Wink
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Simoon



Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN

Berichten: 69


BerichtGeplaatst: zo 21 mei 2006 19:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben wel die denkbeeldige student. Na 5 jaar havo, 1 jaar hbo naar het WO...Maar ik denk dat je moet kijken naar het individu...althans die gedachte vind ik persoonlijk fijner dan de gedachte dat het voor mij heel moelijk gaat worden, door mijn voortraject...
_________________
Don't just stand there, say nice things to me!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: zo 21 mei 2006 20:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Simoon schreef:
Ik ben wel die denkbeeldige student. Na 5 jaar havo, 1 jaar hbo naar het WO...Maar ik denk dat je moet kijken naar het individu...althans die gedachte vind ik persoonlijk fijner dan de gedachte dat het voor mij heel moelijk gaat worden, door mijn voortraject...

Precies! De verschillen tussen individuen zijn groot, en voor het succes van zo'n overstap zal het individu het hele verschil maken. Als voor de gemiddelde student de overstap wellicht te zwaar is, betekent dat helemaal niet dat voor niet-gemiddelde Simoon het een probleem wordt.

Maar dat op basis van je vooropleiding geen vrijstellingen worden verleend vind ik vrij normaal. Maar daar klaag je volgens mij ook niet over.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
abraxes

abraxes

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1624


BerichtGeplaatst: zo 21 mei 2006 20:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@ Bona Fides, mijn bericht sluit niet geheel aan op hetgeen jij schrijft, met betrekking tot de zo begeerde gelijkheid, ik concentreer me inderdaad op een ander gegeven.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Simoon



Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN

Berichten: 69


BerichtGeplaatst: zo 21 mei 2006 20:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik hoef geen vrijstelling, inderdaad, vind het alleen maar leuk.

..Ik denk dat de benadering van de materie dan erg van de docent afhangt (of af kan hangen), op het HBO dan...
Je hebt docenten waarvan je afvraagt of ze hun eigen naam kunnen schrijven en je hebt docenten die echt heel goed zijn. Bij die laatste groep krijg je ook veel meer mee dan bij de eerste groep, die zich beperkt tot de vereiste stof...Ik denk dat een docent je op heel verschillende manieren naar de stof kan laten kijken...

we gaan gruwelijk off topic Hypocrite
_________________
Don't just stand there, say nice things to me!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Volento Deo

Volento Deo

Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 4007


BerichtGeplaatst: ma 22 mei 2006 0:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Back to topic: succes met 'Hoofdzaken van het bestuursrecht' Good
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 3 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds