Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Tarım ve hayv...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu za 18 mei 2024 11:46
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Normering Belastingrecht UL
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Cytherea



Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 42


BerichtGeplaatst: vr 12 jun 2009 17:28    Onderwerp: Normering Belastingrecht UL Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo allemaal,

Aangezien ik bepaald niet goed ben ik rekenen hoop ik dat jullie me willen helpen met het volgende: Hoeveel bereken ik mijn cijfer?
Ik vraag dit omdat de vakgroep de komende weken niet zal reageren.. Hieronder is de oude normering van het vorige tentamen en ik schat dat het ongeveer hetzelfde zou zijn.

Ik heb bijvoorbeeld 22 mc-vragen goed en van de open vragen (7,5) weet ik het natuurlijk nog niet. Dat maakt mijn score 22 - 7,5 = 14,5. Dus 7,5 punten moet ik nog halen bij de open vragen voor een voldoende? Of moet het anders?

Alvast heeeeeel erg bedankt! Embarassed

Quote:
Verwerking scores ICLON

Zoals toegezegd hebben wij navraag gedaan bij het ICLON omtrent de normering. Zoals u weet heeft dit tentamen 30 mc-vragen die elk een punt opleveren én de open vragen, die maximaal 7,5 punten (uw score van de open vragen x 0,75) kunnen opleveren voor de eindscore bij het ICLON. Maximumscore is derhalve 37,5.

Het ICLON hanteert de navolgende formule voor het berekenen van de cijfers:

0.5 x (maximum – gokscore) + gokscore levert de cesuur. Cesuur betekent: de laagst voldoende score.

Deze berekeningsformule is de standaardformule die de universiteit gebruikt. De gokscore is 7,5. Dit is een standaardscore bij 30 mc-vragen. Immers, men heeft 25% kans door gokken goed te scoren. Deze gokscore-afspraak is ook een standaard berekeningsformule die het ICLON en de universiteit hanteren.

Terug naar de berekening van de cesuur:

0.5 x (37,5 – 7,5) + gokscore = 22,5. Dit aantal punten levert dus de laagst voldoende score op.

Vanaf dit punt (22,5) worden de scores naar boven en naar beneden doorgerekend.

Kijkt u hiervoor in de bijgeleverde scorelijst, dan ziet u precies dat de eerste zes (afgerond uiteraard) te behalen valt met 22,5 punten en de lijst zowel naar boven als naar beneden navenant de ophoging c.q. verlaging aangepaste resultaten geeft.

Dit is geen eenvoudig verhaal. Mocht u nog vragen hebben, neemt u dan contact op met het secretariaat belastingrecht.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Nobility

Nobility

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 315


BerichtGeplaatst: za 13 jun 2009 15:36    Onderwerp: Re: Normering Belastingrecht UL Reageer met quote Naar onder Naar boven

Cytherea schreef:
Hallo allemaal,

Aangezien ik bepaald niet goed ben ik rekenen hoop ik dat jullie me willen helpen met het volgende: Hoeveel bereken ik mijn cijfer?
Ik vraag dit omdat de vakgroep de komende weken niet zal reageren.. Hieronder is de oude normering van het vorige tentamen en ik schat dat het ongeveer hetzelfde zou zijn.

Ik heb bijvoorbeeld 22 mc-vragen goed en van de open vragen (7,5) weet ik het natuurlijk nog niet. Dat maakt mijn score 22 - 7,5 = 14,5. Dus 7,5 punten moet ik nog halen bij de open vragen voor een voldoende? Of moet het anders?

Alvast heeeeeel erg bedankt! Embarassed

Verwerking scores ICLON

Zoals toegezegd hebben wij navraag gedaan bij het ICLON omtrent de normering. Zoals u weet heeft dit tentamen 30 mc-vragen die elk een punt opleveren én de open vragen, die maximaal 7,5 punten (uw score van de open vragen x 0,75) kunnen opleveren voor de eindscore bij het ICLON. Maximumscore is derhalve 37,5.


Dan lijkt het mij, zoals in de eerste paragraaf wordt omschreven. Aantal MC score goed dus in jouw geval 22 x 0,75 = 16,5

16,5 ..en daar moeten nog het puntenaantal van de open vragen bij.

Zo zie ik het, ik ben ook geen ster dus als iemand het zeker weet, hoor ik het graag

Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: za 13 jun 2009 15:49    Onderwerp: Re: Normering Belastingrecht UL Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Verwerking scores ICLON

Zoals toegezegd hebben wij navraag gedaan bij het ICLON omtrent de normering. Zoals u weet heeft dit tentamen 30 mc-vragen die elk een punt opleveren én de open vragen, die maximaal 7,5 punten (uw score van de open vragen x 0,75) kunnen opleveren voor de eindscore bij het ICLON. Maximumscore is derhalve 37,5.

Het ICLON hanteert de navolgende formule voor het berekenen van de cijfers:

Dat is toch wederom om te HUILEN. Het is niet de bevoegde docent die het cijfer bepaalt, maar het ICLON. De Leidse conciërge bepaalt je cijfer!!

Dit is al jaren zo, maar ik blijf het een ongehoord schandaal vinden.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Cytherea



Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 42


BerichtGeplaatst: za 13 jun 2009 16:13    Onderwerp: Re: Normering Belastingrecht UL Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nobility schreef:

Dan lijkt het mij, zoals in de eerste paragraaf wordt omschreven. Aantal MC score goed dus in jouw geval 22 x 0,75 = 16,5

16,5 ..en daar moeten nog het puntenaantal van de open vragen bij.

Zo zie ik het, ik ben ook geen ster dus als iemand het zeker weet, hoor ik het graag
Very Happy


Applause

Ik hoop dat jouw interpretatie meer klopt dan die van mij Laughing
Want dan zou ik nog 6 punten moeten voor een voldoende.. Tegen beter weten hoop ik nu maar dat ik de open vragen goed heb en er een aantal mc-vragen worden afgekeurd... Confused
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Nobility

Nobility

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 315


BerichtGeplaatst: za 13 jun 2009 16:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik wist het niet dat de scores worden bepaald door onbevoegde docenten, of wat bona zegt, de conciërge. Dat vind ik raar Confused en ook belachelijk.

Verder heb ik bij andere normen van multiplechoice geleerd dat je meestal met 8 fout van de 30 wel rond een zesje zit, pas met 9, 10 of soms ook 11 fout zit je in de gevarenzone. Die conclusie is dan gebaseerd op andere multiple choice tentamens van UL, open vragen niet meegerekend.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: za 13 jun 2009 17:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Leidse docenten beschikken niet over voldoende rekenkundig vermogen (zelfs docenten belastingrecht niet, blijkbaar) om de punten behaald bij een combinatie van meerkeuzevragen en open vragen om te zetten in een eindcijfer. Dit wordt overgelaten aan het ICLON. Mijn ervaring is dat docenten in alle eerlijkheid bekennen geen idee te hebben hoe de rekenmethode van het ICLON werkt.

Een bijkomend probleem is dat het ICLON van mening is dat 100% score = 9,50. Of de docent het daarmee eens is, is irrelevant. Het gaat de pet van de docent nu eenmaal te boven. Komt nog eens bij dat het ICLON 2x afrondt, zodat ik een keer uitkwam op 8,49992 en dus een 8. (Waarbij dus de maximale score op 9,50 was afgekapt. Bij iedere normale normering zou ik rond 9,0 zijn uitgekomen. Zonder dubbele afronding zou ik precies op 8,50 zijn uitgekomen, wat na 1x afronden een 9 had opgeleverd.)

Alleen bij Romeins recht kan men zelf rekenen.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Nobility

Nobility

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 315


BerichtGeplaatst: za 13 jun 2009 17:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Pfff toch eens een leuk feit om aan te kaarten Wink Of ze er daadwerkelijk ook wat aan doen is een tweede maar ik weet zeker dat heel veel mensen het onzinnig en raar vinden. Rolling Eyes

Sowieso ben ik geen fan van een gokkans maar die hanteren meerdere universiteiten.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: za 13 jun 2009 17:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nobility schreef:
Pfff toch eens een leuk feit om aan te kaarten Wink Of ze er daadwerkelijk ook wat aan doen is een tweede maar ik weet zeker dat heel veel mensen het onzinnig en raar vinden. Rolling Eyes

Ze doen er niets aan (blijkt, want het gebeurt kennelijk nog steeds). De UL is in vele opzichten erg amateuristisch.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Wingie



Leeftijd: 34
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 37


BerichtGeplaatst: zo 14 jun 2009 21:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Schandalig dat alle mogelijkheden om contact op te nemen met de staff van Belastingrecht de studenten wordt ontnomen.

Zeker twee vragen van het tentamen waren dubieus (alle mogelijkheden konden niet), de vraag met ene Robert en de twee vennoten en de vraag met de schoonmoeder en het a.b.

De docenten lijken hiermee de -zeer terechte- stormvloed aan reacties van het vorige tentamen te willen ontwijken terwijl ze zelf wel wat uit te leggen hebben over de herkansing.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Cytherea



Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 42


BerichtGeplaatst: zo 14 jun 2009 23:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wingie schreef:
Schandalig dat alle mogelijkheden om contact op te nemen met de staff van Belastingrecht de studenten wordt ontnomen.

Zeker twee vragen van het tentamen waren dubieus (alle mogelijkheden konden niet), de vraag met ene Robert en de twee vennoten en de vraag met de schoonmoeder en het a.b.

De docenten lijken hiermee de -zeer terechte- stormvloed aan reacties van het vorige tentamen te willen ontwijken terwijl ze zelf wel wat uit te leggen hebben over de herkansing.



De vraag met de schoonmoeder en het ab was ook erg vreemd! Op die manier hadden we het a.b. ook niet geoefend in de werkgroepen. Ik wist ook niet wat ik met de vraag aan moest.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Patricia20

Patricia20

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 554


BerichtGeplaatst: zo 14 jun 2009 23:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja inderdaad ik snapte er echt helemaal niets van. Die vraag heb ik dan ook fout. Ik heb 20 goed. Hoop dat ze nog wat aanpassen. Ik wil deze graag halen.
_________________
Waar rechtspraak ophoudt, begint de oorlog.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Cytherea



Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 42


BerichtGeplaatst: zo 14 jun 2009 23:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Patricia20 schreef:
Ja inderdaad ik snapte er echt helemaal niets van. Die vraag heb ik dan ook fout. Ik heb 20 goed. Hoop dat ze nog wat aanpassen. Ik wil deze graag halen.


Ik heb er 22 goed. Maar snap jij iets van de normering?
Is het zoals Nobility het interpreteerde het aantal punten x 0,75? Rolling Eyes
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Patricia20

Patricia20

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 554


BerichtGeplaatst: ma 15 jun 2009 0:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik snap niks van die normering. Trouwens ik snap niet hoe dat nu zit met die rendementgrondslag. Moest je nou wel of niet die Hypothecaire lening aftrekken? Ik heb namelijk 180.000 als antwoord maar in de sleutel staat 280.000?? En de vraag van het baksteenarrest stond in een oud tentamen en ik heb hetzelfde antwoord gegeven en nu is het ineens fout.
_________________
Waar rechtspraak ophoudt, begint de oorlog.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Cytherea



Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 42


BerichtGeplaatst: ma 15 jun 2009 0:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Patricia20 schreef:
Ik snap niks van die normering. Trouwens ik snap niet hoe dat nu zit met die rendementgrondslag. Moest je nou wel of niet die Hypothecaire lening aftrekken? Ik heb namelijk 180.000 als antwoord maar in de sleutel staat 280.000?? En de vraag van het baksteenarrest stond in een oud tentamen en ik heb hetzelfde antwoord gegeven en nu is het ineens fout.


Ik ben gewoon beroerd van dit tentamen en de normering Sad

P.s. de hypotheek moet je er nooit aftrekken. Die valt in box 1 (rangorde regeling).
Bekijk profiel Stuur privé bericht
John Locke

John Locke

Leeftijd: 39
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 343


BerichtGeplaatst: ma 15 jun 2009 0:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Nobility schreef:
Pfff toch eens een leuk feit om aan te kaarten Wink Of ze er daadwerkelijk ook wat aan doen is een tweede maar ik weet zeker dat heel veel mensen het onzinnig en raar vinden. Rolling Eyes

Ze doen er niets aan (blijkt, want het gebeurt kennelijk nog steeds). De UL is in vele opzichten erg amateuristisch.
Niet alleen de UL hoor.... de EUR net zo goed Sad

In vraag me wel af of studenten er dan ook iets aan doen? Als iedereen alleen maar naar het eigen cijfer blijkt kijken, verandert er idd niets...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds