Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Outstanding С...
Gold signals -...
Gold Signal
Klacht tegen a...
Contact en str...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu vr 03 mei 2024 20:02
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Laagste prijs garantie
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
zandwin



Leeftijd: 56
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 22


BerichtGeplaatst: do 02 feb 2006 22:19    Onderwerp: Laagste prijs garantie Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo
Ik heb vanavond bij mediamarkt een Siemens TK68001 gekocht van 899 euro.
Er werd bij gezegd dat ik geen risico zou lopen omdat ze laagste prijsgarantie hanteren.
Dus thuis kijk ik op internet en vind al snel :http://www.designproduct.nl/siemens/espresso/Design%20expresso%20automaten.htm waar ik hetzelfde apparaat voor 725 thuisgebracht krijg.

Dus ik zoek de Mediamarkt-voorwaarden www.mediamarkt.nl/1/producten_trends/zowerkthet/pdf/zwh_voorwaarden.pdf
en daar staat in dat het binnen een straal van 30km binnen mediamarktvestiging moet worden aangeboden.
Dat was me dus niet verteld. Die internetshop zit in Papendrecht.. In/rond Alkmaar zitten niet zoveel van dat soort internetbedrijven helaas.

Ik heb vanavond aanbetaald en de koop gesloten en het apparaat wordt volgende week geleverd.

Wat kan ik het beste doen?
- kan ik de koop nog ongedaan maken (juridisch)
- of kan ik hem inruilen in Alkmaar en dan kopen in Papendrecht (zodat ik binnen 30km van de mediamarktvestiging zit)
- kan ik me er misschien op beroepen dat die voorwaarde binnen 30km me bij de koop niet meegedeeld is?

Wie ziet hier nog mogelijkheden???
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Sovereign



Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 667


BerichtGeplaatst: do 02 feb 2006 22:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

zover ik weet heeft media markt toch een niet goed/tevreden geld terug garantie? Laughing
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: do 02 feb 2006 23:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat dacht ik ook. Gewoon terugbrengen binnen 2 weken. Zie ook artikel 10.1 van de voorwaarden.

Ik kan me goed indenken dat Mediamarkt wat de laagsteprijsgarantie betreft eist dat het om een "echte" winkel gaat. Tegen (alle) internetshops kun je niet op als je er een winkel met personeel op wilt nahouden. Het feit dat Papendrecht meer dan 30km van Alkmaar ligt doet er dus niet toe.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: do 02 feb 2006 23:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Kun je niet gewoon ruilen?
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: do 02 feb 2006 23:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tikSimone schreef:
Kun je niet gewoon ruilen?

Tegen wat?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: do 02 feb 2006 23:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tegen geld.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
ergo sum
Redacteur
ergo sum

Leeftijd: 119

Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 17065


BerichtGeplaatst: do 02 feb 2006 23:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tikSimone schreef:
Tegen geld.


Dat kan op grond van punt 10.1 van de algemene voorwaarden, alleen noemen zij het dan 'restitutie'. Wink
_________________
Vivere est cogitare.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: do 02 feb 2006 23:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tikSimone schreef:
Tegen geld.

Dat kan ja Smile.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: do 02 feb 2006 23:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zandwin, jouw apparaat is nog in bestelling he? Ga dan even terug naar de winkel en zeg dat je het toch niet neemt en dat je de aanbetaling terug wilt.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: vr 03 feb 2006 0:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoe stelt Mediamarkt de algemene voorwaarden eigenlijk ter hand? Als dat niet is gebeurd en er is wel een laagsteprijsgarantie gegeven... tja dan maak je op papier wel een kans. Maar uit eigen beweging zie ik Mediamarkt geen 174 euro terugbetalen.

Verwijzing op de bon is te laat (en op een oude bon die ik hier vind staan op de achterkant hele andere voorwaarden en zonder dergelijke garanties). Liggen ze misschien bij de kassa?

Overigens vind ik de algemene voorwaarden van Mediamarkt wel onnederlands netjes. We hebben meer Duitse bedrijven nodig. Aldi heeft ook al zulke mooie principes.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: vr 03 feb 2006 12:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zou er niet bij zeggen waarom ik het apparaat wil ruilen/de bestelling wil annuleren, want dan is de kans groter dat ze moeilijk gaan doen.
Misschien kun je het gooien op dat het een impulsaankoop was en dat je daar spijt van hebt.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Eva

Eva

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1289


BerichtGeplaatst: vr 03 feb 2006 13:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Maar is het niet zo dat als je ergens een aanbetaling voor doet dan je dan niet kan ruilen ( ogv gewoon ruilen zonder reden )? Want waarom zouden ze je anders een aanbetaling laten doen? Ik dacht dat dat daarvoor was, want nu bestellen ze hem helemaal en daarom laten ze je een aanbetaling doen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Suijkerbuijk



Leeftijd: 47
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 931


BerichtGeplaatst: vr 03 feb 2006 14:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Hoe stelt Mediamarkt de algemene voorwaarden eigenlijk ter hand? Als dat niet is gebeurd en er is wel een laagsteprijsgarantie gegeven... tja dan maak je op papier wel een kans.

Het is niet echt zinvol de algemene voorwaarden te betwisten, als die juist de enige houvast geven over wat er onder een laagsteprijsgarantie mag worden verstaan.
_________________
That information is on a want-to-know basis, and trust me...you don't want to know.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: vr 03 feb 2006 15:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Suijkerbuijk schreef:
Quote:
Hoe stelt Mediamarkt de algemene voorwaarden eigenlijk ter hand? Als dat niet is gebeurd en er is wel een laagsteprijsgarantie gegeven... tja dan maak je op papier wel een kans.

Het is niet echt zinvol de algemene voorwaarden te betwisten, als die juist de enige houvast geven over wat er onder een laagsteprijsgarantie mag worden verstaan.

Mee eens. Laagsteprijsgarantie zonder verdere toelichting zal waarschijnlijk geïnterpreteerd moeten worden als laagste prijs onder verder gelijke omstandigheden. Ik neem aan dat de vragensteller bij de koop niet heeft bedongen dat de prijsgarantie ook op internetshops betrekking heeft.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
zandwin



Leeftijd: 56
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 22


BerichtGeplaatst: vr 03 feb 2006 16:31    Onderwerp: Opgelost! Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dank jullie wel allemaal voor het meedenken!!
Slim om art 10.1 te gebruiken thnx!

Ik heb Mediamarkt gebeld en gezegd dat ik hem voor 175 minder op internet heb gevonden. Dat ik daarom overweeg om de koop ongedaan te maken en dat ze hem niet hoeven te bestellen, dat leek me wel netjes.
De man van Mediamarkt verbaaste t dat ie zoveel goedkoper op internet was en zou t uitzoeken.
Hij belde mij na een tijdje terug met het verhaal dat de importeur zei dat het zoveel goedkoper via internet aangeboden werd doordat op die apparaten geen nederlandse garantie zou worden verleend maar buitenlandse.
En dat ie hem nu nog voor 800 kon aanbieden ipv 899.
Voor mij is 800 accepetabel, die garantie bij Mediamarkt is mij ook wat waard, en van die internetshop moet je ook nog maar afwachten of die kunnen leveren.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds