Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 8:20
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Informatie en foto van een website laten verwijderen
Moderators: Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
omdehoek



Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): RUG

Berichten: 4


BerichtGeplaatst: do 05 mrt 2009 1:34    Onderwerp: Informatie en foto van een website laten verwijderen Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo, ik heb een vraagje over het (laten) verwijderen van informatie van een bepaalde site.

Het gaat hier om mijn naam en voornaam. Ook staan er enkele foto's van mij online. In de tekst staan voor zover ik las, bijna geen onwaarheden dus vraag ik me af of hier sprake is van smaad.

Ik heb dit zojuist opgezocht en dit is wat ik erover vindt:

Artikel 266
1
Elke opzettelijke belediging die niet het karakter van smaad of smaadschrift draagt, hetzij in openbaar mondeling of bij geschrift of afbeelding, hetzij iemand, in zijn tegenwoordigheid mondeling of door feitelijkheden, hetzij door een toegezonden of aangeboden geschrift of afbeelding, aangedaan, wordt, als eenvoudige belediging, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste 3 maanden of geldboete van tweede categorie.
2
Niet als eenvoudige belediging strafbaar zijn gedragingen die ertoe strekken een oordeel te geven over de behartiging van openbare belangen, en die er niet op zijn gericht ook in ander opzicht of zwaarder te grieven dan uit die strekking voortvloeit.


en

Artikel 261
1
Hij die opzettelijk iemands eer of goede naam aanrandt, door telastlegging van bepaald feit, met kennelijke doel om daaraan ruchtbaarheid te geven, wordt, als schuldig aan smaad, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van derde categorie.
2
Indien dit geschiedt door middel van geschriften of afbeeldingen, verspreid, openlijk tentoongesteld of aangeslagen, of door geschriften waarvan de inhoud openlijk ten gehore wordt gebracht, wordt de dader, als schuldig aan smaadschrift, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van derde categorie.
3
Noch smaad, noch smaadschrift bestaat voor zover de dader heeft gehandeld tot noodzakelijke verdediging, of te goeder trouw heeft kunnen aannemen dat het te last gelegde waar was en dat het algemeen belang de telastlegging eiste.


Het gaat niet echt om schokkende informatie, maar toch zou ik wensen dat deze niet meer te vinden zou zijn op het internet. Dit ivm toekomstige sollicitaties.

Mijn vraag is dus; hoe zou ik dit het beste kunnen oplossen?

EDIT:

Ook weet ik het IP adres van de server waar de informatie op staat.

alvast bedankt.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Zeemeeuw



Leeftijd: 57
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 84


BerichtGeplaatst: do 05 mrt 2009 16:41    Onderwerp: regels/voorwaarden Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat staat er in de regels/voorwaarden van de site waar je gegevens op staan?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
omdehoek



Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): RUG

Berichten: 4


BerichtGeplaatst: do 05 mrt 2009 19:41    Onderwerp: Re: regels/voorwaarden Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zeemeeuw schreef:
Wat staat er in de regels/voorwaarden van de site waar je gegevens op staan?


Na het zoeken op de website, heb ik geen voorwaarden / regelementen kunnen vinden.

Ik zie ook dat er op de voorpagina van de website staat dat er ook informatie kan worden verstuurd aan derden. Dit komt in mijn ogen neer op het schending van privacy. Kan dat kloppen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
FireFly

FireFly

Leeftijd: 36
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): RUG

Berichten: 23


BerichtGeplaatst: do 05 mrt 2009 22:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Waar ik in ieder geval waardering voor op kan brengen, is dat je zelf al naar een oplossing hebt gezocht. De oplossing zul je echter niet vinden bij smaad en belediging, maar in de wet bescherming persoonsgegevens.

Ik zal je proberen een antwoord te geven, maar voordat ik daaraan begin:
Heb je ze al een vriendelijk mailtje gestuurd met de vraag of ze de door jouw aangevoerde punten wellicht willen verwijderen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
omdehoek



Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): RUG

Berichten: 4


BerichtGeplaatst: vr 06 mrt 2009 0:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

FireFly schreef:
Waar ik in ieder geval waardering voor op kan brengen, is dat je zelf al naar een oplossing hebt gezocht. De oplossing zul je echter niet vinden bij smaad en belediging, maar in de wet bescherming persoonsgegevens.

Ik zal je proberen een antwoord te geven, maar voordat ik daaraan begin:
Heb je ze al een vriendelijk mailtje gestuurd met de vraag of ze de door jouw aangevoerde punten wellicht willen verwijderen?


Nee dat heb ik niet geprobeerd. Ik denk niet dat dat veel nut zal hebben eerlijk gezegd.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
FireFly

FireFly

Leeftijd: 36
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): RUG

Berichten: 23


BerichtGeplaatst: vr 06 mrt 2009 2:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

omdehoek schreef:

Nee dat heb ik niet geprobeerd. Ik denk niet dat dat veel nut zal hebben eerlijk gezegd.


Waarom heeft het volgens jou geen nut?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Annemarieke



Leeftijd: 46
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 164


BerichtGeplaatst: vr 06 mrt 2009 8:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

omdehoek schreef:
Nee dat heb ik niet geprobeerd. Ik denk niet dat dat veel nut zal hebben eerlijk gezegd.


Die instelling vind ik altijd zo vervelend....dat denken ze bij de website waar ik voor werk ook. Dat resulteert dus dat ik regelmatig sommaties en blafbrieven krijg, terwijl een mailtje met een net verzoek net zo nuttig is!

Ik adviseer je het toch te proberen. De meeste websites zijn iig wel op de hoogte van het portretrecht en zullen je foto wel verwijderen. Meeste sites zijn wat slechter op de hoogte van wat te doen met door andere gepubliceerde identificerende gegevens Smile
Bekijk profiel Stuur privé bericht
FireFly

FireFly

Leeftijd: 36
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): RUG

Berichten: 23


BerichtGeplaatst: di 17 mrt 2009 1:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het is bijna anderhalf week later, ik begin eigenlijk wel nieuwsgierig te worden. Heb je een mail gestuurd? Hebben ze daar op gereageerd? Staan je gegevens er nog op?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds