Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 8:25
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Incasso voor niet verzonden factuur
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gentleman



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 62


BerichtGeplaatst: wo 13 jul 2005 12:21    Onderwerp: Incasso voor niet verzonden factuur Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb een vraag aan jullie, ik zit namelijk in een conflict met mijn rijschoolhouder. Heb een overeenkomst met hem gesloten en contract opgesteld, over een x aantal rijlessen voor een x bedrag. Na enige tijd te hebben gereden en inmiddels al meer betalingen te hebben verricht dan rijlessen te hebben ontvangen, de betalingen gebeurden contant en werden afgetekend op de rijleskaart. Is er een conflict onstaan, hij zegde namelijk herhaaldelijk af en kwam laatste keer niet opdagen.
Op nog staande afspraken is de rijschoolhouder na dit conflict niet meer komen opdagen.

Hierop heb ik de rijschoolhouder in gebreke gesteld. Waardoor ik een brief terug ontving, dat er:
1.geen afspraken door hem waren afgezegd, maar door mij
2.geen betalingen door mij waren verricht, hij heerhaaldelijk vacturen had gestuurd, en hij een incassobureau wilde gaan inschakelen

Mijn vraag is over het tweede punt, hoe zou hij dit kunnen bewijzen, en hoe gaat het in zijn werk wanneer hij een incassobureau zou willen inschakelen? Trouwens heb ik hem wel voor mijn betalingen laten aftekenen op de rijleskaart (kaart waarop alle gemaakte afspraken staan)
_________________
ai
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Suijkerbuijk



Leeftijd: 47
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 931


BerichtGeplaatst: wo 13 jul 2005 12:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tr
Quote:
ouwens heb ik hem wel voor mijn betalingen laten aftekenen op de rijleskaart (kaart waarop alle gemaakte afspraken staan)

Dan heb je dus bewijs in handen dat je wel betaald hebt, tegen zijn woord dat er niet betaald is. Heb je de door hem aangegeven facturen ooit ontvangen?

Quote:
Na enige tijd te hebben gereden en inmiddels al meer betalingen te hebben verricht dan rijlessen te hebben ontvangen,

Is dat nu nog steeds zo, dat jij feitelijk nog een bedrag van hem tegoed hebt?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Gentleman



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 62


BerichtGeplaatst: wo 13 jul 2005 12:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Suijkerbuijk schreef:
Tr
Quote:
ouwens heb ik hem wel voor mijn betalingen laten aftekenen op de rijleskaart (kaart waarop alle gemaakte afspraken staan)

Dan heb je dus bewijs in handen dat je wel betaald hebt, tegen zijn woord dat er niet betaald is. Heb je de door hem aangegeven facturen ooit ontvangen?

Quote:
Na enige tijd te hebben gereden en inmiddels al meer betalingen te hebben verricht dan rijlessen te hebben ontvangen,

Is dat nu nog steeds zo, dat jij feitelijk nog een bedrag van hem tegoed hebt?


Allereerst bedankt voor je reactie.
Ik heb nooit een factuur van hem ontvangen, we hadden mondeling afgesproken dat de betalingen wanneer ik zou gaan lessen contant zouden worden verricht. Maar dan zou het nog zijn woord tegen het mijne zijn. Verder weet ik ook niet hoe je kan bewijzen dat je een factuur hebt verstuurd, behalve aangetekend, maar dat ik hier dus niet het geval.

En ja ik heb nog een bedrag van hem tegoed, dat wil ik d.m.v. deze procedure waarin ik nu zit terug te krijgen.
_________________
ai
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: wo 13 jul 2005 13:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Alwéér zo'n rijschoolhouder met vreemde gewoontes.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Werner




Geslacht: Man



Berichten: 67


BerichtGeplaatst: zo 24 jul 2005 0:53    Onderwerp: hoe werkt het gewoonlijk? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Gewoonterecht, zomaar een idee.

Is het niet in algemeen gebruikelijk in de rijsschoolbranche dat rijlessen bij aanvang van de rijleg worden betaald en dat daarvoor wordt afgetekend op de rijleskaart. Ik heb ergens in 1978 rijles gehad en toen het ook al zo. Beroep op gewoonterecht kan heel sterk zijn. Geeft de (kanton)rechter de mogelijkheid om eens bij zichzelf na te gaan toen hij in het (verre c.q. grijze?) verleden rijles had. Hij/Zij zal al gauw tot dezelfde conclusie komen.

Over afzeggen. De stelling van de rijschoolhouder dat jij hebt afgezegd zal hij hebben te bewijzen. Hij zal dat niet kunnen, want dan moet hij aan de hand van zijn lesschema aantonen dat hij op de oorspronkelijk afgesproken tijdstippen bij je voor de deur heeft gestaan. Wedden (mag dat eigenlijk wel?) dat ie dat niet kan?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds