Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu vr 17 mei 2024 3:45
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Ik ontvang weer geen salaris
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ik26




Geslacht: Vrouw



Berichten: 2


BerichtGeplaatst: di 19 jul 2005 10:51    Onderwerp: Ik ontvang weer geen salaris Reageer met quote Naar onder Naar boven

Sinds 1 juli ben ik werkzaam bij een nieuwe werkgever. Mijn oude werkgever heeft een contract opgesteld met verschillende voorwaarden, zodat ik mijn ontslag kon indienen per genoemde datum.

Waaronder ook dat hij het salaris over juni aan mij zou uitbetalen. Maar nu verzuimt hij mijn laatste salaris over te maken (juni 2005).

Sowieso ben ik het afgelopen jaar onzeker geweest of ik mijn salaris wel zou krijgen. Zo heb ik 4 maanden extra moeten wachten op mijn vakantiegeld en heb ik in juni (2005) pas een afrekening ontvangen van maart t/m mei van hetzelfde jaar.

Dit allemaal tegen afspraken in en zonder excuus en/of compensatie.

Na verschillende oproepen om toch de zaken met mij af te ronden, krijg ik geen gehoor.

Wat kan ik hieraan doen? Heb ik hierin rechten?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Suijkerbuijk



Leeftijd: 47
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 931


BerichtGeplaatst: di 19 jul 2005 13:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Heb ik hierin rechten?


Je hebt zeker rechten, werknemers zijn een goed beschermde doelgroep.

Indien je ex-werkgever de laatste maand niet betaald kan er een loonvordering tegen hem worden ingesteld.
Bij uitblijvende betaling gaat er een wettelijke verhoging lopen die begint bij 5 % per dag en welke op kan lopen tot 50% van het verschuldigde loon. Een dergelijke hoge wettelijke verhoging vindt je voor geen enkele andere doelgroep.
Ook heeft de wetgever de drempel voor het starten van een loonvordering laag gelegd. Onafhankelijk van de hoogte van de vordering kun je bij de kantonrechter terecht, hetgeen betekend dat je niet verplicht bent een advocaat in de arm te nemen. Ook een jurist of deurwaarder kan de benodigde dagvaarding voor je opstellen.

Een kopie van de arbeidsovereenkomst en een afschrift van het de laatste afrekening (waaruit blijkt hoeveel je laatstverdiende loon bedroeg) lijken mij alle stukken die nodig zijn om het een en ander in gang te kunnen zetten.
Ik zou ook niet wachten om stappen te (laten) ondernemen. Een werknemer meer van 4 maanden op achterstallig salaris laten wachten is gewoon geen stijl. En omdat je inmiddels bij een andere baas werkt heb je ook niet te vrezen voor je overeenkomst.

Kosten waar je mee te maken krijgt zijn kosten van betekening van de dagvaarding en griffierecht, maar deze bedragen kunnen op de werkgever worden verhaald. Andere kosten betreffen de werkzaamheden die een jurist/deurwaarder voor je dient te verrichten, maar ook deze kosten kunnen (deels) op de werkgever worden verhaald.

Enige risico bij een geldvordering is of de wederpartij wel voldoende verhaal biedt. Uitblijvende loonbetalingen duiden meestal op een werkgever die op het randje van faillissement zit. Of dat ook hier speelt kan ik niet beoordelen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
ik26




Geslacht: Vrouw



Berichten: 2


BerichtGeplaatst: wo 20 jul 2005 15:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bedankt voor je antwoord.

Ik heb zojuist contact opgenomen met de rechtsbijstand, maar daar zijn inderdaad kosten aan verbonden (voor mezelf).

Maar als ik jou goed begrijp, mag ik in zo'n situatie een deurwaarder inschakelen?

Ik heb meerdere malen mijn oude werkgever hierop aangesproken en elke keer komt hij zijn afspraken niet na. En ik denk dat je in het laatste geval niet ver mis hebt geschoten.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Suijkerbuijk



Leeftijd: 47
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 931


BerichtGeplaatst: vr 22 jul 2005 12:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Maar als ik jou goed begrijp, mag ik in zo'n situatie een deurwaarder inschakelen?


Je hebt een opeisbare vordering, dus je kan naar een deurwaarder. Een deurwaarder zal waarschijnlijk wel wat kosten rekenen voor het opstellen van de dagvaarding en het voeren van de procedure.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: vr 22 jul 2005 13:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Misschien kun je eerst even een (aangetekend) briefje sturen waarin je je ex-werkgever nog even herinnert aan de verzoeken die je al hebt gedaan en waarin je hem nogmaals verzoekt de zaak nu spoedig af te wikkelen (incl het betalen van de wettelijke rente), omdat je je anders genoodzaakt ziet een deurwaarder in te schakelen.

Wie weet helpt het. Maar ja, sommige mensen trekken zich nergens wat van aan, helaas.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
henk buijs

henk buijs

Leeftijd: 63
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UU

Berichten: 41


BerichtGeplaatst: za 23 jul 2005 12:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

JE KAN ZELF HET VERZOEKSCHRIFT OF DAGVAARDING OPSTELLLEN EN DAN NAAR DE DEURWAARDER BRENGEN DAN KAN DE DEURWAARDER ALLEEN DE VASTE KOSTEN VOOR DE DAGVAARDING BEREKEKEN.
DIE ZIJN RELATIEF LAAG. ROND DE 75 EURO MEEN IK. jE MAG DE PROCEDURE OOK VERDER MONDELING DOEN VOOR HET KANTONGERECHT.

MAAR IK BEN NIET ZO VOOR PROCEDEREN.
IK ZIE DAT ER OP DE SITE TE WEINIG AAN SCHIKKING WORDT GEDAAN.
EEN GOEDE ADVOCAAT PROCEDEERT NIET MAAR SCHIKT !
VEEL ADVOCATEN GEILEN OP LANGE CONFLICT SITUATIES TUSSEN EISERS EN GEDAAGDEN DAN KUNNEN ZE LEKKER VEEL UREN SCHRIJVEN.
WIJS JE WERKGEVER OP DE RISICOS DIE HIJ LOOPT ALS HIJ NIET BETAALT. ALS HET KAN MONDELING EN DAARNA SCHRIFTELIJK ALS HIJ NOG NIET BETAALT. MISSCHIEN WIL EEN GEVORDERDE STUDENT JE HIER WEL MEE HELPEN.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
henk buijs

henk buijs

Leeftijd: 63
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UU

Berichten: 41


BerichtGeplaatst: za 23 jul 2005 12:14    Onderwerp: ACHTERSTALLIG SALARIS. Reageer met quote Naar onder Naar boven

EN OM HEM TE DWINGEN TE BETALEN ZOU IK DE GEGEVENS VAN SUIKERBUIK VERKORT WEER GEVEN.

JE VORDERING IS SIMPEL ALS HET TOT EEN PROCEDURE KOMT DAN MOET HIJ TOCH BETALEN EN DAN VEEL MEER.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
ergo sum
Redacteur
ergo sum

Leeftijd: 119

Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 17065


BerichtGeplaatst: za 23 jul 2005 13:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven


_________________
Vivere est cogitare.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds