Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 12:37
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

I ambtenaar vs I amsterdam
Moderators: Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: zo 22 jul 2007 16:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja, maar Boomerang heeft vervolgens het "I ambtenaar"-logo weer ontworpen naar aanleiding van het "I amsterdam"-logo van Amsterdam. En nu weten we dat het logo op Hyves een kopie is van het "I ambtenaar"-logo van Boomerang.

Voor de duidelijkheid (en misschien om te controleren of ik het allemaal goed heb begrepen!), volgens mij is het zo gegaan:
1. Eerst heeft Boomerang het "I amsterdammer"-logo (met losse "a" en "m") op kaarten gedrukt.
2. Vervolgens heeft de gemeente Amsterdam het "I amsterdam"-logo (met "a" en "m" aan elkaar) laten ontwerpen en in gebruik genomen.
3. Toen heeft Boomerang de "I ambtenaar"-variant bedacht, en ook op kaarten verspreid.
4. Dit logo is gebruikt voor de Hyves-pagina.

Oh wacht, nu begrijp ik pas wat je bedoelt. Het is niet verwonderlijk dat Amsterdam Boomerang ermee weg laat komen. Tja, misschien niet. Maar als Boomerang de rechten echt heeft overgedragen zou Amsterdam wel in zijn recht staan. En ook als Boomerang de rechten op "I amsterdammer" niet heeft overgedragen, dan kan Amsterdam nog heel goed protesteren tegen de overname van haar bijdrage aan het logo. Zo vreemd zou ik dat niet vinden, want Boomerang heeft Amsterdam toch ook 20.000 euro laten betalen.

Het zou interessant zijn om te weten wat tussen Boomerang en Amsterdam precies is afgesproken. Wellicht kan Boomerang een toelichting geven op de "I ambtenaar"-kaarten met daarop de tekst "Boomerang supports copy paste".
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Arnoud Engelfriet



Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 1385


BerichtGeplaatst: zo 22 jul 2007 16:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Oh wacht, nu begrijp ik pas wat je bedoelt. Het is niet verwonderlijk dat Amsterdam Boomerang ermee weg laat komen. Tja, misschien niet. Maar als Boomerang de rechten echt heeft overgedragen zou Amsterdam wel in zijn recht staan. En ook als Boomerang de rechten op "I amsterdammer" niet heeft overgedragen, dan kan Amsterdam nog heel goed protesteren tegen de overname van haar bijdrage aan het logo. Zo vreemd zou ik dat niet vinden, want Boomerang heeft Amsterdam toch ook 20.000 euro laten betalen.

Het grenst m.i. aan wanprestatie van de betrokken jurist als hij bij een overdracht van rechten geen gratis licentie voor voortzetting gebruik van de afstanddoener opneemt. Het zou me dus hogelijk verbazen als Boomerang geen recht meer zou hebben om die kaarten te verspreiden. Al valt het me wel op dat ze niet meer op de Boomerang-site te vinden zijn.

Maar het "I AMbtenaar" logo is een verveelvoudiging in gewijzigde vorm van "I AMsterdam", met het unieke concrete element "AM" aan elkaar. Dat concrete element zit niet in de Boomerang-afbeelding. Dat element valt dus uitsluitend onder het auteursrecht van de gemeente. Een licentie van Boomerang krijgen (gesteld dat dat al zou kunnen) verandert daar niets aan.

Arnoud
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: zo 22 jul 2007 16:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Arnoud Engelfriet schreef:
Het grenst m.i. aan wanprestatie van de betrokken jurist als hij bij een overdracht van rechten geen gratis licentie voor voortzetting gebruik van de afstanddoener opneemt.

Voortgezet gebruik van "I amsterdammer" (met losse "a" en "m"). Niet het gebruik van het "I amsterdam"-logo (met vaste "a" en "m"), lijkt mij.

Quote:
Het zou me dus hogelijk verbazen als Boomerang geen recht meer zou hebben om die kaarten te verspreiden. Al valt het me wel op dat ze niet meer op de Boomerang-site te vinden zijn.

Als de "I amsterdam"-kaarten niet meer op de site staan, dan zou de gemeente Amsterdam daar iets mee te maken kunnen hebben.

Quote:
Maar het "I AMbtenaar" logo is een verveelvoudiging in gewijzigde vorm van "I AMsterdam", met het unieke concrete element "AM" aan elkaar. Dat concrete element zit niet in de Boomerang-afbeelding. Dat element valt dus uitsluitend onder het auteursrecht van de gemeente. Een licentie van Boomerang krijgen (gesteld dat dat al zou kunnen) verandert daar niets aan.

Die licentie van Boomerang lijkt mij al gegeven: "Boomerang supports copy paste". Maar ik ben het met je eens, er is toestemming van Amsterdam nodig.

Toch zou ik willen weten wat Amsterdam en Boomerang precies zijn overeengekomen. Weten we zeker dat Boomerang het auteursrecht op "I amsterdammer" heeft overgedragen? Het lijkt mij niet ondenkbaar dat Amsterdam slechts een licentie heeft genomen, zodat Boomerang nog het auteursrecht op "I amsterdammer" heeft.

In dat geval zou I ambtenaar aan Boomerang toestemming kunnen vragen om het "I amsterdammer"-logo te wijzigen in een nieuw "I ambtenaar"-logo. (Gezien de door Amsterdam betaalde 20.000 euro houdt de standaardlicentie op de Boomerangkaart niet "copy, edit & paste" in.) Natuurlijk zonder daarbij elementen te gebruiken die specifiek zijn aan het "I amsterdam"-logo van Amsterdam. Het is dan namelijk niet vol te houden dat het nieuwe logo een bewerking is van het "I amsterdam"-logo (want dat is het dan ook echt niet).
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
I ambtenaar



Leeftijd: 50
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 10


BerichtGeplaatst: di 24 jul 2007 20:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Inmiddels heb ik de gemeente Amsterdam een brief terug gestuurd. Mede op basis van jullie reacties.

http://hyves.nl/index.php?l1=ut&l2=photo&l3=show&media_id=85929416&media_secret=bKjE

Ik heb ook aan Vanessa van Dam en Boomerang gevraagd of ze bereid zijn meer bekend te maken over de 'deal' met Amsterdam destijds.

Wordt vervolgd dus.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Arnoud Engelfriet



Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 1385


BerichtGeplaatst: di 24 jul 2007 20:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Staat daar nu "gebruik gemaakt van het al bestaande I Ambtenaar logo van Boomerang"??????

Arnoud
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
I ambtenaar



Leeftijd: 50
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 10


BerichtGeplaatst: di 24 jul 2007 20:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja, dat lees je goed.

Dat is toch geen nieuwe informatie?

Bona Fides schreef:
Quote:
Voor de duidelijkheid (en misschien om te controleren of ik het allemaal goed heb begrepen!), volgens mij is het zo gegaan:
1. Eerst heeft Boomerang het "I amsterdammer"-logo (met losse "a" en "m") op kaarten gedrukt.
2. Vervolgens heeft de gemeente Amsterdam het "I amsterdam"-logo (met "a" en "m" aan elkaar) laten ontwerpen en in gebruik genomen.
3. Toen heeft Boomerang de "I ambtenaar"-variant bedacht, en ook op kaarten verspreid.
4. Dit logo is gebruikt voor de Hyves-pagina.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: di 24 jul 2007 21:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Klopt. Keurige brief verder.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Arnoud Engelfriet



Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 1385


BerichtGeplaatst: di 24 jul 2007 21:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Oh sorry, ik dacht dat jij bedoelde te zeggen dat je het bestaande I Amsterdammer logo gebruikt had.

Arnoud
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
I ambtenaar



Leeftijd: 50
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 10


BerichtGeplaatst: do 26 jul 2007 22:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik wilde jullie even laten weten dat ik vandaag gebeld ben door de gemeente Amsterdam voor het maken van een afspraak.

Vanwege vakantieplannen aan hun zijde heb ik ingestemd met een gesprek morgenmiddag op het stadhuis met iemand van de Directie Communicatie en een huisadvocaat.

Ik neem een collega mee, die van huis uit juriste is.

Morgen meer nieuws.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
I ambtenaar



Leeftijd: 50
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 10


BerichtGeplaatst: zo 29 jul 2007 15:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Gespreksverslag.

http://ambtenarenallerlandenverenigtu.hyves.nl/forum/927165/gXN0/I_ambtenaar_vs_I_amsterdam/
Bekijk profiel Stuur privé bericht
I ambtenaar



Leeftijd: 50
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 10


BerichtGeplaatst: di 31 jul 2007 19:50    Onderwerp: alternatief logo Reageer met quote Naar onder Naar boven

De gemeente Amsterdam heeft mij gevraagd het logo op de 4 unieke punten van I amsterdam aan te passen:

1) ander lettertype
2) kleuren (rood, zwart en wit)
3) andere I
4) letters 'a' en 'm' los van elkaar

Stel dat ik nu op alle vier punten het logo aanpas; zie voorbeeld:

http://tinyurl.com/2tftqy

Ben ik juridisch dan in veilig water?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Arnoud Engelfriet



Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 1385


BerichtGeplaatst: wo 01 aug 2007 9:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als de gemeente vraagt om die aanpassingen, en jij voert die door, dan zou ik niet meer weten wat de gemeente nog te klagen zou hebben. Dus als jij met de aanpassingen kunt leven, lijkt me dat een prima oplossing van het geschil.

Arnoud
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
annemiekewp



Leeftijd: 52
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 595


BerichtGeplaatst: wo 01 aug 2007 13:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

wellicht ten overvloede: zorg dat eea door de gemeente schriftelijk wordt vastgelegd
Bekijk profiel Stuur privé bericht
I ambtenaar



Leeftijd: 50
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 10


BerichtGeplaatst: do 18 okt 2007 1:25    Onderwerp: Happy ending Reageer met quote Naar onder Naar boven

Laatste update:

Ik heb uiteindelijk een aantal alternatieve logo's laten ontwerpen die op de 4 gevraagde punten zijn aangepast. De leden van I ambtenaar hebben daarna massaal gestemd op hun favoriete logo.

Voor het winnende logo heb ik in juli schriftelijke goedkeuring gevraagd aan de gemeente A'dam. Vorige week kreeg ik dan eindelijk de goedkeuringsbrief in de bus.

Lees hem zelf op hyves:
http://tinyurl.com/2hm2br[/b]

Iedereen hartelijk bedankt voor de goede adviezen!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds