Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 7:45
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Hoogte collegegeld OU
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: za 12 apr 2008 1:09    Onderwerp: Hoogte collegegeld OU Reageer met quote Naar onder Naar boven

Heb net op de website van de OU proberen te achterhalen wat het collegegeld zou zijn op basis van zo'n 40 ECTS per jaar, maar hij ligt er af.

Het collegegeld voor studenten aan de EUR die een bacheloropleiding in deeltijd gaan volgen in het studiejaar 2007-2008 bedraagt € 1.538

In verband met de voorgenomen herziening van onze bachelor heb ik dat even nodig om ook een financieel plaatje te kunnen neerleggen, omdat er voor de deeltijders wanneer deze plannen worden doorgevoerd weinig anders op lijkt te zitten dan maar naar de OU te gaan Sad

Heb het met spoed nodig, dus hulp wordt zeer op prijs gesteld!
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: za 12 apr 2008 1:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

O, hij doet het nu weer, die OU site.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
M




Geslacht: Vrouw

Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 275


BerichtGeplaatst: za 12 apr 2008 7:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De prijs wordt bepaald per module waarbij 1 module 4,3 ects is. 1 vak is doorgaans 1 of 2 modules. 263 euro per module als je minder dan 3 modules bestelt, 223 euro per module als je minimaal 3 modules tegelijk bestelt.

Daarbovenop komt nog een HBO/WO toeslag (52 euro per module) als je reeds een afgeronde HBO of WO studie achter de rug hebt, of je kunt in aanmerking komen voor de KCOU korting mits je aan bepaalde eisen voldoet.

Tegenwoordig hanteren ze ook een soort van prestatiebonus: als je binnen 2 jaar tijd 6 modules afrondt, dan krijg je bij de volgende bestelling 112 euro prestatiebonus korting.

Ik weet niet of je aan het kijken bent voor mensen die nog nieuw moeten beginnen aan de studie of mensen die moeten overstappen, maar vooral in dat laatste geval verwacht ik niet dat het echt voordelig gaat zijn omdat je dan vast weer te weinig vrijstellingen krijgt. OU is niet noodzakelijkerwijs dus goedkoper, maar vooral flexibeler qua studietempo en je betaalt dus per vak eigenlijk.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: za 12 apr 2008 13:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nee, het ging mij er om te kijken of het alternatief (OU) voor de studie aan een reguliere universiteit duurder zou uitvallen of niet. Maar dat verschil is niet zo groot.

Ik zag wel dat de OU ook weer geld rekent voor een vrijstelling. Ook bizar!
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
abraxes

abraxes

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1624


BerichtGeplaatst: za 12 apr 2008 16:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat vervlend voor je dat de herzieningen van de EUR dit probleem opwerpen.
Mocht je nog vragen hebben over de OU dan sta ik je graag bij. Wellicht is het bijvoorbeeld prettig om te weten welke boeken we voor bepaalde vakken hanteren. Ik wil best boeken van een bepaald vak uitlenen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: za 12 apr 2008 21:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben helemaal niet van plan om naar de OU over te stappen. Ben je betoeterd! En zéker niet zonder slag of stoot zomaar een nieuw programma (dat voor deeltijders nog niet eens bekend is!) accepteren. Mevrouw tikSimone verzet zich dus eerst maar eens met hand en tand (en doet tevens natuurlijk constructieve suggesties voor hoe het dan wél moet).
Het was even om helder te krijgen welke financiële consequenties zo'n overstap heeft. Is dat bedrag voor het krijgen van vrijstellingen nou eenmalig? Of is dat per vak?

Maar wel lief dat je het aanbiedt. Wij gebruikten bij rechtsfilosofie overigens de OU-boeken (die van Pauline Westerman).
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
jacq



Leeftijd: 54
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 454


BerichtGeplaatst: za 12 apr 2008 21:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tikSimone schreef:
Is dat bedrag voor het krijgen van vrijstellingen nou eenmalig? Of is dat per vak?



Eenmalig €144,= en dat is heel wat minder dan een module Wink

groet,
jacq
Bekijk profiel Stuur privé bericht
abraxes

abraxes

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1624


BerichtGeplaatst: za 12 apr 2008 21:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Gelukkig valt het allemaal nog wat mee. Ik hoop dat het allemaal gaat goedkomen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Annemarieke



Leeftijd: 46
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 164


BerichtGeplaatst: do 06 nov 2008 16:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

M schreef:
Daarbovenop komt nog een HBO/WO toeslag (52 euro per module) als je reeds een afgeronde HBO of WO studie achter de rug hebt


Kwam toevallig dit draadje tegen bij een beetje rondsnuffelen alhier (mjah gisteren tentamen gehaald dus vandaag gun ik mij snuffeltijd Wink )

Weet iemand van jullie toevallig wat de reden van deze toeslag is? Iedere keer dat ik modules bestel voel ik me namelijk weer even gedemotiveerd vanwege het feit dat ik die toeslag weer doorberekend krijg....

Het voelt voor mij als een 'studieboete' :$ Of ben ik nu te teer van ziel? Wink
Bekijk profiel Stuur privé bericht
antonia



Leeftijd: 74
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 5


BerichtGeplaatst: do 26 mrt 2009 11:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

wil nog even opmerken dat je het collegegeld van de OU niet precies kunt vergelijken met het collegegeld elders. Bij de OU krijg je namelijk voor dat geld ook alle boeken en al het overig studiemateriaal dat je nodig hebt. Dus dat scheelt wel weer!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds