|
Auteur |
Bericht |
City09
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 18 jun 2012 8:34 Onderwerp: Geen factuur wel deurwaarder |
|
|
Tot onze verbazing ontvingen wij een aanmaning via een gerechtsdeurwaarder. Wij zouden bij onze vorige energie leverancier een openstaande factuur hebben.
De deurwaarder heeft voor het versturen van die aanmaning 75 Euro in rekening gebracht. Hierop hebben wij nauwgezet onze administratie doorgespit en kwamen geen factuur voor dat bedrag tegen op die datum zoals door de deurwaarder gemeld wordt.
Omdat we een beetje huiverig zijn voor die 75 Euro verhoging hebben we contact opgenomen met de oude energie-leverancier per faxbericht. We hebben de situatie toegelicht, dat we een aanmaning kregen, onze administratie hebben doorgespit maar geen openstaande factuur zijn tegen gekomen. We gaven aan dat we natuurlijk wel bereid zijn een factuur te betalen, maar dan we deze dan gewoon via de energie-maatschappij willen ontvangen. En niet met een opslag van 75 Euro via een deurwaarder, we verzochten om de betreffende factuur.
De energie leverancier belde ons op met het bericht dat zij de fax hadden ontvangen, maar dat ze geen factuur konden versturen omdat dit nu in de handen was van de deurwaarder. Ik gaf telefonisch aan dat als ik geen factuur heb ontvangen ik niet zomaar eventjes een paar honderd Euro ga betalen, dit terwijl ik geen specificatie heb ontvangen. (de factuur)
Het lijkt me een ernstig vreemde situatie dat een bedrijf geen inzicht in de eigen administratie heeft en dan toch deurwaarders inzet om een onbekende factuur te innen. Dit gesprek hebben wij ook per fax bericht bevestigd aan de energieleverancier.
Wij ontvingen opnieuw een brief van de deurwaarder, zij komen op geen enkele manier terug op onze faxberichten aan hun cliënt.
Wij zijn een beetje huiverig dat als we de faxberichten aan de energieleverancier aan de deurwaarder sturen dat deze dan misschien wel een kopie van de factuur zal sturen maar dat we dan ook vast zitten aan die 75 Euro opslag ?
Wat is jullie advies ? Zou de energieleverancier de deurwaarder onwetend hebben gehouden van onze faxberichten ? En moeten wij toch maar de faxbrieven ook aan die deurwaarder sturen ?
Moeten wij de aangemaande factuur via de deurwaarder gaan betalen, dit terwijl wij geen factuur hebben ontvangen ?
Waarom doet die energie leverancier zo lastig en moeilijk ? Er is zelfs geen herinnering verstuurd en als we verzoeken om de originele factuur doen ze alsof ze niet meer bij hun eigen financiële administratie kunnen.
Alvast bedankt voor jullie reacties. |
|
|
|
 |
Laurens02
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 467
|
Geplaatst: ma 18 jun 2012 12:15 Onderwerp: |
|
|
Stuur een bericht aan de deurwaarder dat je nooit een factuur hebt ontvangen en dat je contact opgenomen hebt met de leverancier met diezelfde mededeling. Vraag de deurwaarder om een kopie van de factuur, als hij die niet heeft zal hij navraag doen bij de leverancier.
Als je de factuur niet hebt ontvangen, en ook geen aanmaning of iets dergelijks, zie ik geen aanleiding om de 75 euro inningskosten te betalen. _________________ È meglio una mano dal giudice, che un abbraccio dall'avvocato. |
|
|
|
 |
City09
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 18 jun 2012 14:14 Onderwerp: |
|
|
Oke, dank je wel Laurens.
Ik denk dat we op dezelfde lijn zitten en heb inmiddels ook de brief zoals je voorstelt geschreven.
Mochten er nieuwe ontwikkelingen zijn en/of opgelost zijn dan zal ik dat hier melden. |
|
|
|
 |
|