Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Merkrecht en r...
WOZ waarde bij...
ww, vakantie e...
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu di 04 jun 2024 14:05
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Fout fiscaalinkomen
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Shadow



Leeftijd: 61
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 7


BerichtGeplaatst: zo 02 sep 2007 8:33    Onderwerp: Fout fiscaalinkomen Reageer met quote Naar onder Naar boven

Een vriendin van me is, na een zeer zwaar auto ongeluk in 1998, in de WA-Jong terechtgekomen. Vanaf die tijd heeft ze een uitkering gehad van ongeveer 800 euro per maand netto. In 2005, 2006 en 2007 is ze ineens aangeslagen voor een fiscaalinkomen van meer dan 206.000,00. Ondanks alle protesten en bezwaarschriften blijft ze aanslagen ontvangen en moet ze nu bijna 7 duizend euro betalen.

Summiere uitleg over haar persoonlijke situatie;
Ze is in eind 2006 na een herkeuring van 5 minuten ineens genezen verklaart, wat door een neurochirurg in 1998 als onherstelbare letsel is geclassificeerd. Door o.a. deze absurde beslissing en verhuizing naar Duitsland, zit ze per februari 2007 zonder inkomen, uitkering en kinderbijslag. Ze heeft geen recht op een Nederlandse uitkering en geen Duitse uitkering.

Mijn vraag is deze;
De klacht is inmiddels al in behandeling genomen, maar de belastingdienst blijft met dreigbrieven komen dat ze per omgaande moet betalen. Omdat ze in mijn huis woont kan de belastingdienst dan bij mij aankloppen?
Omdat de fout volgens mij bij de belastingdienst ligt, want ze gaat niet zomaar van een uitkering naar een inkomen van over de 2 ton, wat kan ze nu doen om tot een oplossing te komen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: zo 02 sep 2007 12:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Heeft het één (ongeluk, keuring, uitkering, herkeuring) iets met het ander (foutief fiscaal inkomen) te maken? Afgezien van het feit dat je met een uitkering niet snel op een jaarinkomen van 2 ton komt.

De normale manier om om te gaan met een veel te hoge aanslag is bezwaar aantekenen en daarbij uitstel van betaling vragen. Als de aanslag evident foutief is zal de inspecteur deze ongetwijfeld verbeteren. Mocht hij dit toch niet doen, dan ga je in beroep bij de rechter en vraag je opnieuw uitstel van betaling aan.

Heeft ze tijdig bezwaar ingediend? Zo ja, hoe kan het dat de belastingdienst de fout niet herstelt?

Shadow schreef:
De klacht is inmiddels al in behandeling genomen, maar de belastingdienst blijft met dreigbrieven komen dat ze per omgaande moet betalen.

Wat voor klacht?
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Shadow



Leeftijd: 61
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 7


BerichtGeplaatst: ma 10 sep 2007 20:58    Onderwerp: Wat telt? Feiten of meningen bij de belastingdienst. Reageer met quote Naar onder Naar boven

Waarom het nog niet veranderd is weten wij ook niet.
De bewijzen zijn duidelijk genoeg en alles is ook opgestuurd naar de Belastingdienst.

De klacht was en is dat de mijn vriendin een WAZ uitkering heeft en geen inkomen van 2 ton. En dit wordt al vanaf 2005 aangehouden.

Had ze maar 2 ton inkomen dan liep ik nu niet te klagen hier. Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
RV



Leeftijd: 48
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter


Berichten: 25


BerichtGeplaatst: wo 12 sep 2007 18:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Heb je bij je bezwaar/klacht ook uitdrukkelijk om uitstel van betaling verzocht? Als dit niet het geval is, dan gaat de invordering van de aanslag gewoon door, zeker nu er nog geen beslissing op het bezwaar is genomen.

Je zou nog kunnen proberen om uitstel van betaling te regelen, maar het is niet zeker of dat nu nog wordt gehonoreerd. Als je geen uitstel krijgt, dan kun je maar beter betalen om te voorkomen dat er een dwangbevel wordt opgelegd. Als later aan je bezwaar wordt tegemoet gekomen, dan krijg je het geld weer terug.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Shadow



Leeftijd: 61
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 7


BerichtGeplaatst: wo 12 sep 2007 20:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb dat inderdaad gedaan en uitgelegd dat ze vanaf feb 2007 geen uitkering en geen inkomen meer heeft. Ze leeft nu van vrienden, vriendinnen en kennissen.
Het antwoord wat ze gekregen heeft is dat de voorgestelde betalingregeling, (wat ze niet heeft voorgesteld) is afgewezen omdat dit langer als 12 maanden zou duren.

Hoe kan ze nou gaan betalen als ze geen inkomsten heeft? Denk niet dat de mensen die haar nu ondersteunen ook zo gek zijn om die belasting aanslag te betalen. Voor de duidelijkheid is ze in 2004 uit huis gezet door een huurschuld. (Schuld lag bij haar ex-partner maar dat doet er op dit moment eigelijk niet toe) Ze heeft helemaal niks, nada nul komma nul. Alleen diverse aanslagen van een totaal 7 duizend euro.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: wo 12 sep 2007 22:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Shadow schreef:
Ik heb dat inderdaad gedaan en uitgelegd dat ze vanaf feb 2007 geen uitkering en geen inkomen meer heeft. Ze leeft nu van vrienden, vriendinnen en kennissen.
Het antwoord wat ze gekregen heeft is dat de voorgestelde betalingregeling, (wat ze niet heeft voorgesteld) is afgewezen omdat dit langer als 12 maanden zou duren.

Dan lijkt het erop dat er om een betalingsregeling is gevraagd ipv uitstel van betaling.

Als je bij het maken van bezwaar om uitstel van betaling vraagt, dan hoef je niet te betalen, en word je dus ook niet lastiggevallen met verzoeken om te betalen, totdat er uitspraak is gedaan op het bezwaar.

Wat je nu zou kunnen proberen is om, hangende het bezwaar, bij de bestuursrechter via een voorlopige voorziening om uitstel van betaling te vragen. Als vragen aan de belastinginspecteur niet zou helpen. Die laatste kun je volgens mij gewoon opbellen, misschien kan hij je vertellen wat verstandig is.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Shadow



Leeftijd: 61
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 7


BerichtGeplaatst: do 27 sep 2007 22:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Uiteindelijk wordt de soep niet zo heet gegeten als hij wordt opgediend. Na het lezen van jullie antwoorden kom ik tot besef dat ik wat over gereageerd heb. Wat betreft de aanslagen is er 1 van 2005 op nul gezet en de andere is in orde bevonden door een belasting deskundige. 2006 en 2007 zien we wel hoe het afloopt. Ze heeft inmiddels een verzoek tot kwijtschelding ingediend vanwege het feit dat ze geen inkomen heeft. Blijf ik toch met de vraag zitten hoe het mogelijk is dat iemand met een WA-Jong uitkering ineens op de pay-rol staat van meer dan 2 ton en dat de belastingdienst dit niet opmerkt, ondanks de aangifte met de juiste jaarinkomsten, in 2005. Ook niet bij de herkansing in 2006 en de herhaalde herkansing in 2007.
Dit heeft schade veroorzaakt. Niet alleen materieel, maar ook immaterieel, en haar op kosten gejaagd. Kosten die door de meerderheid van jullie die dit lezen nauwelijks wakker van liggen. Maar bij haar zeer zeker is gebeurd. Als zij een fout heeft gemaakt dan zal de belastingdienst daar actie op ondernemen. En in de meeste gevallen terecht. Maar bij haar krijg ik toch iets van een nare smaak in me mond. Als ik wist of ik deze fout in haar (financiele) voordeel om kon buigen dan deed ik dat. Niet voor mezelf maar wel voor haar. En voor diegene die de moraal ridder wil spelen, onthoud 1 ding heel erg goed. Jij hebt elke maand je salaris, zij heeft helemaal niks. Nog niet eens kinderbijslag. Want kinderbijslag krijg je alleen als je een inkomen hebt. Dus hou dat soort commentaar maar voor jezelf.
Ik bedank ook ieder die een positieve bijdrage geleverd heeft en ik denk wel dat ze er uiteindelijk uit komt. In het begin was ik bevreesd om hier het probleem neer te zetten. Ik las vele berichten en antwoorden. Vele antwoorden waren regelrechte natrappen naar de vraag steller/ster terwijl die al op de grond lag. Iemand die hier komt verdiend een antwoord op zijn of haar vraag of probleem en geen beschuldigende vinger of een minachtende opmerking. Niemand is perfect of foutloos.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: do 27 sep 2007 23:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Shadow schreef:
En voor diegene die de moraal ridder wil spelen, onthoud 1 ding heel erg goed. Jij hebt elke maand je salaris, zij heeft helemaal niks. Nog niet eens kinderbijslag. Want kinderbijslag krijg je alleen als je een inkomen hebt. Dus hou dat soort commentaar maar voor jezelf.

Heb je het over deze draad hier?????? Confused
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Shadow



Leeftijd: 61
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 7


BerichtGeplaatst: do 27 sep 2007 23:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ja.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: do 27 sep 2007 23:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik kan de opmerkingen ook totaal niet plaatsen. De frustratie begrijp ik wel. Het is ook echt rot dat je zo op kosten en tijdsinvesteringen gejaagd wordt als een ander een fout maakt.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: do 27 sep 2007 23:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Shadow schreef:
ja.

Kun je aangeven welke opmerking je in het verkeerde keelgat is geschoten?
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds