Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu ma 13 mei 2024 15:52
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Executie van woning
Moderators: Nemine contradicente, Flash, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
trucklily



Leeftijd: 54
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal


Berichten: 10


BerichtGeplaatst: za 17 dec 2005 23:06    Onderwerp: Executie van woning Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi allemaal,

De ex-vrouw van mijn man heeft beslag laten leggen op onze woning. Nu wil ze inderdaad overgaan tot executie.
De vraagprijs van deze woning is op dit moment 175.400 euro. Op de woning rust een hypotheek van 204.000 euro.
De maandelijkse lasten voor deze woning zijn 1100 euro terwijl mijn man zo'n 1250 euro per maand verdient. Er zijn geen reserves en geen andere goederen van waarde. Hij heeft geen auto en de meubels zijn allemaal 2e hands. We zijn gehuwd op huwelijkse voorwaarden en ik betaal de overige kosten van zijn levensonderhoud.

Hoe groot is de kans dat de executie daadwerkelijk plaatsvindt? En wat als dat niets oplevert, wordt het beslag dan van de woning gehaald?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: za 17 dec 2005 23:13    Onderwerp: Re: Executie van woning Reageer met quote Naar onder Naar boven

trucklily schreef:
Hoi allemaal,

De ex-vrouw van mijn man heeft beslag laten leggen op onze woning. Nu wil ze inderdaad overgaan tot executie.
De vraagprijs van deze woning is op dit moment 175.400 euro. Op de woning rust een hypotheek van 204.000 euro.
De maandelijkse lasten voor deze woning zijn 1100 euro terwijl mijn man zo'n 1250 euro per maand verdient. Er zijn geen reserves en geen andere goederen van waarde. Hij heeft geen auto en de meubels zijn allemaal 2e hands. We zijn gehuwd op huwelijkse voorwaarden en ik betaal de overige kosten van zijn levensonderhoud.

Hoe groot is de kans dat de executie daadwerkelijk plaatsvindt? En wat als dat niets oplevert, wordt het beslag dan van de woning gehaald?

De ex heeft het recht te executeren, maar ik vermoed dat de bank eerder de schuld van de ex over zal nemen, omdat de ex bij een executie sowieso niets krijgt en de bank er ook 30k bij in schiet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
trucklily



Leeftijd: 54
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal


Berichten: 10


BerichtGeplaatst: zo 18 dec 2005 10:38    Onderwerp: Re: Executie van woning Reageer met quote Naar onder Naar boven

StevenK schreef:
De ex heeft het recht te executeren, maar ik vermoed dat de bank eerder de schuld van de ex over zal nemen, omdat de ex bij een executie sowieso niets krijgt en de bank er ook 30k bij in schiet.


Ik heb nog nooit gehoord dat een bank dan de schuld overneemt. Kan iemand mij uitleggen wat dat voor consequenties gaat hebben? Komt dat bedrag dan bij de hypotheek? Hoe zit dat in elkaar?

Sorry dat ik het vraag, ben gewoon nieuwsgierig Smile
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: zo 18 dec 2005 11:36    Onderwerp: Re: Executie van woning Reageer met quote Naar onder Naar boven

trucklily schreef:
StevenK schreef:
De ex heeft het recht te executeren, maar ik vermoed dat de bank eerder de schuld van de ex over zal nemen, omdat de ex bij een executie sowieso niets krijgt en de bank er ook 30k bij in schiet.


Ik heb nog nooit gehoord dat een bank dan de schuld overneemt. Kan iemand mij uitleggen wat dat voor consequenties gaat hebben? Komt dat bedrag dan bij de hypotheek? Hoe zit dat in elkaar?

Sorry dat ik het vraag, ben gewoon nieuwsgierig Smile

Elke schuld kan overgenomen worden; het bedrag zal dan niet bij de hypotheek gevoegd worden, maar als een aparte lening blijven bestaan. Het voordeel voor de bank zit erin dat ze niet geconfronteerd kunnen worden met een executie die minder oplevert dan de hypothecaire schuld.

En voor de ex zal de schuldovername ook interessanter zijn, omdat de ex dan van de bank geld krijgt (waarschijnlijk maar een deel van de schuld)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
trucklily



Leeftijd: 54
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal


Berichten: 10


BerichtGeplaatst: zo 18 dec 2005 11:40    Onderwerp: thanks! Reageer met quote Naar onder Naar boven

thanks! duidelijk antwoord, ik ben weer wat wijzer

Fijne feestdagen!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
In libris libertas

In libris libertas

Leeftijd: 118
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter


Berichten: 34


BerichtGeplaatst: ma 19 dec 2005 0:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als ik mag adviseren:

Wat is de aanleiding van de ex-vrouw om beslag te leggen?

Het kan soms heel dom zijn te executeren... bij een restschuld!


Groet
_________________
Wat n boudel, wat n boudel zee 't lutje wichtje
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
trucklily



Leeftijd: 54
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal


Berichten: 10


BerichtGeplaatst: ma 19 dec 2005 8:52    Onderwerp: verdeling Reageer met quote Naar onder Naar boven

De reden is de verdeling na de echtscheiding. Inmiddels heeft de rechter vastgesteld dat mijn man 53.000 euro moet betalen. De ex denkt dat er nog geld is van de verkoop van hun villa maar ze is "vergeten" dat ze dat samen geïnvesteerd hebben in een bedrijf dat failliet is gegaan. In een eerdere rechtzaak tegen hun boekhouder heeft ze al verloren, want het is er echt niet meer.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
In libris libertas

In libris libertas

Leeftijd: 118
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter


Berichten: 34


BerichtGeplaatst: di 20 dec 2005 1:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,

Als ik het goed begrijp heeft de ex-vrouw nog een vordering van 53000 euro op uw man ivm de scheiding, dat heeft de rechter uitgesproken. Er is door uw man nog niet betaald.

Omdat de vrouw deze vordering willen innen heeft ze beslag laten leggen op het huis van uw man enhet huis is in eigendom van uw man.

Wie is failliet? (Sorry dat ik zoveel vraag. Voor een goed advies is het wel nodig) Als u niet wilt antwoorden is het ook oke.

Met vrgr
_________________
Wat n boudel, wat n boudel zee 't lutje wichtje
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
trucklily



Leeftijd: 54
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal


Berichten: 10


BerichtGeplaatst: di 20 dec 2005 9:30    Onderwerp: failliet Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mijn man heeft inderdaad nog niet betaald omdat hij dat niet kan. Er zijn 2 voorstellen geweest maar daar ging de ex dan weer niet mee akkoord omdat de afbetaling dan te lang duurde.

Het geld van de villa die verkocht is, is geïnvesteerd in een bedrijf met goedkeuring van beiden. Na een jaar ging dat bedrijf failliet. Dus het geïnvesteerde vermogen was weg.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
In libris libertas

In libris libertas

Leeftijd: 118
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter


Berichten: 34


BerichtGeplaatst: di 20 dec 2005 10:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als uw man en zijn ex-vrouw hebben geinvesteerd dan zijn beide personen toch door de curator geinformeerd? Is het failliet door de curator al afgehandeld?

Hoofdzaak is en blijft de vordering van de ex-vrouw!

Er is al tweemaal een voorstel gedaan? Stonden die voorstellen ook in verhouding tot de vordering (53.000) van de ex-vrouw?

Ik wil ermee zeggen dat overleg (hoe moeilijk ook) veel slimmer is omdat er bij executie geen winnaars maar verliezers zijn.

Groet.
_________________
Wat n boudel, wat n boudel zee 't lutje wichtje
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
trucklily



Leeftijd: 54
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal


Berichten: 10


BerichtGeplaatst: di 20 dec 2005 10:28    Onderwerp: voorstel Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het faillissement is afgehandeld door de curator. De ex heeft zelfs nog geprocedeerd hiertegen en verloren dus eigenlijk zou ze toch echt moeten weten dat het vermogen weg is.

Ik weet van 1 voorstel dat het om een koopsompolis ging. Dat was een bedrag van ruim 1000 euro per 3 maanden. Dat was het enige wat mijn man nog had. Dat was dus niet snel genoeg. Inmiddels is die polis verkocht om schulden af te betalen die hij had gemaakt voor dit proces en de onderhoud van hun zoon.

We proberen zeker te overleggen maar dat gaat moeizaam zo niet helemaal niet. De ex heeft vrijwel geen contact met de advocaat, dat loopt allemaal via haar vriend. Wij hebben inmiddels geen advocaat meer want dat kunnen we niet betalen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: di 20 dec 2005 11:52    Onderwerp: Re: failliet Reageer met quote Naar onder Naar boven

trucklily schreef:
Mijn man heeft inderdaad nog niet betaald omdat hij dat niet kan.

Als hij wel moet betalen, maar dat niet kan en je er over een regeling niet uitkomt blijven alleen schuldsanering of faillissement over.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
trucklily



Leeftijd: 54
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal


Berichten: 10


BerichtGeplaatst: di 20 dec 2005 16:41    Onderwerp: schuldsanering Reageer met quote Naar onder Naar boven

En wat houdt schuldsanering in de praktijk in? En wat houdt een particulier faillisement in?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: di 20 dec 2005 16:59    Onderwerp: Re: schuldsanering Reageer met quote Naar onder Naar boven

trucklily schreef:
En wat houdt schuldsanering in de praktijk in? En wat houdt een particulier faillisement in?

Heel kort samengevat: Leven op 90% van de bijstandsnorm en alles (aan geld en waardegoederen) kwijtraken wat je hebt.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
In libris libertas

In libris libertas

Leeftijd: 118
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter


Berichten: 34


BerichtGeplaatst: di 20 dec 2005 17:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,
Uw conclusie is juist... alleen de wet stelt wel eisen aan een faillietverklaring, namenlijk:
1. Uw man moet in een toestand verkeren dat hij heeft opgehouden te betalen = als het alleen de ex-vrouws vordering is die hij niet betaald is dit niet voldoende om aan deze eis te voldoen
2. er moeten meer schuldeisers zijn...
Na faillisement volgt schuldsanering.

De executie verloopt via de gerechtsdeurwaarder, wellicht is er middels hem een mogelijkheid tot overleg met de ex-vrouw.
_________________
Wat n boudel, wat n boudel zee 't lutje wichtje
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds